Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Start-hjælp til 16-årig

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. May 11
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 23:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesammen, jeg er en ung dreng på 16 år.
Jeg overvejer lidt at gå i gang med at tjene nogen penge over nettet, jeg havde tænkt at købe nogle iPhone covers i udlandet (eBay) og sælge dem for lidt mere her hjemme (DenBlåAvis, eller lign.) Jeg vil nok starte med at købe 10-20 stk, se hvad der sælger bedst og om det kan lade sig gøre at tjene lidt penge på.


Så vidt jeg har forstået er det tilladt?

Hvilke ting skal jeg være opmærksom på?

Og skal man ikke også opgive sin fortjeneste til skat?

Håber der er nogle kloge mennesker herinde der kan hjælpe mig :)

-Jeg er ikke sikker på at tråden kom i den rigtige kategori.

Fra København
Tilmeldt 13. Dec 11
Indlæg ialt: 104
Skrevet kl. 23:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Morten


For det første så vil jeg ønske dig held og lykke med projektet. Det er altid fedt når unge mennesker beslutter sig for at starte op.

For det andet vil jeg så sige, at jeg håber du kan udvikle ideen lidt indenfor den nærmeste fremtid. Hvorfor dog egentlig købe de covers af på ebay, hvorfor ikke få designet dem selv og så få dem produceret. Det er selvfølgelig ambitiøst, men det er noget man kunne bruge som fremtidsdrøm.

For det tredje, så skal du naturligvis indberette det hele som B-indkomst og du skal også betale moms af det. Når det så er sagt, så er det her virkelig i småtingsafdelingen som du beskriver det og så er det lige før skat hellere vil have, at du ikke indberetter det.

Hvis det lykkes at sælge lidt mere, så er du velkommen til at spørge, hvordan du skal bygge din virksomhed op.
Tilmeldt 12. Nov 11
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 23:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej du skal ikke momsregistreres med mindre din omsætning overstiger 50.000 kr.

 

 

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 23:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Morten,

Drop at købe dine covers på ebay :-)  Køb dem direkte fra udlandet - send mig evt. en besked, så vil jeg gerne formidle nogle kontakter til dig.

Tilmeldt 12. May 11
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 00:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Kolding
Tilmeldt 14. Oct 11
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 01:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Som før sagt, drop Ebay. Det er i mange tilfælde jo allerede retailers der sælger. Jo flere led, jo dyrere bliver det.

Jeg kan anbefale dig www.alibaba.com og www.aliexpress.com

Alibaba er i mange tilfælde billigere men de har en højere MOQ (minimums ordre - antal) hvor aliexpress er en del lavere i deres MOQ men tilgengæld også en del dyrere.

Jeg håber det hjalp lidt :-)

Mvh 

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 01:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Morten

Se hvad der virker og gå med det. Sælg de 10-20 covers før du køber dem selv, hvis du kan.

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Tilmeldt 12. May 11
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 12:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for jeres råd, jeg tager dem alle til mig, og ser hvad jeg finder ud af :)

Fra Odense
Tilmeldt 5. Oct 05
Indlæg ialt: 867
Skrevet kl. 12:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Morten

Jeg synes det er en rigtig god måde at starte op på. Køb et lille party, prøv at sælg dem, få lidt erfaring med hvad der sælger, og hvad folk lægger vægt på.

Så kan det med indkøb i Kina og evt. produktion af egne designs altid komme.

Selv hvis det viser sig at det ikke er til at sælge alle 20 covers har du jo lært noget, og finder måske ud af at det er headsets eller noget andet du skal sælge i stedet for. 

Så endeligt. Go for it!

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)