Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Paypal til lille online tøj-shop? eller dankort...

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 29. Oct 10
Indlæg ialt: 92
Fra  Media-now.dk - Københavns eneste socialøkonomiske grafiske bureau Skrevet kl. 17:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg er i tvivl om, hvordan jeg bedst rådgiver min kunde. Hun skal have en hjemmeside med en mindre shop, hvor hun vil sælge tøj. Det er kvalitetsmærker, men konceptet er ikke primært salg, men lige så meget socialt arbejde med unge mennesker. Omsætning forestiller jeg mig til måske 100.000kr i 2012.

Det, jeg er i tvivl om er, hvilken betalingsløsning jeg skal rådgive hende til.

Hvor sikker er man i dag med paypal? Når man googler det, kommer der fx sager fra 2008 om forbrugere, der ikke får pengene retur ved manglende levering. Er forbrugere i dag mere trygge ved paypal end for 3 år siden? Står man dårligere end hvis man betaler med Dankort i en webshop?

Det skal være tillokkende og trygt for hendes kunder, derfor handler det ikke kun om, hvad der er billigst for hende at starte op med.

Kan man få gang i butikken med paypal og så senere ændre opsætning til at kunne tage Dankort?

Jeg glæder mig til at høre fra jer med lignende erfaringer!

Venlig hilsen Trine

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:27
Hvor mange stjerner giver du? :

PayPal er helt klart sikkert (der har været en tråd om det for nyligt), men det har jo mange millioner brugere så derfor er det os naturligt at de får noget neagativt feedback.

Diskussionen om PayPal vs Dankort er vel stor. På den ene side er paypal langt billigere at opstarte med (Og endnu billigere hvis man os vil tage imod andre betalings kort end dankort), men på den anden side er der folk der mener at kunder bliver skræmt væk hvis en betalings side ikke tager dankort.

Jeg syntes du skal lave en Pro/Cons list til din kunde hvor du også ligger priserne på de to løsninger med, også kan kunden derefter vælge hvilket system de ønsker at bruge.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 17:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Unge mennesker bruger jo flittigt paypal i dagens danmark :)

De fleste jeg kender derkøber motorcykel udstyr bestiller det i tyskland og der er også kun paypal :) Så mange danskere bruger det da uden tøven

Tilmeldt 14. Apr 09
Indlæg ialt: 216
Skrevet kl. 20:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du henvender dig til det danske marked, så synes jeg du skal ansøge om en aftale med Dankort, men som udgangspunkt vil jeg gå efter at få begge dele integreret, så du både tilbyder kunden at betale med Dankort samt Paypal. Det gør vel kun den pågældende side mere professionel og undgår at der vil kunne miste noget salg.

Paypal bliver som allerede nævnt anvendt flittig rundt i hele verden, så som sagt er det bare at gå ombord i begge dele og tilbyde mest muligt, som der f.eks. gøres på Fodboldonline.dk

Held og lykke med det

Fra Vesterbro
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 282
Fra  Heavyrope Skrevet kl. 20:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Trine

Var netop i går til foredrag omkring "Sælg mere på nettet" med bl.a. Benjamin Gungaard - en dag der blev arrangeret af DIBS.

Udover de netop har relanceret deres betalinsløsning (så den er mere brugervenlig) så har de lavet en analyse omkring E-Handelsindex. Her kan du bl.a. læse lidt om fortrukne betalingsmidler, målet på mange forskellige ting - bl.a. systemer (Dankort el. Paypal) men også baseret på alder.

Rapporten er gratis og kan hentes her: DIBS e-handelsindex

/Flemming

For A Fact
Strategi og Rådgivning baseret på fakta!

Fra Aalborg
Tilmeldt 6. Jan 12
Indlæg ialt: 160
Skrevet kl. 21:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Nu ved jeg ikke så meget om hvordan man egentlig bruger paypal, og jeg tror der er mange andre ligesom mig der ikke gør(Er forresten 18, så det er ikke sandt at alle unge bruge paypal).

Så jeg tror helt klart det bedst at foreslå din kunde vil være dankort, eller begge dele hvis prisen er lige meget.

Mvh Martin

Fra Næstved
Tilmeldt 24. Jan 12
Indlæg ialt: 12
Fra  iMedic.dk ApS Skrevet kl. 21:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes personligt at det er synd at Paypal ikke er mere udbredt i Danmark, det er nemt og hurtigt at sætte op, det virker, og det er mindst lige så sikkert som NETS. Og hvis du vil tage Dankort, er det ikke sådan at ALLE Dankort også er Visakort? Altså Visa-Dankort? Visakort kan du bruge på Paypal også.

Desuden det med ikke at få pengene tilbage, så kan du hvis du betaler med det dansk kort over nettet ALTID få dine penge tilbage, hvis du bliver snydt eller ikke modtager varen - Det er kortudsteder og ikke NETS der står for det. Tror faktisk at det er samme regler som for misbrug/tyveri af ens kort der er gældende.

 

 

Fra Næstved
Tilmeldt 24. Jan 12
Indlæg ialt: 12
Fra  iMedic.dk ApS Skrevet kl. 21:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Og har forresten også selv brugt Paypal på en af mine ældrere webshops hvor vi solgte hårprodukter, stylingjern osv. det virkede helt efter hensigten.

Planen var at vi ville bruge det indtil indløsningsaftalen med NETS tidl. DIBS var gået igennem, da vi fik at vide at det sagtens kunne tage 6 uger, og det havde vi ikke tid til at vente på. Det endte så med at vi helt droppede DIBS' indløsningsaftale, da Paypal fungerede skidegodt, og var nemt at administrere.

Tilmeldt 25. Jan 12
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 22:52
Hvor mange stjerner giver du? :

se lidt her. 

plimus.com

Fra København
Tilmeldt 29. Oct 10
Indlæg ialt: 92
Fra  Media-now.dk - Københavns eneste socialøkonomiske grafiske bureau Skrevet kl. 13:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Kineseren fra Mors:
men som udgangspunkt vil jeg gå efter at få begge dele integreret, så du både tilbyder kunden at betale med Dankort samt Paypal. Det gør vel kun den pågældende side mere professionel

Det var da en interessant idé. Det vidste jeg ikke man kunne. Dvs man opsætter 2 forskellige gateways?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)