Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Indberette til skat?

Side 2 ud af 4 (37 indlæg)
Fra Aarhus C
Tilmeldt 9. Sep 10
Indlæg ialt: 684
Fra  1337 ApS Skrevet kl. 08:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan jeg ikke lige huske. Grundbeløbet kan sikkert findes via Google. Er de 40.000 tjent "privat", eller er det inkl. fritidsarbejde? Regner du med at omsætte for under 10.000 resten af året?

Hvis svaret er nej, skal du momsregistrere dig med det samme. :)

Fra Aarhus C
Tilmeldt 9. Sep 10
Indlæg ialt: 684
Fra  1337 ApS Skrevet kl. 08:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik:
Ah ja, det havde jeg ikke tænkt på :-)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Lars Rasmussen:

Det kan jeg ikke lige huske. Grundbeløbet kan sikkert findes via Google. Er de 40.000 tjent "privat", eller er det inkl. fritidsarbejde? Regner du med at omsætte for under 10.000 resten af året?

Hvis svaret er nej, skal du momsregistrere dig med det samme. :)

De 40.000 er tjent på affiliate og fritidsarbejde :-). Men jeg skal selv indberette det hele.

50.000 burde jeg godt kunne gå over. De 40.000 er tjent på 14 dage

Fra Aarhus C
Tilmeldt 9. Sep 10
Indlæg ialt: 684
Fra  1337 ApS Skrevet kl. 08:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Husk at hvis regner med at omsætte for 50.000 eller derover, så skal du momsregistreres INDEN du rammer de 50k. (faktisk med det samme du ved/regner med at du vil gå over den limit)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Aarhus C
Tilmeldt 9. Sep 10
Indlæg ialt: 684
Fra  1337 ApS Skrevet kl. 09:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Når du er momsregistreret skal du, meget kort fortalt, sætte moms på de fakturaer du udskriver (salgsmoms), og modregne den moms af de varer du køber (købsmoms). Hvert kvartal skal du så indberette din købs- og salgsmoms. Hvis købsmoms-salgsmoms
Der er en masse specielle regner for hvad du kan/må trække moms fra/lægge til, men det er en af de ting de snakker om ved en af SKATs iværksætter informationsmøder, der bliver afholdt i dit lokale skattecenter (kan anbefales at tage til).

Fra Aalborg
Tilmeldt 31. Mar 11
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 09:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Lars Rasmussen:

Når du er momsregistreret skal du, meget kort fortalt, sætte moms på de fakturaer du udskriver (salgsmoms), og modregne den moms af de varer du køber (købsmoms). Hvert kvartal skal du så indberette din købs- og salgsmoms. Hvis købsmoms-salgsmoms
Der er en masse specielle regner for hvad du kan/må trække moms fra/lægge til, men det er en af de ting de snakker om ved en af SKATs iværksætter informationsmøder, der bliver afholdt i dit lokale skattecenter (kan anbefales at tage til).

Jeg får lige tilmeldt mig sådan et kursus først og fremmest.

Men nu hvor jeg ikke køber noget, men blot sælger systemer, bl.a. facebook applikationer.

Så skal jeg vel bare sætte 25% moms på fakturaen, også hæve min pris med 25% for ikke at miste yderligere 25% af min indtjening?

Fra Aalborg
Tilmeldt 31. Mar 11
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 10:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Jamen har du ikke faste beløb på hvor meget du får for leads ?, i såfald kan du da blive nødt til at tage 25% af din indtjening.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Morten Ginnerup:

Jamen har du ikke faste beløb på hvor meget du får for leads ?, i såfald kan du da blive nødt til at tage 25% af din indtjening.

Nej desværre, jeg kører med surveys, det kan svinge meget.

Det virker lidt galt at jeg skal betale 50% skat og 25% yderligere, altså 75% i alt

Side 2 ud af 4 (37 indlæg)