Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Start af isoleringsvirksomhed? Er der marked for dette, og evt. andre miljørigtige byggetiltag.

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)
Tilmeldt 31. Jan 12
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 11:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer!

Sidste år blev jeg udlært tømrer, og jeg er bestemt glad for mit arbejde og fag. Da jeg for 4 år siden valgte at gå i lærer som tømrer, var det også med bagtanker om en dag at starte som selvstændig tømrermester, men gennem årene har jeg set hvordan mindre og middelstore tømrermestre har lukket ned på stribe.

Da jeg ved der er rigeligt om buddet indefor tilbyg/nybyg osv., begyndte jeg at tænke over et isoleringsfirma. Folk er mere tilbageholdne med at få bygget den nye udestue, sat det nye flotte køkken op eller skiftet tag, men fx at få gennemisoleret deres hus (Hulmur, loft, gulv osv.), og/eller skiftet deres gamle vinduer, kan både være en investering i deres hus, såvel som en kortsigtet investering, som kan være tjent hjem i løbet af få år på varmeregningen, da denne heller ikke ser ud til at blive mindre med årene. 

Jeg vil gerne høre fra alle jer derude, om dette er en ydelse/investering I kunne finde på at betale for. Vil især gerne høre fra Jer, der befinder sig i branchen, og høre om der findes et marked, og hvordan det går Jer. Alle råd og tips modtages!

 

Mvh. Kasper !

Fra Ejby
Tilmeldt 11. Jul 06
Indlæg ialt: 116
Skrevet kl. 18:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kasper.

Det kan nok ikke blive mere relevant, end det er nu. Alt hvad der hedder energi stiger, Strøm, fjernvarme, naturgas, olie m.m. Og jeg tror at mange danskere, er blevet obs på energinedsætning.

Så hvis du skal starte ud som selvstændig, i dit fag. Er der en langt størrer chance for at overleve, hvis du kan nedsætte et energineveau væsentligt til en fornuftig pris.

Mvh

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1721
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 18:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kender en tømre og over 50% af de opgaver han laver, har med isolering og vinduesskift at gøre.

Derudover vil jeg tro, at alternativ isolering samt varmekilder, er et område i vækst.

Personligt skal jeg have efterisoleret, ingen tvivl om det, spørgsmålet er bare hvornår  og hvordan det skal gøres. Derudover skla jeg også have monteret nye radiatorventiler hele vejen rundt.

KUnne jeg få en pakkeløsning, valgte jeg sikkert den.

Jeg tror du kan få en fin forretning, hvis du tilbyder flere forskellige ting indenfor området, frem for kun isolering. De fleste husejere, vil jo gerne både have nye vinduer, et solpanel unit dimse ting, nye radiatorventiler  samt efterisolering af hulmure og tag.
Eventuelt kunne solfanger og de mere VVS relaterede ydelser også kobles på med tiden.

17 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Tilmeldt 31. Jan 12
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 20:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Mange tak for jeres svar . Det lyder som om det godt kunne være noget folk ville betale for! :-)
Fra Kalundborg
Tilmeldt 7. Feb 12
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 12:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan altså have mine betænkligheder ved at starte sådfan en virksomhed.

for det første er det regnet ud at en af de dårligste investeringer (i huset) er isolering.

dette skyldes at priserne på isolering kontra hvad du spare ikke er så fuldfed.

og omvendt er det igen alment kendt at en alm. tømmermester også isolere.

men spændene koncept og krydser da finger for at det lykkeds for dig...

Fra Kalundborg
Tilmeldt 7. Feb 12
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 12:53
Hvor mange stjerner giver du? :

mente selvfølelig efter isolering.

og der skal igen siges at hvis der slet ikke er noget i væggene eller lofter er det nok en god inverstering :)

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1721
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 15:42
Hvor mange stjerner giver du? :

wintheren:
for det første er det regnet ud at en af de dårligste investeringer (i huset) er isolering


Hvor har du læst det? Jeg har nemlig kun læst det modsatte, men derfor kan du jo dagtens have ret.

Vil gerne lige læse det, hvis du kan huske hvor du så det.

17 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Tilmeldt 31. Jan 12
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 19:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Isolering i alle andre tilfælde, end hvor boligen lever op til kragene, vil helt sikkert kunne betale sig . Men som der også bliver skrevet skal isolering ikke være det eneste der bliver tilbudt, men en form for en pakkeløsning .
Men tak for kommentaren anyways :-)
Tilmeldt 31. Jan 12
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 19:48
Hvor mange stjerner giver du? :
- Og vil så lige påpege det er en af de mest indbringende investeringer du på kort sigt kan gøre i dit hus :-)

Mvh.
Fra Århus
Tilmeldt 29. Oct 06
Indlæg ialt: 381
Fra  BiipBiip.dk Skrevet kl. 20:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Tag springet.
Da du jo starter selv og mange opgaver sagtens kan klares med materialer du kan have i din bil senere få en lærling, har du muligheden for at "underbyde" prisen lidt da du ikke også har en eller 2 sekretærer.

Det smarteste du kunne gøre er at tage "deltids" job i et byggemarked for så kan du købe dine varer til Indkøbspris + moms.

Bare lidt hurtige små råd..

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)