Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SEO-spørgsmål vedr. blog og headings.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 18. Jan 12
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 14:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har i arbejdet med at skabe eksterne links overvejet at lave en blog, der kan sætte fokus på nogle af mine produkter. I den forbindelse har jeg to spørgsmål.

Kan jeg benytte nogle tekster fra mit nyhedsbrev til denne blog eller kan Google på en eller anden måde registrere eksempelvis gmails og dermed klassificere det som duplicate content?

Jeg er også nysgerrig efter at vide, om der er forskelle i rangeringen på om man bruger Wordpress eller Blogspot. Tænkte muligvis Blogspot ville blive favoriseret, da det vidst er Google der ejer den?

Jeg sidder desuden også og arbejder med at definere headings. Min webudvikler har defineret hvordan de forskellige headings ser ud, men på mine varekort synes jeg eksempelvis min H3 ser bedre ud end min H2. Jeg vil derfor høre, om der er en forringet effekt af at bruge en H3 fremfor en H2 i forhold til Googles rangering?

Mvh Camilla

Tilmeldt 9. Feb 12
Indlæg ialt: 1134
Skrevet kl. 14:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Camilla Nielsen:

Jeg har i arbejdet med at skabe eksterne links overvejet at lave en blog, der kan sætte fokus på nogle af mine produkter. I den forbindelse har jeg to spørgsmål.

Kan jeg benytte nogle tekster fra mit nyhedsbrev til denne blog eller kan Google på en eller anden måde registrere eksempelvis gmails og dermed klassificere det som duplicate content?

Jeg er også nysgerrig efter at vide, om der er forskelle i rangeringen på om man bruger Wordpress eller Blogspot. Tænkte muligvis Blogspot ville blive favoriseret, da det vidst er Google der ejer den?

Jeg sidder desuden også og arbejder med at definere headings. Min webudvikler har defineret hvordan de forskellige headings ser ud, men på mine varekort synes jeg eksempelvis min H3 ser bedre ud end min H2. Jeg vil derfor høre, om der er en forringet effekt af at bruge en H3 fremfor en H2 i forhold til Googles rangering?

Mvh Camilla

Hej Camilla, til dit første spørgsmål er svaret nej, og hvis det er ja så ville google få store problemer med de europæiske myndigheder.

Og til dit andet spørgsmål så tror jeg ikke rigtig google forskelsbehandler men ser dog flere søgninger hvor en blogspot, blog ligger nummer 1. end en wordpress blog.

og dit tredje spørgsmål det kan jeg desværre ikke svare på, det må der lige komme en mere onsite kyndig M/K og svare på :-)

Fra Frederikssund
Tilmeldt 1. Feb 08
Indlæg ialt: 485
Skrevet kl. 14:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Camilla,

Man bør altid gå efter, at lave unikke tekster. Hvis det er et emne du er godt inde i, tager det normalt heller ikke lang tid, at skrive nye tekster.

Det burde ikke gøre nogen forskel om du bruger en blogspot eller wordpress blog, men hvorfor ikke bruge begge dele?

Det burde ikke være svært for din webudvikle, at ændre det så dine h2 tag ligner dine h3. Eventuelt så det bare er tilfældet på dine varekort. Selvom det nok ikke gør den helt store forskel, er der ikke nogen grund til ikke, at gå efter det perfekte. Det er ærgeligt hvis det er grunden til, at du ligger nummer 2 istedet for nummer 1 ;)

Mvh

Kristoffer

Fra København
Tilmeldt 15. Jun 11
Indlæg ialt: 1741
Fra  Marketingsmeden I/S Skrevet kl. 15:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Lurks in the dark:
Wordpress eller Blogspot

Har du tænkt dig at have din blog på en gratis side?

- Alexander Baandrup Larsen

Tilmeldt 9. Feb 12
Indlæg ialt: 1134
Skrevet kl. 15:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Alexander Baandrup Larsen:

Lurks in the dark:
Wordpress eller Blogspot

Har du tænkt dig at have din blog på en gratis side?

- Alexander Baandrup Larsen

Ja fordi det er ikke noget jeg tjener penge på :-)

Fra København
Tilmeldt 15. Jun 11
Indlæg ialt: 1741
Fra  Marketingsmeden I/S Skrevet kl. 15:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Lurks in the dark:
Ja fordi det er ikke noget jeg tjener penge på :-)

Og dog... Bare kun inddirekte, den skulle jo bruges til sætte fokus på dine produkter. Et dk domæne og et webhotel koster jo næsten ingenting, så det ville jeg personligt vælge.

- Alexander Baandrup Larsen 

Fra København
Tilmeldt 7. Oct 07
Indlæg ialt: 680
Fra  Safegear ApS SorteSokker.dk Skrevet kl. 16:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Camilla Nielsen:
Kan jeg benytte nogle tekster fra mit nyhedsbrev til denne blog eller kan Google på en eller anden måde registrere eksempelvis gmails og dermed klassificere det som duplicate content?

Du kan godt bruge det indhold. Mange lægger deres nyhedsbrev online netop for at få noget SEO-værdi. Så det ville jeg roligt gøre. 

Camilla Nielsen:
Jeg er også nysgerrig efter at vide, om der er forskelle i rangeringen på om man bruger Wordpress eller Blogspot. Tænkte muligvis Blogspot ville blive favoriseret, da det vidst er Google der ejer den?

Vælg almindelig Wordpress. Blogspot bliver ikke favoriseret. Desuden "ejer" du ikke din egen blog med blogspot. Ingen kan tage din wordpress fra dig når den først er på din server.

Camilla Nielsen:

Jeg sidder desuden også og arbejder med at definere headings. Min webudvikler har defineret hvordan de forskellige headings ser ud, men på mine varekort synes jeg eksempelvis min H3 ser bedre ud end min H2. Jeg vil derfor høre, om der er en forringet effekt af at bruge en H3 fremfor en H2 i forhold til Googles rangering?

Hverken H2 eller H3 har nogen synderlig værdi i Google. Stort set ingen. Fokuser kun på H1. Hvis denne ikke ser godt ud, bed din programmør om at style den med skriftstørrelse, farve, fed osv...

Dbh. Yngvi

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 18:59
Hvor mange stjerner giver du? :

hvad der er bliver skrevet i g-mail bliver aldrig vist på google , de har ikke dit kode ord , derved roligt ligger indhold på bloggen

ingen bliver favoriseret om wordpress eller blogspot men sit eget domæne og en blog er bedre end begge 2, jeg mener lav din egen wordpress blog på eget domæne

især det jeg vil gå op et masse indhold på siden videoer og få en masse facebook likes og google plus likes og twitter likes til din side

skriv nogle presse meddelser lav nogle artikler om siden og lav massevis unikke gode tekster der videre formidles over alt

ekstra ideer her http://www.amino.dk/forums/t/147608.aspx?#996877

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Tjenester.dk
Tilmeldt 12. Jun 11
Indlæg ialt: 718
Skrevet kl. 12:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Camilla

Hvis du betaler for domainet kr 123,- vil jeg da gerne smide en blog op for incl et ars gratis hosting

 

Billige seo pakker

Fra Havdrup
Tilmeldt 8. Aug 08
Indlæg ialt: 1305
Fra  Blücher Media Skrevet kl. 01:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Camilla Nielsen:
Kan jeg benytte nogle tekster fra mit nyhedsbrev til denne blog eller kan Google på en eller anden måde registrere eksempelvis gmails og dermed klassificere det som duplicate content?

Nej, Google kigger ikke dine kunder over skuldrene, for derved at finde mails som de kan stemple som Dublicate Content - så du kan sove trygt om natten, uden at frygte at DC skal opstå af denne vej.

Når det er sagt, kan teksten godt være tilgængelig i forvejen på internettet. Sagen er nemlig den, at nogle nyhedsbrevsystemer også smider en online udgave op på deres server, så nye abonnenter eksempelvis kan tilgå gamle nyhedsbreve, eller så folk med webmail / software der ikke kan "se" HTML kan få adgang til nyhedsbrevene. Nogle udbydere har ikke lukket disse sider af for søgemaskinerne, hvilket betyder at de enten bliver indekseret automatisk (typisk hvis der allerede eksistere et link til "gamle nyhedsbreve" i din tilmeldings-form) eller hvis en kunde vælger at dele et link til et nyhedsbrev på twitter, sin blog, et forum eller andre steder på nettet,

Camilla Nielsen:
Jeg er også nysgerrig efter at vide, om der er forskelle i rangeringen på om man bruger Wordpress eller Blogspot. Tænkte muligvis Blogspot ville blive favoriseret, da det vidst er Google der ejer den?

Blogger.com og WordPress er begge systemer der som udgangspunkt er gennemprøvede, og ordentligt opbyggede. Der er tænkt over linkstrukturen begge steder, og begge platforme er ikke et internt dublicate content helvede, som nogle systemer er. Udgangspunktet for gode placeringer er derfor omtrent lige gode begge steder, og Blogger.com blogs bliver i den forbindelse ikke favoriseret ift. WordPress blogs "bare" fordi Google ejer systemet. 

Når det er sagt, har du friere muligheder med en WordPress blog på egen server, end på en Blogger.com blog. Hvis dette bruges rigtigt, kan du hurtigt ende med et udgangspunkt som er endnu bedre end hos Blogger.com. Men vigtigst af alt er du meget bedre slettet den dag Blogger.com lukker ned, ændrer sin form, eller den dag hvor du løber tør for features, og derfor ønsker at skifte platform. Husk på at det ikke behøver at være dyrt eller besværligt at hoste selv - mange lavprishosts tilbyder 1-kliks-installationer.

Camilla Nielsen:
Jeg sidder desuden også og arbejder med at definere headings. Min webudvikler har defineret hvordan de forskellige headings ser ud, men på mine varekort synes jeg eksempelvis min H3 ser bedre ud end min H2. Jeg vil derfor høre, om der er en forringet effekt af at bruge en H3 fremfor en H2 i forhold til Googles rangering?

I dette tilfælde, vil du relativt let kunne bede din webudvikler om at flytte lidt rundt i din CSS fil, så H3 udskiftes med H2. Vælger du ikke gøre det alligevel, skal du nok overleve alligevel. Google kigger på en lang række af elementer på din hjemmeside, og en mindre ting som dette, betyder ikke det store i det samlede spil. Selvfølgelig kan det ende med at blive den lille bitte smule som gør at du netop ikke overvinder konkurrenten på et vigtigt søgeord, men omvendt set vil du let kunne kompensere for dette, ved bare at være en smule mere grundig med nogle af de andre ting som Google ligger vægt på. Så længe at du viser Google at din overskrift er vigtig, betyder det ikke den store rolle, om du konsekvent ikke benytter H2, men i stedet springer videre til H3 tags - du viser trods alt at teksten som du formaterer er vigtig.

/ Emil

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)