Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må jeg låne det domæne du ikke bruger en måneds tid?

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Fra Oslo
Tilmeldt 20. Jan 12
Indlæg ialt: 91
Skrevet kl. 13:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

Du kan låne både domæne og hosting af mig. Jeg kan sætte det op med wordpress så du bare kan gå direkte ind og bygge løs!

Jeg har et domæne på lager der passer rigtig godt til et frivilligt projekt! Bare send mig en PM

Hilsen

Gina

Akitao Artikel Database - Gratis reklame til din virksomhed!

Fra København
Tilmeldt 7. Oct 07
Indlæg ialt: 680
Fra  Safegear ApS SorteSokker.dk Skrevet kl. 14:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Ma92bj:

Min nuværende udbyder, Cliche, tilbød ikke subdomæner sidst jeg spurgte. 

Ikke subdomain. Subfolder. Lav en undermappe i din root-folder på dit webhotel. Det tillader Cliche :-)

Ma92bj:
Jeg har prøvet at gøre, det du skriver, men uden held. Den kan ikke finde wp-admin nummer 2. 

Du skal huske at oprette en MySQL bruger mere til dette. Så vil linket hedde: www.domæne.dk/showcase/kunde/wp-admin

Kan sagtens lade sig gøre. Husk at rette dit wp-config i din undermappe www.domæne.dk/showcase/kunde/ således den rammer den nye MySQL (du styrer det vha. phpmyadmin ofte).

Dbh. Yngvi

Tilmeldt 17. Dec 11
Indlæg ialt: 182
Skrevet kl. 14:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Besøg min blog: http://edinm.dk/

Fra København
Tilmeldt 7. Oct 07
Indlæg ialt: 680
Fra  Safegear ApS SorteSokker.dk Skrevet kl. 14:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Edin:

Du kan da også bare oprette et gratis på wordpress.org

Det virker bare fesent og uprofessionelt på noget, man håber en "kunde" vil sige ja til. Man skal gerne signalere man har styr på det. 

Det virker også for mig, som om man ikke har styr på det, hvis man opretter et nyt domæne hver gang man viser en kunde en test-side. Når noget er under udvikling er det meget normalt - og det forventer kunder - at det ligger på en demo-side, et komplekst link eller lignende.. For så ved de at det er "skjult for offentliggheden". Ingen finder tilfældigvis en 100 tegns link :-) 

Og så forstår kunder ofte ikke, at man kan blokere noget fra Google. Efter min mening er det mest professionelt at vise det på sin "egen testserver". Det koster jo ikke noget at have.. Vi taler max 300kr på et år for en skrabet model uden service og backup fra udbyderen. Ex. Gigahost.

Dbh. Yngvi

Tilmeldt 17. Dec 11
Indlæg ialt: 182
Skrevet kl. 14:24
Hvor mange stjerner giver du? :

DU kommer da frem på Google. Men det var bare en ide! :) 

Besøg min blog: http://edinm.dk/

Fra København
Tilmeldt 7. Oct 07
Indlæg ialt: 680
Fra  Safegear ApS SorteSokker.dk Skrevet kl. 14:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Edin:

DU kommer da frem på Google. Men det var bare en ide! :) 

Der er ingen idé i at komme frem på Google når man viser det til en kunde, eller et projekt under udarbejdelse. Her skal man gøre brug af sin robots.txt fil, som alle "søgerobotterne" læser som det første.

Der kan man skrive direkte:

User-agent: *

Allow: /

Disallow: /showcase/

Kopiér ovenstående, åbn et txt dokument. Gem det som navnet: robots.txt. Læg det i roden af din webserver via dit FTP-login. Så læser bl.a. Google hele siden, undtagen mappen showcase og dets indhold (her kunderne).

Dbh. Yngvi

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 14:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for alle venlige svar, nu er der dog oprettet subfolder, dog kan jeg ikke logge ind på domæne.dk/subfolder/wp-admin det skulle jo helst være et seperat brugernavn, og kode, og også en seperat wordpress

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 15:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Ma92bj:
domæne.dk/subfolder/wp-admin det skulle jo helst være et seperat brugernavn, og kode, og også en seperat wordpress

Du har uploadet en tom WordPress installation - og så installerer du. Når der skal indstilles info til databasen skal du vælge at "table_prefix" der som standard er "wp_". Det skal du helt ændre til noget andet, ellers læser installationen de info fra din anden hjemmeside. Du kan ændre det til eksempelvis "wp_demo".

Sparetips på Sparefeber.dk

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 16:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Yngvi K.:

Edin:

DU kommer da frem på Google. Men det var bare en ide! :) 

Der er ingen idé i at komme frem på Google når man viser det til en kunde, eller et projekt under udarbejdelse. Her skal man gøre brug af sin robots.txt fil, som alle "søgerobotterne" læser som det første.

Der kan man skrive direkte:

User-agent: *

Allow: /

Disallow: /showcase/

Kopiér ovenstående, åbn et txt dokument. Gem det som navnet: robots.txt. Læg det i roden af din webserver via dit FTP-login. Så læser bl.a. Google hele siden, undtagen mappen showcase og dets indhold (her kunderne).

Robots.txt er den dårligste af løsningerne for ikke-indeksering.

Den bedste metode er ved at passwordbeskytte hele sitet.

Den næstbedste metode er at sætte "NoIndex" på alle sider.

Den sidste løsning er blokering i robots.txt. (da man med denne stadig kan få indekseret en masse URL´er)

Omkring dette:

Man kan altid sætte et link på "No index" og "No follow" og så blokere mappen via en robots fil

Man sætter ikke "NoIndex" på et link men på en side. Og hvis man samtidig spærrer for siden i robots.txt læses NoIndex-tagget ikke :)

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)