Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Guide til domænehandel?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Græsted
Tilmeldt 11. Apr 11
Indlæg ialt: 244
Skrevet kl. 18:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Nogen der kan hjælpe mig igang med handel med domæner, hvordan jeg køber og sælger dem? værdi af domæner, bedste domæner?

Fortæl alt hvad i kender til domænehandel

Søger hjælp :D

Fra 5230, Odense M
Tilmeldt 11. Aug 08
Indlæg ialt: 709
Fra  ProGadget Skrevet kl. 18:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal lige være opmærksom på, at det er ulovligt at købe domæne med henblik på salg i Danmark. Check evt. salgsbetingelser hos DK-hostmaster eller Google det.

Vh 

Casper

Ejer af egen webshop og side om gaveidéer

Fra København
Tilmeldt 25. Nov 11
Indlæg ialt: 99
Fra  diCEPT ApS Skrevet kl. 19:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Som Casper skriver, så er der regler for DK-domæner du skal være opmærksomme på.

-----

I følge Lov om internetdomæner gælder følgende regler

§ 12. Registranter må ikke registrere og anvende internetdomænenavne i strid med god domænenavnsskik.

Stk. 2. Registranter må ikke registrere og opretholde registreringer af internetdomænenavne alene med videresalg eller udlejning for øje.

Kilde: https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=29237

-----

Mit råd til dig ville være, at holde dig helt væk fra .dk-domæner, hvis din hensigt kun er at videresælge.

Når det kommer til .dk-domæner registrerer/køber jeg dem kun, hvis jeg har et igangværende projekt eller et projekt under udarbejdelse, som domænenavnet passer godt til.

Men hvis du har brug for råd og hjælp til domænehandel med henblik på gTLD's som .com, .net osv. har jeg stor erfaring med det, og har faktisk allerede hjulpet et par Aminoer med det før, så du er velkommen til at PM mig med de spørgsmål du eventuelt måtte have.

Held og lykke med det.

Kommer snart...

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Frederik Børgesen:
Nogen der kan hjælpe mig igang med handel med domæner, hvordan jeg køber og sælger dem?

Du skal være opmærksom på at i Danmark er det ulovligt at registrere et .dk domæne alene med henblik på videresalg, jf. Lov om internet-domæner, der særligt tildeles Danmark, §12, stk. 2, hvor der står:

Stk. 2. Registranter må ikke registrere og opretholde registreringer af internet-domænenavne alene med videresalg eller udlejning for øje.

Så derfor vil det ikke være en god ide, hvis det er .dk domæner du agter at handle med.

Om der findes tilsvarende regler for andre domæner, vil jeg anbefale, at bør du undersøge nærmere før du går i gang.

Mvh.

Ole

Fra Lausanne
Tilmeldt 14. Jul 09
Indlæg ialt: 600
Fra  Sundhedslex.dk Skrevet kl. 20:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu da alle andre er kommet med præcis det samme - meget rigtige når vi taler DK - råd her i tråden, tillader jeg mig at komme med noget (bare lidt) brugtbart input; googl "flip domain names", "how to flip domains" osv. så skal du bare se løjer...

Fra Oslo
Tilmeldt 20. Jan 12
Indlæg ialt: 91
Skrevet kl. 20:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Frederik,

Det er bestemt ikke et marked jeg vil råde dig til at gå ind i, med mindre du har et stort netværk og desuden er ret sikker på hvad du foretager dig! Der bliver snydt og svindlet som aldrig før i den branche, og chancen for at stå med et deevaluret domæne eller en falsk page rank er temmelig stor.

Der findes et utal af domæne traders, så konkurrencen er også ben hård, og deres mark-up er ofte presset helt i bund. De har som regel så lav en fortjeneste at jeg hellere køber domænerne af en trader istedet for selv at deltage i auktionerne.

Det er dog vigtigt at etablere et godt forhold til en eller flere tradere, da du så mange gange kan lave aftaler om first hand options på de gode domæner!

Hilsen Gina

Akitao Artikel Database - Gratis reklame til din virksomhed!

Fra Vejle
Tilmeldt 14. Dec 11
Indlæg ialt: 104
Fra  Børne-Shoppen I/S Litet.dk Skrevet kl. 21:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Frederik.

Som de andre skriver, vil jeg råde dig fra at gå ind i det marked, men måske satse på .com domæner 

Mvh Mathias Tryk

Fra København
Tilmeldt 25. Nov 11
Indlæg ialt: 99
Fra  diCEPT ApS Skrevet kl. 21:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er ikke et "bliv rig hurtig"-marked, som i alt andet branche skal man arbejde hårdt for at få succes.

Men jeg er ikke enig i Gina's betragning af at "der bliver snydt og svindlet... i den branche", som i alle brancher findes der selvfølgelig rådne æbler, men de fleste er hårdt arbejdende og seriøse.

Hvis man ønsker at gå ind i domæne-branchen skal man, før man overhovedet registrerer eller køber ens første domæne, læse så meget man kan om domæner, lovgivning osv. i forskellige fora og hjemmesider.

Læs om andre domaineres erfaringer, så du selv undgår at lave de samme begynder fejl de har gjort.

Jeg kan lige give dig et par hurtige råd.

1. Hold dig væk fra .dk-domæner.

2. Hold dig væk fra Trademark-domæner (det gælder både virksomheder's varemærker, men også navne på kendte osv.)

3. Hold dig væk fra typos og lignende domæner (det gælder også domænenavne der udelukkende er interessante fordi en anden virksomhed har en lignende domæne).

4. Registrere kun .com-domæner (lad være med at hoppe på hypes med andre domæne-endelser)

5. Registrere aldrig domæner med tal.

6. Registrere aldrig domæner med bindestreg (hvis du ikke også har den uden bindestreg)

7. Som udgangspunkt, så skal man ikke registrere et domæne der indeholder flere end 14 bogstaver. (Der kan være undtagelser.)

8. Et domæne's værdi er subjektivt, så lad være med at betale for appraisals eller stole på automatiske appraisals eller lignende, de kan ikke bruges til noget som helst.

9. Hold styr på dine domæner (lav et excel-ark eller lignende, hvor du som minimum har felterne; Domænenavn - Udgifter - Første Registreringsår - Udløbsdato - Registrator ; efterhånden som du får flere domæner, er der mange flere tips til hvordan du skal styre dem.)

10. Hvis du lige nu tænker på, yeps nu skal jeg gå igang med at registrere domæner, så gør følgende.. VENT! og læs mere.

11. Brug kun de penge du kan undvære her og nu, for domæner er ikke så likvide. Selv ved et salg, alt afgørende om hvad salgsprisen er, kan det tage op til 3-4 uger før du ser de penge du har solgt domænet for. Ved mindre beløb går det selvfølgelig hurtigere.

12. Vær en seriøs domæner og adskil dig fra de useriøse domænesquatters, der gør alt det jeg beskrev i punkterne 2+3.

13. Læs, læs og spørg.

Der er mange flere ting man skal tænke på, men det må vente til et andet tidspunkt. Hvis du har nogle spørgsmål stiller du dem bare, så skal jeg nok prøve på at besvare dem efter bedste evne.

Kommer snart...

Fra København
Tilmeldt 7. Oct 07
Indlæg ialt: 680
Fra  Safegear ApS SorteSokker.dk Skrevet kl. 08:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hårdt marked! Men okay, du må gerne sælge domæner, du skal vide præcis hvordan.

Det er en forudsætning før man sælger et domæne, at domænet har haft reelt indhold (ikke en adsense side, en tom wordpress eller an anden skal-side).

Har du eller har du haft reelt indhold på dit site, kan du godt sætte det til salg. I tilfælde af en domæneklage vil jeg mene du står bedst hvis du har haft indhold i længere periode.

Alt dette i DK.

Kort sagt: køb domæner, lav relevant og godt indhold, vent, vent, sælg...

Det er et grimt markede at bevæge sig ind på i Danmark... Der er stor sandsynlighed for at du kommer til at vælte i breve fra klagenævnet for domænesager (og det tager tid at arbejde med)

Jeg vil ikke anbefale nogen at købe domæner for bare at have dem liggende. Så kan andre måske gavne internetsamfundet bedre.

Held og lykke.

Dbh. Yngvi

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 13:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Frederik Børgesen:
Nogen der kan hjælpe mig igang med handel med domæner, hvordan jeg køber og sælger dem? værdi af domæner, bedste domæner?

Hej Frederik

Som mange har skrevet her, skal du selvfølgelig ikke handle med dk-domæner. Men du må gerne handle med websites på .dk domæner. 

Hvis du skal i gang med international domaining (og det er VILDT spændende, men sæt dig GRUNDIGT ind i det inden du investerer hele din pensionsopsparing!) så start evt med at tage et kig på nogle videoer med interviews med branchens konger. Der er en del herovre på http://www.domainsherpa.com/

Men kort fortalt er der rigtigt mange domainers, som har skiftet spor og nu ikke kun køber og parkerer domæner, men også udvikler hjemmesider på dem inden de evt. videresælger dem.

Jeg samler selv på .com og .net domæner om teknologi - i stedet for at spille lotto. Det er super spændende, men pas på, for pludselig har du 500 domæner og de ringer fra Godaddy og tilbyder dig din egen account manager :-)

Mvh Anders Saugstrup

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)