Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp! Magento eller Joomla?

Side 4 ud af 5 (42 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 16:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

I redSHOP er SEO integreret.

Dvs. du har et faneblad på dine produkter, kategorier og producenter hvor du har fuld adgang til at ændre alt relevant.

Derudover kan du i konfigurationen selv "kode" dine automatiske regler for hvordan overskrifter, sidetitler, metabeskrivelser osv. dannes.

Som Dennis siger så redSHOP + SH404sef nok noget nær den bedste løsning der findes på markedet på SEO for webshops.

Tilmeldt 29. Jan 07
Indlæg ialt: 84
Skrevet kl. 16:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg har selv arbejdet med Magento, og for at sige det mildt, så er jeg ikke imponeret på nogen måde.

Du skriver at du ikke er programmør og så vil jeg på det varmeste anbefale dig at få en konsulent med på den del. Du skal ikke bruge din tid på at lære programmering og eksperimentere med hvilken løsning, der er den bedste. Vælg en konsulent, som du har god kemi med og som du stoler på og lad ham/hende tage sig af den tekniske del. Det skal blot for dig, være rigtig nemt at administrere din shop. Og så skal du bruge din tid på dine kunder og på at tjene penge. Det du prøver at spare ved selv at gå igang, ender med at blive meget dyrere i den sidste ende.

Med fare for at gentage en slidt reklame frase.... "Gør det du er bedst til......"

*** Fotograf Claus Lavendt - Professionel reklamefotograf ***

*** www.lavendtphoto.com ***

Fra København
Tilmeldt 3. Aug 10
Indlæg ialt: 125
Skrevet kl. 16:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er ingen som nævner Wordpress og dets muligheder, hvordan kan det være?

www.filefish.dk

Find mig på LinkedIn

Fra Randers
Tilmeldt 4. Dec 09
Indlæg ialt: 333
Fra  Onlinebrand.dk Skrevet kl. 17:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Dennis > Bare lige for ordensskyld, så er sh404sef jo et betalt komponent.

Men jeg vil nu holde fast i at skulle jeg starte en webshop, ville jeg vælge et system som Magento :) Hvor der er så mange "standard" muligheder. f.eks. bare produkt mulighederne:

Simpelt produkt
grupperet produkt
Konfigurerbart produkt
Sammesat produkt
download produkt

Hvor det til alle produkter er muligt at tilknytte "tilpasningsmuligheder" så som: "farve, størrelse". Ja du bestemmer selv!

Der er også mulighed for "shop i shop" løsning, altså flere forskellige designs (storefronts), til forskellige målgrupper.

Magento har været igang nu siden 2007.. og har altså en del år på bagen, et kæmpe community, der bakker op omkring det.. Og så er det gratis!

Vh

Fra Praha
Tilmeldt 20. Jan 10
Indlæg ialt: 517
Skrevet kl. 17:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Daniel:
Dennis > Bare lige for ordensskyld, så er sh404sef jo et betalt komponent.


Hehe... okay.. mon ikke det går, det er trods alt småpenge, og så har prisen i det her tilfælde intet at gøre med styrken/kvalitet vel:) det er trods alt 200-300 kr du hænger dig i nu.... :)

Alt du beskriver er standard i redShop.... såååå....  og i øvrigt har Joomla så vidt jeg husker været i gang siden 2005.... 

Det du skriver her, fortæller mig bare at du ikke ved nok om Joomla/redShop, til at du kan sammenligne de 2 ting, og det er fint du holder fast i dit.... jeg forstår stadig ikke dine argumenter set i forhold til redShop/Magento, som enligt er emnet i den her tråd.

Og gratis jeps.... præcis som Joomla... men man har hurtigt fyret 30k af alligevel ikke, ifl. dine egne priser. At sætte Magento eller redShop op, hvis det skal være professionelt, kan kun de færreste gøre som ikke har en klap forstand på disse systemer...

Du går meget op i features... og det er fint, men ikke relevant før man sidder med en opgavebeskrivelse i min verden..  jeg ser ikke noget unikt i det Magento kan, tværtimod er det en gang tung kode, som ville kunne få langt de fleste webhoteller til at vende vrangen ud af, hvis der kommer lidt pres på...

Der er ikke nogen grund til at gøre det til et større skønmaleri end det i virkeligheden er....   

Nu vil jeg ikke blande mig mere den her tråd Daniel, så det er din lucky day, du får det sidste ord, måske du kan få overbevist tvivlerne who knows ;)

God aften!

Venligst
Dennis Gram - Freelance Webdesigner

Fra Randers
Tilmeldt 4. Dec 09
Indlæg ialt: 333
Fra  Onlinebrand.dk Skrevet kl. 20:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Dennis > Jeg har jo ikke sammelignet redshop, som sikkert er en udemærket shop, med magento.. Blot fremhævet nogle af Magentos fordele.

At du tager det på dig at sammenholde det hele med redSHOP, er ok med mig! Men jeg syns ikke du skal få det til at lyde som om jeg argumentere imod redSHOP, det har jeg ingen belæg for, jeg argumentere blot for Magento :)

Jeg har ingen interesse i at "vinde" her.. som du selv skriver koster vores webløsninger 30k +

Men, manden der startede tråden, skriver hjæælp.. joomla eller magento. Og jeg havde egentlig den opfattelse det skulle være HELT gratis.. sådan han selv kunne sætte det op..og prøve sig frem.. og der får han jo mest med magento!

Fra Praha
Tilmeldt 20. Jan 10
Indlæg ialt: 517
Skrevet kl. 20:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Daniel,

Det bør sammenholdes med redShop, da "hun" nævner der er tale om redShop, derfor sammenligningen, at du skriver du have fået opfattelsen af, det var et gratis projekt, som hun selv ville sætte op, forstår jeg ikke, der står jo netop at hun har modtaget et "Tilbud" ....

Og det var ikke min mening at få dig til at fremstå som en, der var imod redShop, hvis du har fået den opfattelse, så beklager jeg.

Jeg har bare godt lide at se nogen argumenter, når du nu selv nævner tidligere, at du ikke vil anbefale Joomla i den her forbindelse, og det eneste jeg har set, er at shoppen er en 3 parts. komponent/udvidelse, og det gør mig ikke klogere på hvorfor Joomla ikke skulle være egnet... ydermere så er jeg personligt, ikke tilhænger af, at man anbefaler, eller måske direkte sætter sig på et bestemt produkt til en given opgave, bare fordi man selv er kompetent hertil, det kan efter min bedste overbevisning ikke ske før man kender til opgavens omfang, og hvad projektet enligt går ud på, men det er bare min mening, og vi gør det alle på hver vores måde og heldigvis for det.

Og så er den ged vist barberet.

Og i øvrigt tillykke med føs´dagen :) ...



Venligst
Dennis Gram - Freelance Webdesigner

Tilmeldt 27. Feb 12
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 21:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Daniel du har misforstået et par ting ..Jeg er ikke en mand:-) Hvorfor havde du den opfattelse at det skule være gratis.. Skrev jeg havde fået tilbud. og det var ikke tilbudet der var noget galt med .:-)

Tusind tak for hjælpen allesammen .. er nu blevet klogere . og den bedste løsning for mig er 

JOOMLA REDSHOP . Glæder mig til at få den op og køre:-)

Fra Randers
Tilmeldt 4. Dec 09
Indlæg ialt: 333
Fra  Onlinebrand.dk Skrevet kl. 22:00
Hvor mange stjerner giver du? :

lind3100 > Beklager mange gange :)

Fik vist rodet rundt i nogle facts, ville bare hjælpe.. :)

Held og lykke med valget!

Tilmeldt 27. Feb 12
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 23:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er helt iorden :-) glad for der er nogle der gider at bruge tid på at hjælpe:-) mvh Tina

Side 4 ud af 5 (42 indlæg)