Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Har ideén til App'en, men mangler programmøren? Hvordan kommer jeg videre?

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 15. Nov 11
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 16:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Zaphod:

ssmadsen:

Hej derude!

Jeg er blandt de mange, som synes, jeg har fundet den forholdsvis originale idé til en ny app

Problemet er nu den, at jeg har ideén, men ikke kompetencerne til at udvikle den selv! 

Hvordan kommer jeg videre? Jeg vil ikke betale en programmør for arbejdet, så det jeg tænker, er at indgå et samarbejde med en som kan det jeg søger? Men er dette den rigtige vej at gå?

Og hvis det er - hvor finder jeg dem henne? Og hvordan kan jeg sikre mig, at de 'ikke stjæler' min idé?

Mvh. Søren

Jeg har et andet forslag til dig.
Der er langt flere penge i det end din app.
Jeg har en ide. Der er gode penge i det.
Det er et træfældningsfirma. Jeg ved hvilken skov vi skal fælde i.
Jeg ved præcist hvordan træerne skal fældes for at vi skal tjene penge.
Og jeg skal nok sørge for at vise dig hvordan øksen bruges, og hvordan træet bæres og stables efterfølgende.
Jeg har ikke kontakterne endnu, eller salgskanelen, men det tror jeg ikke bliver et problem.
Vi deler selvfølgeligt firmaet 50% / 50%.
Hvad siger du? 

Det okay at være sarkastisk, men at spilde et helt indlæg på det at være det, er måske lige i overkanten! :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:46
Hvor mange stjerner giver du? :

ssmadsen:

Det okay at være sarkastisk, men at spilde et helt indlæg på det at være det, er måske lige i overkanten! :)

Men du forstår vel pointen ik?
Medmindre at bringer noget stærkt til bordet, så bliver det utroligt svært at komme videre med det.
Ja du kan sikkert finde en grøn udvikler, som lige har lært at lave en app som får en tekst til at skifte,
men der er laang vej igen.
Jeg taler af erfaring. Har tidligere siddet på den anden ende, og man brænder gevaldigt nallerne som programmør, for sagen er den at du som idemand vil bidrage minimalt i forhold til projektet.
Skal vi sige 80% / 20% ? Hvis din App er god.
Held og lykke med det. 
Fra Randers
Tilmeldt 11. Nov 10
Indlæg ialt: 85
Fra  Bitfabrikken.dk / Freelance Skrevet kl. 17:15
Hvor mange stjerner giver du? :

ssmadsen: Du kan smide en mail til mig, men som de andre siger, så skal ideen være virkelig god hvis det skal gøres ulønnet.

Zaphod: Helt enig med dig, og din træfældningsanalog var ganske sjov :)

Dan Kronholm, Bitfabrikken - udvikling af spil, apps og web-ting.

Tilmeldt 15. Nov 11
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 17:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Zaphod:

ssmadsen:


Det okay at være sarkastisk, men at spilde et helt indlæg på det at være det, er måske lige i overkanten! :)




Men du forstår vel pointen ik?


Medmindre at bringer noget stærkt til bordet, så bliver det utroligt svært at komme videre med det.
Ja du kan sikkert finde en grøn udvikler, som lige har lært at lave en app som får en tekst til at skifte,

men der er laang vej igen.


Jeg taler af erfaring. Har tidligere siddet på den anden ende, og man brænder gevaldigt nallerne som programmør, for sagen er den at du som idemand vil bidrage minimalt i forhold til projektet.


Skal vi sige 80% / 20% ? Hvis din App er god.


Held og lykke med det. 


Jo, jeg ved selvfølgelig godt hvad du vil med det, men er nødt til at spørge for at blive klogere på emnet ..
Nu du siger du er programmør, har der så været noget hvor du har manglet et eller andet fra idé mandens side? For skal jeg have overtalt en programmør, vil jeg selvfølgelig gøre alt jeg kan, for at være så behjælpelig som muligt!
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

ssmadsen:

Jo, jeg ved selvfølgelig godt hvad du vil med det, men er nødt til at spørge for at blive klogere på emnet ..
Nu du siger du er programmør, har der så været noget hvor du har manglet et eller andet fra idé mandens side? For skal jeg have overtalt en programmør, vil jeg selvfølgelig gøre alt jeg kan, for at være så behjælpelig som muligt!

Synes det er fedt at du gerne vil være undtagelsen. Ham som rent faktisk får et godt partnerskab ud af det. Derfor giver jeg dig herunder nogle pointers.
  • Find en programmør med iværksætterdrømme.
  • Medmindre at din ide er sindsygt nyskabende og med potentiale fra day one, så skal du ikke regne med at finde en voksen programmør. Gå efter en ung gut som enten "keder" sig, eller har lysten til det. Han skal absolut ikke være bundet af kone, børn osv.
  • Programmøren skal være en som er nysgerrig for nyeste teknologier og den slags. Dvs. at han bruger projektet her til ikke kun en god ide, men også for at lære og bruge som reference.
  • Du skal være sindsygt proaktiv. Du skal konstant have gang i noget. Du kan ikke læne dig tilbage og vente på programmøren.
  • Hvis du ikke har noget at lave, så find på noget. Og ikke kun "flere opgaver til programmøren". Hvis I skal have flere sprog til systemet, så få sprogene oversat. Skriv tekster, lav seo arbejde, online marketing. Skab SALG. Skab opmærksomhed.
  • Programmøren skal føle at du lægger mindst lige så meget i projektet som han gør.
    Og det hjælper ikke at fortælle ham "hvis du skal bruge noget fra mig så sig hvad så får du det". Selvom det måske er i god mening, så er det ekstra arbejde til ham. Du skal VIDE hvad han skal bruge, og give det til ham før han overhovedet ved han skal bruge det.
  • Programmøren er den som arbejder mest. Han er meget detaljeorienteret, så jo mere 100% specifikt du kan give ham jo bedre. Så tænker han mindre, og arbejder hurtigere.
    Tænk ALLE ting igennem. Det gør en dygtig programmør for kunden, men hvis du kan hjælpe med det letter det hans arbejde.
  • Generelt skal du være en som du selv ville gide at arbejde med.
  • Brug mit eksempel om træfældning. Spørg dig selv, hvis jeg skulle fælde træer i 8 timer dagligt i vores firma, er min partners bidrag så lige så værd som mit? For selvom programmering ikke er træfældning, så føles det til tider lige så hårdt. Og at se en partner fede den... Puha, det er meget demotiverende.
    Omvendt er en super engageret partner, som laver fede deals, aftaler, salg, proaktive opgaver MEGET MOTIVERENDE. 
Jeg håber at du og andre kan bruge dette til noget.
God dag.
Tilmeldt 15. Nov 11
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 22:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Zaphod:

ssmadsen:

Jo, jeg ved selvfølgelig godt hvad du vil med det, men er nødt til at spørge for at blive klogere på emnet ..
Nu du siger du er programmør, har der så været noget hvor du har manglet et eller andet fra idé mandens side? For skal jeg have overtalt en programmør, vil jeg selvfølgelig gøre alt jeg kan, for at være så behjælpelig som muligt!

Synes det er fedt at du gerne vil være undtagelsen. Ham som rent faktisk får et godt partnerskab ud af det. Derfor giver jeg dig herunder nogle pointers.
  • Find en programmør med iværksætterdrømme.
  • Medmindre at din ide er sindsygt nyskabende og med potentiale fra day one, så skal du ikke regne med at finde en voksen programmør. Gå efter en ung gut som enten "keder" sig, eller har lysten til det. Han skal absolut ikke være bundet af kone, børn osv.
  • Programmøren skal være en som er nysgerrig for nyeste teknologier og den slags. Dvs. at han bruger projektet her til ikke kun en god ide, men også for at lære og bruge som reference.
  • Du skal være sindsygt proaktiv. Du skal konstant have gang i noget. Du kan ikke læne dig tilbage og vente på programmøren.
  • Hvis du ikke har noget at lave, så find på noget. Og ikke kun "flere opgaver til programmøren". Hvis I skal have flere sprog til systemet, så få sprogene oversat. Skriv tekster, lav seo arbejde, online marketing. Skab SALG. Skab opmærksomhed.
  • Programmøren skal føle at du lægger mindst lige så meget i projektet som han gør.
    Og det hjælper ikke at fortælle ham "hvis du skal bruge noget fra mig så sig hvad så får du det". Selvom det måske er i god mening, så er det ekstra arbejde til ham. Du skal VIDE hvad han skal bruge, og give det til ham før han overhovedet ved han skal bruge det.
  • Programmøren er den som arbejder mest. Han er meget detaljeorienteret, så jo mere 100% specifikt du kan give ham jo bedre. Så tænker han mindre, og arbejder hurtigere.
    Tænk ALLE ting igennem. Det gør en dygtig programmør for kunden, men hvis du kan hjælpe med det letter det hans arbejde.
  • Generelt skal du være en som du selv ville gide at arbejde med.
  • Brug mit eksempel om træfældning. Spørg dig selv, hvis jeg skulle fælde træer i 8 timer dagligt i vores firma, er min partners bidrag så lige så værd som mit? For selvom programmering ikke er træfældning, så føles det til tider lige så hårdt. Og at se en partner fede den... Puha, det er meget demotiverende.
    Omvendt er en super engageret partner, som laver fede deals, aftaler, salg, proaktive opgaver MEGET MOTIVERENDE. 
Jeg håber at du og andre kan bruge dette til noget.
God dag.

Tak for et fantastisk indlæg! 

Det har virkelig sat nogle tanker igang omkring projektet ..

Jeg har slugt alt til mig, og vi må se hvor det fører hen!

God aften! :) 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er bare glad for at kunne hjælpe.

Dog mener jeg stadigvæk at træfældningsindlægget er det du skal tage allermest ved lære af.

God dag, og held og lykke med det her og kommende projekter.

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)