Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan man på nogen måde komme til at hæfte personligt og økonomisk for et SMBA????

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 11:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Koudahl:

Hans Stokholm Kjer:
Jeg er ikke revisor eller jurist, men jeg har opfattet det med fritagelsen for personlig hæftelse sådan her

Fint beskrevet HansYes

 



Jeg synes egentlig, du beskriver det tusind gange bedre, Henrik :-)

Hans

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hans Stokholm Kjer:
Det kan sagtens være, at Jack har oplevet dette

Jacks beskrivelse svarer meget godt til praksis omkring hvad der sker med både aps og smba. Men det er vigtigt at adskille selskab og ledelse. Der kan godt være ledelsesansvar -f.eks. manglende overholdelse af pligter overfor det offentlige.

Tilmeldt 18. Mar 10
Indlæg ialt: 455
Fra  Cicoor Host & Saas ApS Skrevet kl. 11:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har i lang tid været meget skeptisk over for SMBA'er. For det første fordi der førhen ikke har været særligt mange SMBA'er og derfor er der ikke en særlig stor retspraksis omkring SMBA'er. Den anden grund er at der stilles nogle specielle krav til SMBA'er. Så vidt jeg husker er det noget med at man skal være mindst ejere og begge skal være aktive i selskabet eller noget i den stil. Det korte og det lange er at man via diverse profoma ordninger så har prøvet at omgå disse krav, men hvis det kan bevises at selskabet ikke har opfyldt kravene så kan kreditoren gå direkte efter jer. Derfor ville jeg altid tage fat i en advokat som ikke selv sælger SMBA'er vel at mærke og sikre mig at selskabet blev stiftet efter alle kunsten regler.

For resten hvis det er manglende indsendelse af årsregnskab, så er det ledelsen der får bøden på 5.000 kr. og ikke selskabet.