Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Affiliate-løn uden CVR-nummer - under 18 år.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Feb 12
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 23:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej. Jeg er en 16-årig web-programmør som netop skal til at starte et par internetprojekter, som jeg gerne vil gøre juridisk korrekt fra starten af.
Jeg regner ikke med over 50.000 før dette år er omme, så jeg skal vel ikke momsregistreres, vel?
Hvis jeg skal have udbetalt indtjening fra kilder som Google Adsense, som kun kan udbetales til folk der er fyldt 18, kan den myndige person jeg får til det, min far, så bare overføre pengene direkte til mig uden at det er noget forkert i det? Eller skal han starte et firma i hans navn og overføre al overskud som løn til mig?

På forhånd tak ;) 

Fra Viborg området
Tilmeldt 23. Jan 12
Indlæg ialt: 102
Skrevet kl. 23:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal ikke momsregistreres, hvis ikke du omsætter for 50 t.kr i år, så der er korrekt forstået.

Din far kan godt få udbetalt pengene fra Google Adsense og overfører dig til dem, men du skal være opmærksom på at han skal opgive dem til skat og beskattes af dem.

Tilmeldt 2. Feb 12
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 23:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for hurtigt svar.
hvordan opgiver man noget manuelt til skat? Undskyld for at spørge om noget så simpelt.
Og hvis nu indtjeningen røg op på > 10.000, ville det så ikke være bedre, hvis han blev momsregistreret, så jeg kunne få udbetalt lønnen som ansat og tage det på mit eget frikort?

Fra Viborg området
Tilmeldt 23. Jan 12
Indlæg ialt: 102
Skrevet kl. 23:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er korrekt forstået at i kunne registrere din far i virksomhedsskatteordningen, hvorfra han udbetaler løn til dig. Denne løn skal angives til skat af firmaet og du betaler skat af den. Såfremt din far ikke hæver noget i virksomheden skal han ikke beskattes af andet end virksomhedsresultatet. Han skal dog lave en udvidet selvangivelse. Måske der er andre herinde, der har en kreativ ide :)

Tilmeldt 2. Feb 12
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 23:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Alle tiders - og uden momsregistrering skal han så lave en normal selvangivelse for at betale skat af Adsense-indtjeningen (Også kendt som B-indkomst, ikke sandt?)

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 23:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 2. Feb 12
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 23:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg arbejder i øbeblikket som freelance PHP/Javascript programmør til 4000+/mnd, så jeg er godt klar over frikorts-loftet for unge ;)
Men det gælder jo ikke, hvis min far betaler skat af indtjeningen og derefter bare overfører pengene. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:28
Hvor mange stjerner giver du? :

jackount:
Men det gælder jo ikke, hvis min far betaler skat af indtjeningen og derefter bare overfører pengene.

Der er jo reelt tale om skattesnyd. Der er et begreb som hedder rette indkomstmodtager indenfor skatteretten. I det tilfælde er det jo dig der reelt ejer og har krav på affiliateindkomsten og derfor bør den også beskattes hos dig.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er korrekt forstået at i kunne registrere din far i virksomhedsskatteordningen, hvorfra han udbetaler løn til dig.

Hvorfor begynde at rode med VSO? Der er intet der forhindrer faderen i at udbetale beløbet som en omkostning til sin søn, således at faderens skat bliver upåvirket og den reelle beskatning bliver hos sønnike.

Tilmeldt 2. Feb 12
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 01:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Og hvordan ville det foregå? Mener du, at han ville overføre pengene til mig, men det skulle køre over mit frikort alligevel? Hvordan gør man det uden momsregistrering som foreslået tidligere?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)