Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lidt feedback på webshop - makeup og smykker til piger

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)
Tilmeldt 23. Feb 12
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 18:11
Hvor mange stjerner giver du? :

E-mærket er totalt overkill på sådan en hygge-webshop. 10.000,- er nok en anelse over budgettet...

 

/Nick

Tilmeldt 17. Aug 11
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 10:02
Hvor mange stjerner giver du? :

NickKK:
E-mærket er totalt overkill på sådan en hygge-webshop. 10.000,- er nok en anelse over budgettet...

Hej NickKK,

Jeg ved ikke lige, hvor du har tallet 10.000,- fra, men det er i hvert fald ikke rigtigt. Nu kræver det lidt oplysninger, men umiddelbart vil det i hvert fald koste markant mindre i dette tilfælde. Smile Du kan se mere til vores priser på vores hjemmeside; e-mærkets priser.

Desuden er der mange fordele ved e-mærket, herunder hele den juridiske hjælp, så det er ikke nødvendigvis overkill for selv mindre webshops. Heldigvis da! Smile

Tilmeldt 9. Aug 11
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 10:14
Hvor mange stjerner giver du? :

fin shop, men et ret bredt udvalg af produkter. ved ikke om det er godt eller skidt.

Tilmeldt 23. Feb 12
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 11:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Arp-Hansen:
Jeg ved ikke lige, hvor du har tallet 10.000,- fra, men det er i hvert fald ikke rigtigt. Nu kræver det lidt oplysninger, men umiddelbart vil det i hvert fald koste markant mindre i dette tilfælde.

Tjae... hvis vi antager, at shoppen har maks. 4 ansatte, så er prisen det første år kr. 6.900,- og hertil kommer omkostninger i forbindelse med ansøgning og tilretning af webshoppen. Så en samlet pris på kr. 10.000,- virker da ret realistisk.

Juridisk hjælp behøver ikke koste særlig meget, f.eks. vha. en forsikring.

Desuden er E-mærket ikke specielt hurtige på aftrækkeren; jeg blev ringet op for et stykke tid siden, af en sælger fra E-mærket. Da jeg fortalte, at jeg (på det professionelle plan) laver arbejde i forbindelse med webshops, og derfor var interesseret i at have materiale liggende om E-mærket, nogle splittestreferencer og evt. høre mere og  henvisningsprovision, ville jeg få det tilsendt. Gæt hvor meget jeg har fået tilsendt?

Jeg vil mene, at kr. 10.000,- kan bruges langt mere effektivt, på sådan en webshop. I hvert fald de første år, hvor man stadig bygger op og justerer ind.

Tilmeldt 17. Aug 11
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 14:18
Hvor mange stjerner giver du? :

NickKK:
Tjae... hvis vi antager, at shoppen har maks. 4 ansatte, så er prisen det første år kr. 6.900,- og hertil kommer omkostninger i forbindelse med ansøgning og tilretning af webshoppen. Så en samlet pris på kr. 10.000,- virker da ret realistisk.

Det er korrekt, at det i laveste kategori koster kr. 4.800,- i årsabonnement og dertil kommer et ansøgningsgebyr på kr. 2.100, samlet kr. 6.900,-. Men mere koster det heller ikke. "Omkostninger" i forbindelse med ansøgning ved jeg ikke lige, hvad du mener med, for det koster ikke mere end ovenstående. Tilretning af webshoppen, - ja hvis den ikke er lovlig, skal der selvfølgelig tilrettes, men da udgangspunktet forhåbentlig er, at den skal være lovlig, er det ikke en udgift, du kan tilskrive det at være e-mærket! Er den lovlig, kan man også sove roligere om natten, for så behøver man ikke frygte bøder, påtaler og dårlig omtale som følge af ulovlighederne. Den slags sker jævnligt.

Når det så er sagt, får dem med en typegodkendt shop rabat på ansøgningsgebyret i øjeblikket og derfor er prisen for disse lavere.

NickKK:
Juridisk hjælp behøver ikke koste særlig meget, f.eks. vha. en forsikring.

Jeg vil gerne høre om den forsikring, der giver dig ubegrænset juridisk hjælp og som samtidig er markant billigere end kr. 4.800,- (der skal sammenlignes med, for det er den normale, årlige udgift)? Her taler jeg ikke kun mundtlig vejledning, men decideret hjælp. Der er vid forskel på hjælp og vejledning.

NickKK:
Desuden er E-mærket ikke specielt hurtige på aftrækkeren; jeg blev ringet op for et stykke tid siden, af en sælger fra E-mærket. Da jeg fortalte, at jeg (på det professionelle plan) laver arbejde i forbindelse med webshops, og derfor var interesseret i at have materiale liggende om E-mærket, nogle splittestreferencer og evt. høre mere og henvisningsprovision, ville jeg få det tilsendt. Gæt hvor meget jeg har fået tilsendt?

Den oplevelse er jeg ked af at høre og har du naturligvis min undskyldning for. Her kan bestemt ske smuttere, men generelt er det nu ikke tilfældet. Man kan blive godkendt på 5 arbejdsdage og det er da ret hurtigt. Hvis du skriver til mig på jah@emaerket.dk, vil jeg straks sende til dig, hvad du ønsker.

NickKK:
Jeg vil mene, at kr. 10.000,- kan bruges langt mere effektivt, på sådan en webshop. I hvert fald de første år, hvor man stadig bygger op og justerer ind.

Nu er du stadig godt 40 % over den reele omkostning, men vi ved reelt ikke, hvad planerne er for missglow og hvor de kommer til at være omsætningsmæssigt. Skal den være lovlig, skal der bruges penge på juridisk hjælp. Den får man billigt hos os via e-mærket, samtidig med, man får e-mærket og hjælp fremover til håndtering af tvister med kunder (sparet tid og ærgelser). Desuden viser de A/B splitteste, vi kender til, at konverteringen forbedres med e-mærket (bliver understøttet af en lang række andre undersøgelser, der viser e-mærkets betydning. De kan ses på vores hjemmeside). Dermed er den reelle udgift langt mindre end kr. 6.900,- og kan måske give et decideret overskud.

Det kan altså sagtens give mening for mindre webshops og vi har da også mange glade medlemmer i den kategori. :-)

Tilmeldt 23. Feb 12
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 20:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Arp-Hansen:

"Omkostninger" i forbindelse med ansøgning ved jeg ikke lige, hvad du mener med, for det koster ikke mere end ovenstående.

Nu har jeg kontakt med en del shopejere, og der er faktisk ingen af dem, der er ørne til tilretning af en webshop, programmering af CMS-rettelser eller endsige bare at smide et logo ind i det rigtige format m.m. Hvis du kender til gratis programmører eller andre med CMS-erfaring, må du gerne henvise dem til mig - gratis arbejdskraft kan altid bruges :-)

(Fik du hintet? Hvis ikke, så se her: Bare det at smide et E-mærke logo ind og desuden en tekst om E-mærket, er som udgangspunkt forbundet med en udgift)

Det med den højere konverteringsrate ifbm. brug af E-mræket er der jo delte meninger om. Personligt kan jeg ikke komme bort fra, at der var sager sidste år, hvor det stank laaangt væk fra en eller flere forhandlere (læs: momscirkus m.m.) og E-mærket brillierede med en åbenbar naiv holdning, som de vist stort set var de eneste der lagde for dagen. Man er uskyldig til andet er bevist - ja, men man har lov at være kritisk. Desuden kender jeg til andre shops, hvor man ikke har mærket nogen som helst stigning siden tilføjelsen af E-mærket. Humlen er, at der er delte meninger og det kan ikke entydigt være et faktum, at E-mærket hæver konverteringsraten.

Jeg vil stadig mene, at ~10.000,- er mange penge for en lille webshop i opstarten. For mange. Men I skal selvfølgelig have held & lykke med at sælge flere E-mærker :-)

Tilmeldt 17. Aug 11
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 23:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Du har en glimrende pointe med implementeringen af e-mærket. Godt argument. :-) Dog er billedet i praksis mere nuanceret end dit. Der er mange, der selv kan gøre. Vi har i skrivende stund ca. 1000 medlemmer, så det er ud fra et rimelig solidt grundlag, at vi kan konstatere, mange selv klarer det og ikke har yderligere omkostninger. Men for nogle vil der selvfølgelig være det.

Jeg noterer, at du ikke kan komme med eksempler på forsikringer, hvor man kan få den juridiske hjælp til småpenge. Du mangler nemlig bare en meget vigtigt aspekt i dit argument…….

Sandheden er, at det er en nødvendig udgift at ens webshop er lovlig. Man kan betale en advokat i dyre domme, eller man kan få langt mere hjælp hos os til det samme som det typisk vil koste at få en bare rimelig hjælp hos en advokat. Her får du bare e-mærket med og i det lys er det omkostningsfrit! Det er nu en gang forbundet med udgifter at skulle følge loven. Spørgsmålet er blot, hvor man får mest for pengene og der står vi temmelig stærkt! :-) Hvis jeg kunne vælge mellem afmålt hjælp juridisk og ubegrænset hjælp juridisk til at overholde lovgivningen på min webshop og håndtere tvister med kunder og samtidig få e-mærket til ca. samme pris, så ved jeg godt, hvad jeg ville vælge……

Fik du hintet? :-)

Meninger er der mange af og de er ofte følelsesprægede. Fakta er derimod mere til at forholde sig til. Jeg kender endnu ikke til en eneste A/B splittest, der viser at e-mærket er negativt for ens webshop. Det ville heller ikke give mening, når det er står så stærkt i folks bevidsthed (se mange dokumentationer herpå på vores side om undersøgelser). At der så er forskel på, hvor stor konverteringsstigningen er for den enkelte er noget andet. Nogle har oplevet 6 % i øget konvertering, andre 32 % og andre et sted midt i mellem. Jeg har talt med flere, der påstår e-mærket intet har givet, men sjovt nok har de ikke målt det videnskabeligt, det er blot meninger og fornemmelser, når jeg spørger ind til det. Det er jo ikke et sagligt grundlag.

Selvfølgelig er der nogle, der får mere ud af det end andre og der vil sikkert også en dag vise sig et tilfælde eller to, hvor det nærmest giver nul, men grundlæggende giver det ikke mening, at noget som tillægges stor betydning af forbrugerne i de større undersøgelser, nemlig e-mærket, generelt ikke skulle have en positiv effekt på konverteringen. De teste jeg kender til viser også, at det giver en positiv effekt. Det er simpelthen sund fornuft. :-)

Jeg er ikke med på, hvad du mener med din henvisning til momscirkus. Vi forlanger vores medlemmer overholder loven og hvis ikke, mister de e-mærket.

Desværre har jeg ikke fået en e-mail fra dig. Det kunne være rigtig fint, hvis du ville skrive og give dig til kende, så du kan få det materiale, du efterspørger, så du har et stærkere grundlag at udtale dig på. Det er jo lidt svært at sende dig noget, hvis du ikke fortæller, hvem du er. :-)

Tak, det går bedre end nogensinde i e-mærkets historie og vi får flere nye medlemmer ind end nogensinde før. :-)

Hvis der skulle være tvivl, vil jeg gerne understrege, at jeg er salgschef hos e-mærket. :-)

Tilmeldt 8. Jun 11
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 00:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tilslutter mig den holdning at e-mærket er alt for dyrt for en nystartet webshop af denne type. Endvidere synes jeg ikke argumentationen med øget konvertering er relevant. Det er mere relevant hvilke service ydelser organisationen bag e-mærket helt konkret kan bidrage med set i forhold til et årligt indhug i bundlinien på 4.800 kr for en nystartet virksomhed. Et hurtigt kig på e-mærkets hjemmeside giver et klart billede af en organisation hvor medlemmerne er mere til for organisationen end omvendt.

Tilmeldt 23. Feb 12
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 06:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Arp-Hansen:

Sandheden er, at det er en nødvendig udgift at ens webshop er lovlig. Man kan betale en advokat i dyre domme, eller man kan få langt mere hjælp hos os til det samme som det typisk vil koste at få en bare rimelig hjælp hos en advokat. Her får du bare e-mærket med og i det lys er det omkostningsfrit! Det er nu en gang forbundet med udgifter at skulle følge loven. Spørgsmålet er blot, hvor man får mest for pengene og der står vi temmelig stærkt! :-) Hvis jeg kunne vælge mellem afmålt hjælp juridisk og ubegrænset hjælp juridisk til at overholde lovgivningen på min webshop og håndtere tvister med kunder og samtidig få e-mærket til ca. samme pris, så ved jeg godt, hvad jeg ville vælge……

Hør, nu argumenterer du først med at en masse shopejere kan selv (ifbm. at tilrette med logo for E-mærket og den slags), og så bagefter argumenterer du med at man skal købe sig til juridisk hjælp, for at overholde lovgivningen.

Der er ikke noget galt med dine argumenter - andet end at jeg synes de stritter i hver sin retning. Min erfaring (som selvf. ikke er statistisk retvisende grundlag, selvom jeg har arbejdet på en del shops efterhånden) siger mig, at kan man selv det ene, så kan man ofte også selv det andet.

SÅ svært er det altså heller ikke, at indrette sig efter love og regler. Og skal man købe sig til juridisk hjælp i den forbindelse, behøver det slet ikke være særlig mange penge i udgift.

Jo, jeg skal nok sende dig en email, har blot haft travlt - i øvrigt med at færdiggøre nogle shops til åbning :-)

http://crn.dk/art/171221/coolshop-truer-med-at-droppe-e-maerket
http://crn.dk/art/181903/e-handelsfonden-laegger-pres-paa-getmore

Indrømmet - jeg fandt ikke lige nogle nyere sager på de 15 sekunder jeg brugte...

Alt i alt er det slet ikke fordi jeg har noget imod E-mærket. Jeg mener blot, at pengene er giver bedre ud på markedsføring eller professionel opsætning af ens koncept - eller på at hyre en god fotograf eller tekstforfatter til ens produktopsætning, når man er en mindre webshop i opstartsfasen.

Jeg ser rigtig mandre shops åbne, med en hovedrystende dårlig markedsføring, intet gennemtænkt koncept og næsten totalt fraværende professionalisme i produktbeskrivelser m.m. HER skulel de hellere smide 8 - 10.000 (lad os mødes på midten...) ind. Når shoppen så er vokset i omsætning, og folkene bag har fået noget erfaring, SÅ kan de jo overveje E-mærket. Men du har da ret - alt er jo subjektivt vurderet :-)

/Nick

Tilmeldt 17. Aug 11
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 12:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan ikke se, argumenterne stritter i hver sin retning, for man kan sagtens være god til det tekniske, uden at være god til det juridiske, - og omvendt.

Det juridiske er faktisk temmelig kompliceret og der er jo næsten dagligt eksempler på webshops, der bliver overrasket over, de ikke har en shop, der overholder lovgivningen, fordi den er kompliceret og fordi de troede, de havde styr på det. Der er en grund til, at det tager 5 år at uddanne sig til jurist og at de dygtige får meget høje lønninger. Det samme gælder selvfølgelig programmering. :-) Til husbehov kan mange begge dele, men den lovgivning der omfatter e-handelsområdet er bestemt ikke til husbehov. Det er jo ikke nok at læse lovene, man skal f.eks. også læse Forbugerombudsmandens tolkninger af dem, for de gælder også som lov. Og så er det i øvrigt sin sag at læse jurasprog og få noget klart ud af det. :-)

Jeg glæder mig til at få en e-mail fra dig. :-)

Coolshop-sagen har nu to versioner. Det kunne jo sagtens være, at Jakob Risgaard ikke har det hele med, kan jeg godt afsløre, men han skal selvfølgelig forsvare sin handling med et eller andet. :-)

Getmore-sagen handlede vi jo netop i, men vi kan ikke dømme på forhånd og det er jo svært at forudsige den slags sager.

Jeg er helt enig med dig. I en startfase skal der ofte laves benhårde prioriteringer og det er sjældent, der er penge til alt, der er en god ide og så må man tage tingene i den rækkefølge, hvor de vigtigste kommer først. Selvfølgelig kan der være ting, der er vigtigere at få styr på end at få e-mærket og sikre at shoppen er lovlig, men jeg vil nu mene, det hører til i den vigtige ende, at shoppen er lovlig, ikke mindst for ens egen skyld, for det er også en slags sikring af projektet. :-)

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)