Du har en glimrende pointe med implementeringen af e-mærket. Godt argument. :-) Dog er billedet i praksis mere nuanceret end dit. Der er mange, der selv kan gøre. Vi har i skrivende stund ca. 1000 medlemmer, så det er ud fra et rimelig solidt grundlag, at vi kan konstatere, mange selv klarer det og ikke har yderligere omkostninger. Men for nogle vil der selvfølgelig være det.
Jeg noterer, at du ikke kan komme med eksempler på forsikringer, hvor man kan få den juridiske hjælp til småpenge. Du mangler nemlig bare en meget vigtigt aspekt i dit argument…….
Sandheden er, at det er en nødvendig udgift at ens webshop er lovlig. Man kan betale en advokat i dyre domme, eller man kan få langt mere hjælp hos os til det samme som det typisk vil koste at få en bare rimelig hjælp hos en advokat. Her får du bare e-mærket med og i det lys er det omkostningsfrit! Det er nu en gang forbundet med udgifter at skulle følge loven. Spørgsmålet er blot, hvor man får mest for pengene og der står vi temmelig stærkt! :-) Hvis jeg kunne vælge mellem afmålt hjælp juridisk og ubegrænset hjælp juridisk til at overholde lovgivningen på min webshop og håndtere tvister med kunder og samtidig få e-mærket til ca. samme pris, så ved jeg godt, hvad jeg ville vælge……
Fik du hintet? :-)
Meninger er der mange af og de er ofte følelsesprægede. Fakta er derimod mere til at forholde sig til. Jeg kender endnu ikke til en eneste A/B splittest, der viser at e-mærket er negativt for ens webshop. Det ville heller ikke give mening, når det er står så stærkt i folks bevidsthed (se mange dokumentationer herpå på vores side om undersøgelser). At der så er forskel på, hvor stor konverteringsstigningen er for den enkelte er noget andet. Nogle har oplevet 6 % i øget konvertering, andre 32 % og andre et sted midt i mellem. Jeg har talt med flere, der påstår e-mærket intet har givet, men sjovt nok har de ikke målt det videnskabeligt, det er blot meninger og fornemmelser, når jeg spørger ind til det. Det er jo ikke et sagligt grundlag.
Selvfølgelig er der nogle, der får mere ud af det end andre og der vil sikkert også en dag vise sig et tilfælde eller to, hvor det nærmest giver nul, men grundlæggende giver det ikke mening, at noget som tillægges stor betydning af forbrugerne i de større undersøgelser, nemlig e-mærket, generelt ikke skulle have en positiv effekt på konverteringen. De teste jeg kender til viser også, at det giver en positiv effekt. Det er simpelthen sund fornuft. :-)
Jeg er ikke med på, hvad du mener med din henvisning til momscirkus. Vi forlanger vores medlemmer overholder loven og hvis ikke, mister de e-mærket.
Desværre har jeg ikke fået en e-mail fra dig. Det kunne være rigtig fint, hvis du ville skrive og give dig til kende, så du kan få det materiale, du efterspørger, så du har et stærkere grundlag at udtale dig på. Det er jo lidt svært at sende dig noget, hvis du ikke fortæller, hvem du er. :-)
Tak, det går bedre end nogensinde i e-mærkets historie og vi får flere nye medlemmer ind end nogensinde før. :-)
Hvis der skulle være tvivl, vil jeg gerne understrege, at jeg er salgschef hos e-mærket. :-)