Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er holdt op med mlm.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 14. Sep 07
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 12:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,5 stjerner givet af 2 person

Hej!

Ud fra min samlede livskvalitet er jeg holdt op med mlm og har det rigtig godt med det.

Jeg søgte det mest enkelt. Undersøgte de juridiske forhold (skat, forbrugerombudsmand)

Lavede hjemmeside, flyer annoncer samt verbal udbredelse. Alt sammen i øjenhøjde, dvs. positiv uden overdrivelse samt at det skulle være et tilbud og ikke et påbud.

Efter at have gjort det tilgængelig til 5000 uden resultat syntes jeg at jeg havde gjort nok og må erkende at folk ikke er så interesseret som jeg troede. Ikke noget jeg forstår, men det er sådanne det er. Bebrejdelser har det heller ikke skortet på fra folk som har set en fjernsynsudsendelse eller kender nogen som mangler simpel pli. Til gengæld har jeg haft nogen som har sagt."Hvor var det dejligt at få et tilbud fra en som ikke pressede"

Det er jeg ikke blevet rig af, men en erfaring rigere og det har ikke ændret mit forhold til mlm så held og lykke til jer der har gang i den.

De bedste hilsner

Hans Peter Rebien

Sorø

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 12:25
Hvor mange stjerner giver du? :

nogle er mlm godt andre ikke , men jeg håber du vælger det korrekt nu , for man skal jo have vækst for man er jo iværksættere og derfor laver man også det man er bedste til og det giver mest frem gang som iværksættere

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 16:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Hans Peter,

Det var da trist at høre. Men det lyder da som om, at du har givet det et hæderligt forsøg.

Bare af ren nysgerrighed - havde du nogen kollegaer i DK, eller har du selv forsøgt at stable forretningen på benene?

Og hvad var dit primære fokus? Var det at sælge produkter, at tilbyde forretningsmodellen, at udvide dit netværk eller noget helt fjerde?

Jeg spørger fordi, at for mig er MLM først og fremmest muligheden for oplevelser, at udvide mit netværk, personlig udvikling - og et værktøj til opnå forandring.

Det kunne derfor godt lyde som om, at du har fokuseret meget på enten produkt eller forretningsmodel, hvis kunderne har sagt: "tak for tilbuddet".

 

 

 

 

 

 

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Tilmeldt 14. Sep 07
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 16:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Allan!

Allan I:
Det var da trist at høre. Men det lyder da som om, at du har givet det et hæderligt forsøg.

Du skal ikke have ondt af mig, jeg er faktisk lettet.

Allan I:
Bare af ren nysgerrighed - havde du nogen kollegaer i DK, eller har du selv forsøgt at stable forretningen på benene?

Jeg var alene. Dvs. jeg havde en sponsor til at starte med, men han døde og derefter havde jeg kontakt med firmaets afdeling i England.

.

Allan I:
Jeg spørger fordi, at for mig er MLM først og fremmest muligheden for oplevelser, at udvide mit netværk, personlig udvikling - og et værktøj til opnå forandring.

Jeg tror det er det folk vil have, mit virkede alt for kedeligt i al sin enkelthed.

De bedste hilsner

Hans Peter

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 23:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Hans Peter

Vil da lige give mit besyv med :)

Kigger man på sådan noget som flyvers generelt, så er det kendt for ret lav effekt (ligegyldigt branche). Annoncer har jeg heller ikke hørt mange rose i vores branche.

Nu ved jeg ikke hvor længe du har været om at komme ud til 5.000 mennesker. Og det er selvfølgelig super ærgerligt at du har været alene, vil skyde på at de fleste som har en succesfuld i sin upline, vil have rig mulighed for at stoppe op og ganske enkelt vurdere om man gør det rigtige. Det er ligesom at ringe til 10 mennesker, og alle siger nej tak, så er det måske på tide at man lige stopper, giver sin upline et ring og får dennes vurdering af ens metoder.

Havde du ikke mulighed for at læne dig op af kollegaer her i landet?

Dbh. Martin

Tilmeldt 14. Sep 07
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 09:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin!

Martin Slot:
Havde du ikke mulighed for at læne dig op af kollegaer her i landet?

Jo, én og hovedsagelig kun til produkter.

Der siges meget om at hvis man siger det rigtige på den rigtige måde så lykkedes det og jeg udtrykte begejstring for den enkelthed som kendetegner det selskab jeg valgte. Jeg var dog meget beskeden med hensyn til at følge op. Jeg sagde til dem:"Nu har jeg gjort det tilgængeligt og jeg er sikker på at I overvejer muligheden og ringer hvis i vil være med eller blot har spørgsmål. Jeg vil gerne kontakte jer, men mennesker i dag vil selv bestemme og det har jeg det bedst med at respekterer"

Martin det kan godt være at nogen vil tænke at det er for passivt, men jeg har det godt med det og får ikke flere med ved at ringe og presse på en pæn måde, måske, men kun lige til de har været ude og fået en masse bebrejdelser fra vennerne fordi de er gået med til sådanne noget.

Det møde du inviterede mig til var godt. Det virker godt at der står én som tjener godt, fortæller afslappet og naturligt. Det er også tiltalende at du kan invitere folk ind i "din" egen forretning.

De bedste hilsner

Hans Peter

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 12:16
Hvor mange stjerner giver du? :

hpr:

Der siges meget om at hvis man siger det rigtige på den rigtige måde så lykkedes det og jeg udtrykte begejstring for den enkelthed som kendetegner det selskab jeg valgte. Jeg var dog meget beskeden med hensyn til at følge op. Jeg sagde til dem:"Nu har jeg gjort det tilgængeligt og jeg er sikker på at I overvejer muligheden og ringer hvis i vil være med eller blot har spørgsmål. Jeg vil gerne kontakte jer, men mennesker i dag vil selv bestemme og det har jeg det bedst med at respekterer"

Martin det kan godt være at nogen vil tænke at det er for passivt, men jeg har det godt med det og får ikke flere med ved at ringe og presse på en pæn måde, måske, men kun lige til de har været ude og fået en masse bebrejdelser fra vennerne fordi de er gået med til sådanne noget.

De bedste hilsner

Hans Peter

Hej Hans Peter

Det er jo meget forskelligt hvordan metoder virker, og det handler i høj grad om den entusiasme man selv har, jeg har en upline "længere oppe" i systemet...uha hvor det lyder ;) som netop siger at "jeg er ikke god til at vende tilbage til folk, så skal vi ikke aftale, at hvis du finder det interesssant, så giver du mig et ring imorgen" (noget i den stil). Hvis man venter for længe, så er det jo blot facts at begejstring falder - nøjagtig som med alt andet.

Man kan stort set ikke undgå bebrejdelse fra venner, der er en der altid er bedrevidende, selvom man ikke har kontaktet ham. Men når det er sagt så har jeg faktisk kun 2 venner, som har "brokket" sig MEN over min væg info på facebook. Rigtig mange giver op, fordi de kommer til at sige for meget, og efter 8 venners afvisning, så er det "nok ikke noget jeg kan finde ud af". Derfor syntes jeg bl.a. at nye selskaber er hamrende uinteressante, istedet for at være palle alene i verden, så er der i flere etablerede selskaber usædvanlig hjælp. Og det er for de fleste en oplæringsproces man skal igennem, og så skal man oftest være lærevillig.

Hvis man kigger ud til forskellige opstartsmøder for ganske almindeligt selvstændigt tænkende, så siger de alle steder "husk at fortælle venner og bekendte at du er startet noget nyt". Der hvor man i vores branche ofte går forkert som ny, er den info man fortæller på forhånd...Det er ligesom Amino...sorry to say, men MLM kræver en grundig forretningspræsentation for at forstå og vurdere. Herinde vil mange nøjes med...hvad er det for produkt og hvad hedder firmaet, så skal jeg nok vurdere...

Mennesker idag ringer ikke tilbage med mindre at man laver en fornuftig "salgstale", for mig at se, så er det i første omgang vigtigt at lave small talk...Er personen interesseret i at skifte retning, interesseret i at oparbejde sig en ny indtægt evt. sideløbende med noget andet, har personen tid til overs (hvis det man kan fortælle er noget der kan give ekstra penge på sigt, er det så noget man vil arbejde for og afsætte tiden til)...Hvis folk allerede er på vej imod deres mål og det hele bare spiller, jamen så vil de nok ikke overveje det så meget, men hvis man får dem til at kigge på deres mål, og de selv finder ud af at deres "kurs" er forkert, så er det at vise dem en mulighed for at nå målet via denne forretningsmulighed. Hvad er alternativet...at fortsætte som hidtil. Jeg følger som regel op indenfor 48 timer, det syntes jeg er god skik. Jeg syntes ikke det er at presse, og jeg kunne heller ikke finde på at spørge om de ville være med. Folk vil ofte efter et møde undersøge en masse ting selv, derfor er det jo vigtigt at finde ud af hvad de er kommet frem til. Det tager ikke så lang tid at google, kigge på youtube, facebook, diverse amerikanske tv kanaler og forskellige sites (som er anerkendte istedet for en eller anden ukendt site hvor der står 2002 blabla).

Men det er også vigtigt at folk lære hvordan de starter op. Og ikke bare som det første "overfalder vennerne" med ord som fantastisk, let osv. Og her virker det som om du har haft alt alt for ringe arbejdsbetingelser. Hvis møderne, opkald, small talk osv. har samme udfald, så skal man måske stoppe op og kigge på andre metoder (derfor er det vigtigt med uplines som har begået alle fejlene og som nu kan fortælle hvad der er godt og hvad der er skidt).

Slut for romanen...:)jeg skal vist til at gøre det kort fremover...hehe

Dbh. Martin

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 15:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

hpr:

Lavede hjemmeside, flyer annoncer samt verbal udbredelse. Alt sammen i øjenhøjde, dvs. positiv uden overdrivelse samt at det skulle være et tilbud og ikke et påbud.

Efter at have gjort det tilgængelig til 5000 uden resultat syntes jeg at jeg havde gjort nok og må erkende at folk ikke er så interesseret som jeg troede.

Hvis du har eksponeret dig - omend det ikke fremgår tydeligt HVAD og HVORDAN - for 5.000 mennesker så har godt nok ikke været særlig god til at at være budbringer.

Men hele fejlen ligger såmænd i at du sandsynligvis ikke har fulgt tre helt basale regler for succes:

1. Tal med folk

2. Tal med folk

3. Tal med folk

4. Tal med folk 5.000 gange ;-)

Lasse Burholt

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Fra KBH
Tilmeldt 7. May 12
Indlæg ialt: 221
Skrevet kl. 10:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Hans Peter
Undskyld jeg spørger, men hvis du er den eneste i Danmark, og du har fået 5000 afslag, kan det så ikke tænkes det er produktet, som ikke er helt så fantastisk som du havde forestillet dig? Må jeg spørge hvad du solgte, uden der går reklame i den?
Jacob

Tilmeldt 14. Sep 07
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 17:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jacob!

Tak for spørgsmålet. De 4556 var ved ren annoncering med en hjemmeside og det reagerer folk ikke på. Det forklarer jo en del. Dem jeg kontaktede direkte fik en fyldestgørende præsentation og fik at vide at de endelig skulle henvende sig hvis de havde spørgsmål eller ville være med. (sådanne syntes jeg det skulle være når det drejede sig om nære relationer). Det gør de bare ikke.(det forklarer også en del). Mit ønske var at når hjemmesiden og øvrige præsentationer var realistiske, (ikke luftige drømme) samt at jeg bevist havde gået efter den mest enkle vej til en månedsløn og på skrift havde fået at det skulle opgives som B indtægt (de skulle ikke være selvstændige) ville fange folks interesse. Produktet er kosttilskud fra LifePlus (som jeg stadig bruger), men folk var ligeglad. De havde hørt om noget "pyramide noget" i fjernsynet og kendte et dumt svin og sådanne noget skulle de ikke være med i, heller ikke selv om jeg havde haft sendt hjemmesiden til forbrugerombudsmanden. Til gengæld roste de mig for ikke at være anmassende. Håber svaret er fyldestgørende.

De bedste hilsner

Hans Peter

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)