Jeg havde en arbejdsgiver hvor vores øverste chef havde holdning at han ikke ville betale hvis vi startede hjemmefra og ud til en kunde og hvis der var korter den hjemmefra og til arbejdsplads. Det gjorde jo bare at vi fortalte vores nærmeste chef af vi altid startede om morgen på kontoret. Det gjorde så også at i steded for at vi ikke var eks hos kunden kl 9.00 nej vi startede på kontoret og kunne først var hos kunden kl 10.00.
Det bevirkede at han mistede en service time pr dag og fik dyre KM afregning. Vi havde begge under 25 KM til job. Da vi havde frokost ordning og han begynde og brokke sig at vi kom med for mange regninger for at spise ude så når der var under 30 min til kontoret så måtte vi jo køre hjem og spise frokost.
Det er ikke altid chefer tænker i faktura bare timer når de ser på rejseomkostninger.
Det sjove var at nogle gange var der også en som var ude og lave kursus hos kunden som hørte under en anden chef og han havde en anden holdning så de betalte nogle gange vores frokost omk. fordi det var også den afdeling som sad med kunde kontakten. Og de ville gerne have at vi blev færdig fordi de kunne måske ikke blive færdig før vi var det.
Det sjove var at før jeg blev ansat samt at de fik flyttet en mand fra Jylland til Kbh havde man sendt en mand over med Fly hver morgen fra Aarhus samt lejet bil. Ellers Færge fra Aarhus.
De kan nogle gange spare sig ihjel.
Men det er arbejdsgiveren som kan tage beslutning om dette det gør jo at de får en dårligere arbejdsmoral men det er altid de faktiske km som skal afregnes - evt. Km fra hjem til arbejde hvis det er hvis det er arbejdsgiverens holdning.
Jeg har også prøvet en arbejdsgiver hvor de skulle aflæse KM hver morgen og når man sluttede dagen. Og stadig da jeg stoppede så skulle jeg kæmpe for 3000 kr. som de ikke ville give i KM penge. Dette forsikret os også dagligt fordi det var ikke altid hun kom til tiden og så skulle hun lige klare 20 andre ting.