Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Arbejder du røven ud af bukserne, eller har du laserne endnu - Har du talt timer?

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)
Fra Lyngå, Hadsten
Tilmeldt 5. Nov 06
Indlæg ialt: 1693
Fra  Helbo Media Skrevet kl. 23:27
Hvor mange stjerner giver du? :

At arbejde er vel en hobby for de fleste iværksættere, mig selv inkluderet. Ud over mit fuldtidsjob som Disponeringschef, driver jeg Helbo Media ved siden af. Sammenlagt når jeg nok op på mellem 50 - 60 timers arbejde om ugen, og nogle gange lidt mere. Dog kan jeg lide at arbejde, og ser ikke de mange timers arbejde som en hindring i det daglige. Jeg når alt det jeg vil, og kan jo bare holde fri, hvis jeg får brug for det. Det er jo det fantastiske ved at være iværksætter, at man selv kan bestemme sine arbejdstider.

KontorGruppen.dk - Danmarks bedste udvalg i kontorartikler.

Fra Aalborg
Tilmeldt 27. Feb 11
Indlæg ialt: 784
Fra  Køreskole Ginnerup Skrevet kl. 01:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ved ikke, om det kan lade sig gøre, men det kunne være spændende (or not?) at se hvordan denne tråd ville udvikle sig, hvis vi alle sammen hentede vore partnere/børn o.s.v. og lod dem fortsætte tråden med deres mening om hvordan vi klarer det.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14999
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 02:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Lone Ginnerup:

Jeg ved ikke, om det kan lade sig gøre, men det kunne være spændende (or not?) at se hvordan denne tråd ville udvikle sig, hvis vi alle sammen hentede vore partnere/børn o.s.v. og lod dem fortsætte tråden med deres mening om hvordan vi klarer det.

Hvorfor ville det være spændende? Børn vil altid mene, at de får for lidt opmærksomhed. Sådan er børn indrettet, så jo mere opmærksomhed og tid de får, des mere forventer og kræver de også i fremtiden. 
Og det samme er det vel med partnere, koner, kærester osv.

Derimod ville det være langt mere interessant at spørge børn og kærester, partnere, koner osv om deres samlever formår at være tilstede, når tiden skal bruges på familien, eller om arbejdet hele tiden kommer ind som et forstyrende element... For det vil da give den bedste indikation på, om der evt er noget galt i familielivet, som den selvstændige person måske ik var opmærksom på. Og så kan man igen sige, hvorfor skal sådan et personligt problem smides online? Burde man ik løse det bag hjemmets fire vægge? 

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Aalborg
Tilmeldt 27. Feb 11
Indlæg ialt: 784
Fra  Køreskole Ginnerup Skrevet kl. 03:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Fashion-Seller:
Hvorfor ville det være spændende?

Jeg kan kun tale for mig selv, og jeg synes det kunne være spændende at høre sagen fra mere en en part.

Fashion-Seller:
Børn vil altid mene, at de får for lidt opmærksomhed

Altid - det er godt nok tit.

Fashion-Seller:
Og det samme er det vel med partnere, koner, kærester osv.

Er du sikker? - Det gælder ikke for min mand (tror jeg)

Fashion-Seller:
Og så kan man igen sige, hvorfor skal sådan et personligt problem smides online? Burde man ik løse det bag hjemmets fire vægge? 

Det SKAL det da heller ikke, og hvis nogen skriver herinde, er det vel aldrig fordi de SKAL?

Jeg synes det er en fin debat trådstarter har lagt op til her, og kunne vi inspirere hinanden til at få det bedste ud af situationen, er det vel bare fint?

Er her så folk, som slet ikke føler sig truffet, så har de jo nok ikke et problem???

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 07:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

De seneste 3-4 år har jeg forsøgt at leve et liv, hvor arbejde ikke er det altoverskyggende. Jeg har tidligere arbejdet rigtig mange timer. På et tidspunkt arbejdede jeg så meget, at jeg et par gange i ugen slet ikke gik i seng og arbejdede igennem i 2 døgn i træk. Så sov jeg 5-6 timer og nappede 2 døgn mere etc.

Og hvad fik jeg ud af det? Ikke rigtigt noget. For når jeg nåede over et vist antal timer, dalede min effektivitet kraftigt, og jeg begyndte at lave fejl. Dem måtte jeg så bruge tid på at rette, og hvor meget var der så lige hentet i at arbejde ekstra?

Jeg sagde selv, som flere andre i denne tråd, at det jo var min hobby, så det var ikke jo ikke arbejde. Hmm... Når jeg tænker efter, så var det at lave momsregnskab vist ikke en hobby før jeg blev iværksætter. Heller ikke at ringe til kunder for at sælge. Jeg erindrer heller ikke at udarbejdelse af kontrakter var noget jeg brugte min fritid på før jeg blev iværksætter. Jeg kunne blive ved. Der er rigtig mange ting ved iværksætteri som jeg ikke vil kalde for en hobby. 

Faktisk vil jeg sige, at hvis man behandler sin virksomhed som sin hobby, og ser den som en hobby, så tager man den ikke seriøst nok. Hvis man er i et hobby mindset, tænker man anderledes end hvis man er i et business mindset. Hvis jeg spiller golf som en hobby, går jeg ikke efter at blive vinderen af den næste PGA tournering. Jeg går mere efter at blive en okay golfspiller som ikke falder helt igennem på banen, og måske en dag bliver ret god til det. Hvis jeg til gengæld spillede golf med en ambition om at blive professionelt, ville den daglige træning se helt anderledes ud.

Selvfølgelig skal der gives en skalle, og arbejdes hårdt når virksomheden skal fra land, eller når virksomheden vækster. Men hvis man bare knokler løs måned efter måned, år efter år, uden at virksomheden rykker alvorligt, så tror jeg at man skal se på om man gør det rigtige, og om man bruger tiden rigtigt. 

Jeg har oplevet at min kreativitet stiger, kvaliteten af mit arbejde stiger og ikke mindst arbejdsglæden stiger når jeg giver mig selv mulighed for at lave noget andet. Koble fra og holde fri. Tager min forlovede med på et weekendophold eller lignende. 

Mvh Carsten

 

Fra Hedensted
Tilmeldt 16. Sep 07
Indlæg ialt: 276
Skrevet kl. 08:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hejsa

Relavant indlæg, men man kan også sige meget enkelt, selvom man ikke i situationen mange gange selv kan få øje på det - mig selv incl.

En uge har 7 dage x 24 timer = 168 timer

Hvis man arbejder 100 timer, ja så er der 68 timer tilbage

Man skal well sove hver dag, lad os sige 6 timer = 42 timer

Så er der 26 timer tilbage, eller 3½ timer pr. dag til fri afbenyttelse

For nogle er det ok men 3½ time, men spørgsmålet er om du og dine omgivelser får glæde af de timer, og man ikke er så udkørt eller fraværende i sine tanker at man ligeså godt kunne være på job.

Lykke til alle, med at finde balancen mellem arbejde, familieliv og fritid. Et er sikkert hele livet er en prioritering og et valg, og i sidste ende en investering.

Fra Helsingør
Tilmeldt 29. Oct 11
Indlæg ialt: 28
Fra  Partybutikken ApS Skrevet kl. 08:51
Hvor mange stjerner giver du? :

For snart et år siden åbnede min kone og jeg www.partybutikken.dk en online shop og
en fysisk butik. Vi har tre skolebørn så der er nok at tage fat på. Jeg står
som regel op kl. 6.00 og begynder at tjekke online ordre og mails og svarer på
disse. Kl. 7.00 står familien op, og vi gør klar til skolen. Når de er sendt af
sted ordner vi det der skal af huslige ting, og køre så ned i vores butik. Kl.
16.00 køre en af os hjem (som regel min kone) ungerne kommer hjem og der laves
lektier, mad og alt hvad en normal familie ellers gør. Kl. 18.30 er jeg hjemme
fra butikken, og prøver at holde mig væk fra computeren og iPad end til vores
børn er lagt i seng omkring kl.21.00. Så fortsætter jeg/vi med at opdatere
hjemmesiden og evt. lave nye bestillinger, regnskab og hvad der ellers skal
laves. Går som regel i seng lidt over midnat.

Der er stort set ikke noget tidspunkt hvor jeg ikke arbejder med vores butik,
selv om natten kan man jo vågne op med en god ide.

Hvor meget tid bruger vi?
Tja sikkert alt for meget, men vi Elsker det og derfor føles det heller ikke som en byrde. Big Smile

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 09:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Det er lidt sjovt at succeskriteret for at drive en "rigtig" forretning ofte bliver målt på feks antallet af arbejdstimer, antallet af ansatte osv.. Når jeg taler med folk jeg ikke kender og de spørger hvad jeg laver, er det oftest det de spørger om.. "hvor mange ansatte har i så"? "Har i et stort lager?" "årh så arbejder du mange timer hva"?

Jeg synes jo et eller andet sted succeskriteret må være at tjene så mange penge som muligt, uden at arbejde mere end nødvendigt - selvfølgelig kræver det meget arbejde, særligt i starten - men jeg synes vores virksomhed er ved at have succes nu, hvor jeg kan betale mig fra at få lavet momsregnskab osv og slippe for selv at gøre de ting, som jeg finder mindre interessant.. Og jeg synes det er superfedt at vi kan have en god omsætning med et godt overskud, selv om vi kun er 2 1/2 ansat - det er da tusind gange sejere end at have 50 ansatte og minus på bundlinien. Glæder mig selvfølgelig også til den dag hvor vi er 2-3 ansatte mere, så vi kan holde ferie uden for industriferien.

Jeg arbejder altid 7 til 16-17 tiden - og selvfølgelig også lidt udover, men synes ligesom andre i denne tråd, at det at sidde på amino nu, ikke rigtigt er arbejde, selv om det er arbejdsrelateret.
I dag skal jeg feks også på arbejde for at pakke alle de ordrer der er kommet i ferien, for ikke at komme bagud i morgen - til gengæld har jeg holdt fri stort set hele påskeugen inkl de 3 hverdage.

Så for mig er målet ikke at blive mange milliardær og knokle 15 timer om dagen og have mange ansatte - målet er at kunne have en god stabil indtægt så vi kan tage på sommerferie hvert år osv. Men målet er i ligeså høj grad at have tid til min datter og de andre ting som har betydning i mit liv.

Tilmeldt 12. Aug 11
Indlæg ialt: 372
Skrevet kl. 09:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Jakodan.dk:
I dag skal jeg feks også på arbejde for at pakke alle de ordrer der er kommet i ferien, for ikke at komme bagud i morgen -

 

Bare se at komme igang Wink  Nå spøg tilside, - i har altid en fantastisk service.

Jeg hører til gengæld til dem der altid har arbejdet 100 timer om ugen, og det er vel egentligt mere en livsstil hvor arbejdet (som er meget varieret) er en del af min personlighed. Jeg ville til gengæld ikke kunne stå og hænge kyllinger op på et spyd på en fabrik i 100 timer om ugen,-  og det er vel egentlig her forskellen ligger.

Når jeg kigger tilbage på mine 35 år som iværksætter og selvstændig erhvervsdrivende, så har jeg jo haft et dejligt liv som jeg ikke ville have undværet. Skulle jeg have lært noget, - så tror jeg egentligt at jeg nok ville have undværet nogle af de materielle ting, til fordel for de mere bløde værdier. Det lyder som en kliché - men er faktisk sandt - at penge faktisk ikke er alt.

Michael

 

Fra Herlev
Tilmeldt 27. Apr 11
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 15:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle.

Spændende at se at ikke alle bor på arbejdspladsen. Jeg kan vist lige nå en kommentar inden alle vi forældre skal til institutionerne og hente unger :)

Jeg er selv af den opfattelse at selvom vores egne projekter skal være sjove, er det farligt at se dem som hobby. Jeg vil også hellere arbejde med folk som er målrettet med vinder mentalitet end dem der hygger sig igennem dagen. Det kan være at det fungere for nogle, men jeg synes at kunne se en tendens til at effektiviteten falder når man bare fylder hverdagen ud med job fremfor er opgave orienteret.

Og jeg synes i ret høj grad at jeg gerne vil høre min partners og afkoms kommentar til hvor meget jeg er tilstede fysisk OG psykisk derhjemme. Jeg ser flere iværksættere være dygtige projektledere i egne projekter, men fejle forfærdeligt i at projektlede deres livs vigtigste projekt. Well, i hvert fald betragter jeg min familie og specielt børn som det projekt jeg helst vil have succes i. Min kone kan bedre forstå mig i perioder med arbejdspres end de små, men de skal passes allesammen. Det har jeg da lært på den hårde måde. Og jeg kan da sige at når min kone sidder og arbejde i sofaen ved siden af mig og jeg har en forventning om at vi skal hygge, så er det en tam fornemmelse at forsøge at snakke over et glas vin til en der arbejder. Og mht børn så er min erfaring at der skal både kvalitetstid OG bulk-tid til for at man er en nærværende forældre. Jeg kan ærligt sige at mine bedste stunder og det der i dag kan give mig smil på der fylder hele hovedet, er gode episoder med børnene. Og ofte kommer de udenfor de perioder jeg har forsøgt at kompensere med "kvalitetstid". Selv den fedeste virksomhedssucces kommer ikke i nærheden af dette.

Men måske er jeg bare ikke rigtig iværksætter når jeg kan have det sådan?

God weekend til alle.

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)