Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

spørgsmål vedr. fotoside

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 09:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg køber jævnligt billeder hos Istockphoto, som de kan ses fx. i venstre side af digital-spejlrefleks.dk Jeg køber dem i laveste opløsning fordi det er fint nok, og er ligeglad med om andre har dem. Jeg kan vælge mellem tre opløsninger, og kan downloade dem med det samme efter kortbetaling (faktisk har jeg "Kredits", så jeg ikke engang skal have pungen frem).

Prøv at kig på hvordan de gør det, og lad dig inspirere. De har ihvertfald sat et vist forventningsniveau hos mig.

Fra Valby
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 365
Fra  TNT Factory Skrevet kl. 11:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg bruger tit og ofte købe billeder i mit job og i TNT Factory regi og sætter stor pris på sider som istockphoto hvor jeg kan få lige de formater jeg har brug for uanset om det er til Powerpointpræsentationer, web og tryk. Kan godt huske i gamle dage når man skulle bruge et købe foto og så fik man det på en cd et par dage efter bestilling. Det har jeg overhovedet ikke tid til i dag da jeg tit skal komme med at oplæg her og nu og helst dagen før.. Så det er klart en fordel at man kan downloade og betale for billederne nu og her.

Når det kræver mere unikke billeder til profilering af en evt. kunde bruger vi selvfølgelig fotograf så man undgår at bruge de samme billeder som alle de andre. Firmaer har ellers en tendens til at vælge de samme fotos, kategorier og billedstil, tit og ofte fra Gettyimage.

Kan da også finde på at svinge med kameraet når der ikke er det store budget.

En general ting der irreterer mig meget med billedbanker er den måde fotograferne beskærer deres fotos på. Det er hamrende irretererende hvis man skal bruge en fritlagt person og så der lige mangler toppen eller andet. Ved selvfølgelig godt at det gør fotografen for at få det rigtige udtryk i billedet osv. Men det gør det svært at finde det rigtige billede og man spilder meget tid på at lede efter de fotos man kan bruge. Eller for den sags skyld skal igang med at trylle i Photoshop.

Noget jeg også ligger vægt på er at fotoet er billedbehandlet, så man ikke skal igang med med at fjerne støv, støj osv. Samt general billedbehandling som tilpasning af kontrast osv.

Har generalt brug for at de pågældende billeder kan bruges i forskellige publikationer osv til samme kunde/sag. Men hvis jeg skal bruge det samme billede ( ikke fordi at det er sket endnu ) til forskellige kunder så køber man det selvfølgelig bare igen..

Håber du kan bruge dette til noget
Mange hilsner:/Thomas



Fra Århus
Tilmeldt 15. Feb 07
Indlæg ialt: 286
Fra  Webkontoret Skrevet kl. 17:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Det var nogle grundige svar, jeg fik her, og mange tak for det.

 


Siden bliver noget anderledes end andre fotosider, og jeg tror, jeg starter i det små mht. betalingsmetoder.

Alle svar er en god hjælp, så input er stadig meget velkomne.

Mange hilsner Kirsten





www.webkontoret.dk - enkle og prisbillige hjemmesider med fokus på design og brugervenlighed

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)