Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ændring af startdato for ApS

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Faaborg
Tilmeldt 10. Feb 12
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 09:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Er der nogen der ved om man kan få ændret sin startdato på et ApS - vi mister en del moms fordi vores bank var sindsygt lang tid om at få bekræftet selskabskapitalen.

/Kasper

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 14:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Kasper:

Hej

Er der nogen der ved om man kan få ændret sin startdato på et ApS - vi mister en del moms fordi vores bank var sindsygt lang tid om at få bekræftet selskabskapitalen.

/Kasper

Hvad siger stiftelsesdokumentet?

Tonny

 

Fra Faaborg
Tilmeldt 10. Feb 12
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 18:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Der står den 23 marts. Problemet er at jeg har udgifter fra før denne dato. Men fordi det tog lang tid med registreringen så kan jeg ikke få fradrag for disse selvom driften var begyndt.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Kasper:
Men fordi det tog lang tid med registreringen så kan jeg ikke få fradrag for disse selvom driften var begyndt.

SKAT plejer nu at være ganske fleksible til at acceptere omkostninger afholdt op til virksomhedsstart.

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 18:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Fra Faaborg
Tilmeldt 10. Feb 12
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 18:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg spurgte nok det forkerte sted for damen hos Skat var ikke til at hugge eller stikke i.

Jeg har dog en alternativ løsning. Nemlig at lade min kamerats firma udstede mig en faktura dateret efter den 23. Han overtager så bare mine regninger. Så vi får ikke andet ud af det end den moms der tilkommer os.

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 20:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kasper:

Hej

Jeg spurgte nok det forkerte sted for damen hos Skat var ikke til at hugge eller stikke i.

Jeg har dog en alternativ løsning. Nemlig at lade min kamerats firma udstede mig en faktura dateret efter den 23. Han overtager så bare mine regninger. Så vi får ikke andet ud af det end den moms der tilkommer os.

Denne fremgangsmåde vil jeg stærkt fraråde, idet din kammerats firma vil risikere en beskatning af de udskrevne fakturaer samtidig med, at der ikke er fradrag for omkostningerne, da disse ikke kan henføres til hans virksomhed.

Der er jo ikke nogen grund til disse krumspring, idet du kan medtage de relevante omkostninger i dit selskab, uagtet disse er afholdt før den endelige stiftelse, hvor der netop kan henvises til det tidligere link.

Ydermere vil du formentlig også kunne dokumentere, at selskabet rent faktisk skulle have været stiftet tidligere, men den egentlige stiftelse blev forsinket af trediemand.

Det handler trods alt om at have helt rene linier, hvis der skulle komme en kontrol fra SKAT,

 

Tonny

 

 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)