Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Google webmaster tools og 404 sider

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Malmø, Sverige
Tilmeldt 13. Jan 10
Indlæg ialt: 60
Fra  SecPoint ApS Skrevet kl. 10:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg kan se en masse 404 sider vi har haft tidligere paa et site.

Det er mange 100 sider der var 404.

Det er alt sammen fixet tilbage i Marts.

Men google webmaster tools siger stadig 3/2/12 som sidste dato som om det ikke opdaterer.

Jeg kan klikke urls enkeltvis hvor de virker ogsaa klikker jeg Mark as fixed.

Men som om der bare intet sker.

Nogen der ved hvordan man kan speede det op ved google wedmaster tools hvis det er muligt?

Få et gratis Online Sårbarheds Scan - Scanner for XSS, Cross Site Scripting, SQL Injection, Wordpress, Joomla.

Fra Aalborg
Tilmeldt 7. Sep 10
Indlæg ialt: 241
Skrevet kl. 23:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Victor

Du skriver problemet er fixet i marts måned, men ikke hvordan. Normalt laver man en 301 redirect til den rigtige side eller forsiden. Viser du istedet en fejl 404 side skal siden retunere en 404 HTTP svarkode.

Du kan teste dette på f.eks www.webconfs.com/http-header-check.php - Indtast den gamle fejl-side adresse og svaret skal være enten "HTTP/1.1 301 Moved Permanently =>" eller "HTTP/1.1 404 Not Found =>"
Er svaret "HTTP/1.1 200 OK =>" har du ikke gjort det rigtig og en soft 404-fejl kan godt påvirke hvor tit søgemaskinerne crawler din side.

I webmaster tools under gennemgangs fejl har jeg stående der ikke har været fejl i 90 dage - så er ovenstående i orden skal du nok bare have lidt mere tålmodig inden de forsvinder helt.

Fra Malmø, Sverige
Tilmeldt 13. Jan 10
Indlæg ialt: 60
Fra  SecPoint ApS Skrevet kl. 08:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Det er fixet med 301 i marts :-)

Få et gratis Online Sårbarheds Scan - Scanner for XSS, Cross Site Scripting, SQL Injection, Wordpress, Joomla.

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1721
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 18:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har aldrig observeret den slags  - uden der har været fejl i 301 koderne.

Prøv med et opdateret sitemap og se om det ikke retter sig ind efter indeksering.

17 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Fra Helsingør
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 142
Fra  Williams edb Aps Skrevet kl. 18:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Victor.

Ikke helt med på hvad du søger, men hvis du gerne vil markere flere end en ad gangen, kan du sætte hak ud for Priority over listen - så markeres hele siden og derpå Mark as fixed.

Har netop været det samme igennem - men du kan kun markere dem, der står på siden (måske 25) ad gangen. Så hvis du vil have flere, skal du lige vælge 'Show 500 rows' inden operationen.

Download WBlog - en gratis ASP.Net Blog engine. Version 2 nu frigivet.

Fra Brønshøj
Tilmeldt 15. Jun 11
Indlæg ialt: 1191
Fra  Jens Andersen Web-Integration Skrevet kl. 23:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad skal man så gøre hvis man har ændret navnet på siden eller flyttet den til en anden mappe? Jeg får nemlig også den slags meddelelser fra Google. Jeg kan jo hente sider som derefter kan indeksedes, men jeg kan ikke bede om at Google ikke længere indekserer en sides URL, det er lidt irriterende.

Redigering og Opdatering af hjemmesider. Responsive Webdesign Hjemmeside? Se YDELSER  Ring for tilbud tlf: 40431253

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 00:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Jens Andersen:

Hvad skal man så gøre hvis man har ændret navnet på siden eller flyttet den til en anden mappe? Jeg får nemlig også den slags meddelelser fra Google. Jeg kan jo hente sider som derefter kan indeksedes, men jeg kan ikke bede om at Google ikke længere indekserer en sides URL, det er lidt irriterende.

301 redirect er svaret, og så bare vente. evt linke til noget af det gamle indhold fra eksterne kilder så Google kommer hurtigere forbi for at se at de sider nu er flyttet til anden destination.

MVH Kim

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Fra Helsingør
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 142
Fra  Williams edb Aps Skrevet kl. 12:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Jens Andersen:
Hvad skal man så gøre hvis man har ændret navnet på siden eller flyttet den til en anden mappe? Jeg får nemlig også den slags meddelelser fra Google. Jeg kan jo hente sider som derefter kan indeksedes, men jeg kan ikke bede om at Google ikke længere indekserer en sides URL, det er lidt irriterende.

Du har mulighed for at fjerne sider fra Googles indeksering via Health > Blocked URL's, hvis det er cachede sider, du tænker på.

301 Moved Permanently (redirect) er, som andre skriver, svaret på permanente ændringer. Hvordan disse laves i praksis, afhænger af server-type/implementering. Der findes masser af guides til dette.

Jeg bruger Windows server. Her er det sådan, at samme link skrevet med forskellige cases - f. eks. site.dk/apps/side.aspx og site.dk/APPS/Side.aspx - åbenbart opfattes af Google som forskellige, og derfor medfører DC.

Jeg har brugt vejledningen fra Scott, som samtidigt giver mulighed for såkaldt canonical startside, dvs. www.site.dk, site.dk, www.site.dk/default.aspx og site.dk/default.aspx peger på en og samme side. Det virker voldsomt, men kan i virkeligheden indsættes i web.config og fylder ca. 30 linier.

Download WBlog - en gratis ASP.Net Blog engine. Version 2 nu frigivet.

Fra Helsingør
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 142
Fra  Williams edb Aps Skrevet kl. 17:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Victor.

Jeg er lidt nysgerrig efter at vide, om der er sket fremskridt med dit problem.

Jeg havde selv, som nævnt, implementeret URL rewrites, men har måttet vente en måned på, at Googles webmaster tools har 'forstået' dem.

Efter implementeringen viste Webmaster tools under HTML optimizations, at der var ialt ca. 90 duplicate title tags, meta descriptions og andet godt.

Ganske langsomt (ca. hver 3 dag) er der forsvundet nogle af alle dem, så jeg nu er nede på 3 stk, som jeg efterhånden tror på, også vil forsvinde.

Det ser altså ud som om, webmaster tools er temmeligt langsomt til at forstå det, men at det trods alt virker.

Jeg har en enkelt side, jeg holder øje med, og denne er rykket fra 12. pladsen til 8. pladsen på et bestemt søgeord, men om den var rykket uden URL rewrites, er jo ikke til at vide. Dog mener jeg, at man heraf kan udlede, at de 90 duplicate issues egentlig ikke havde nogen indflydelse på placeringen i Google (og det var da heller ikke virkelige issues, blot nogle webmaster tools havde misforstået).

Men alligevel: det er meget godt at samle noget viden.

Download WBlog - en gratis ASP.Net Blog engine. Version 2 nu frigivet.

Fra Malmø, Sverige
Tilmeldt 13. Jan 10
Indlæg ialt: 60
Fra  SecPoint ApS Skrevet kl. 18:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Ja alt er fixet.

Problemet var jeg ventede paa at google skulle opdatere listen hvilket det ikke gjore.

Jeg markede alle istedet som done.

Og nu rapporter google kun nye ting der sker.

Jeg fixede alle med 301 redirects.

Få et gratis Online Sårbarheds Scan - Scanner for XSS, Cross Site Scripting, SQL Injection, Wordpress, Joomla.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)