Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Macbook Air VS Macbook pro - hvad anbefaler du?

Side 1 ud af 5 (48 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg skal ud og investere i en ny Macbook snart, og jeg vil gerne høre dine erfaringer med dem. Jeg vil også gerne høre hvilken du har, samt hvilken du synes jeg skal købe.

Jeg bruger min Computer til at skrive artikler, mine hjemmesider (Wordpress), facebook, msn, og nogle små spil på internettet - mac's kan godt trække det. Jeg spiller ingen 'store' spil som skal installeres eller noget, så det bliver intet problem. Jeg går efter en 13 tommer, da jeg synes den har en perfekt størrelse. Både når jeg skal til at have den med på gymnasiet, men også bare herhjemme.

Hvad anbefaler du, og hvilken vil du tro er bedst til mit behov?

Tilmeldt 11. Dec 08
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 21:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil da gerne lige give mine erfaringer/mening videre. Jeg har haft en MacBook air i næsten tre år som jeg har været rigtig glad for. Jeg har netop solgt den for at opdatere til den nye MacBook Pro der forventes d. 11 juni. Det forventes at den næste generation MacBook Pro får nyt smallere design og bliver væsentligt opdateret hvad hardware angår. Der vil altså være mindre forskel mellem MacBook Pro og MacBook air end der har været tidligere. Det er efterhånden ret sikkert at de nye MacBook Pros vil få ny retina skærm med høj opløsning, de nye ivy bridge processorer og eventuelt ssd harddiske der gør opstart muligt på ca. 30 sek og øger batteriets kapacitet.
Jeg kan derfor ikke se nogen rationel grund til at vælge en MacBook air frem for en MacBook Pro - den er oven i købet dyrere.
Den eneste grund jeg kan finde for at købe en 13" air frem for en Pro er hvis Pro'en ikke kommer med ssd harddisk eller det kan tilvælges.
Så på trods af at jeg har været utrolig glad for min air så køber jeg en Pro om en måneds tid:)

Fra København
Tilmeldt 29. Oct 10
Indlæg ialt: 589
Fra  Florence Marketing Føns.com Skrevet kl. 22:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Er også i den lykkelige situation, at jeg skal skifte computer og har også researchet lidt på emnet. Jeg er fuldstændig blank, meeeeen: når/hvis (lad os håbe det) den nye MacBook Pro bliver offentliggjort på WWDC 11. juni (eller de følgende dage) - hvor lang tid kan vi så forvente at der går før den nye model er tilgængelige i danske butikker?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes at Macbook Air's design er bedre end Pro's pga. det tynde design. Nu siges der at den nye Pro bliver tyndere, men dog ikke så tynd som air'en.

Hvad er forskellene på dem egentligt, og har de noget at sige mht. mit behov?

Fra Haderslev
Tilmeldt 21. Oct 11
Indlæg ialt: 341
Skrevet kl. 22:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har en MacBook air.

Jeg bruger den nogenlunde til det samme som dig. Jeg har så alle de store programmer Photoshop, samt store spil

Den trækker det som ingenting pg vil klart anbefale den til dit brug.

Tilmeldt 11. Dec 08
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 23:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes også Air'ens fordel har været dens størrelse og vægt. men forskellene bliver bare meget mindre med den nye pro hvis den får det nye design der snakkes om. Er det tilfældet så tror jeg en 13" air og 13" Pro kommer til at ligne hinanden rigtig meget. 

Men hvis du først køber mac efter lanceringen af Pro'en så ville jeg kraftigt overveje en Pro der kommer med den nye skærm, der er ligesom den på den nye ipad og ny processor og harddisk. 

Men hvis du er helt vild med designet på en Air'en så skal du da købe den.

Der er heller ingen tvivl om at begge Macs uden tvivl vil kunne klare dine behov. Jeg synes du skal finde en forhandler og se begge Macs hvis du først køber efter lanceringen af Pro'en. Jeg er sikker på at den nye skærm kan få dig til at overveje det en ekstra gang:) 

Fra Yorkville, IL
Tilmeldt 9. Sep 11
Indlæg ialt: 86
Fra  Mobildiskotek Elektro Skrevet kl. 00:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du kun skal bruge den til så lette opgaver ser jeg ærlig talt ikke nogen grund til at købe en Pro. Navnet er ikke for sjov, den ER lavet til de tunge opgaver som billed,-og videoredigering. Den eneste grund til at Air ikke er så meget billigere er jo fordi at du får flash-drive med, hvilket altså er hamrende hurtigt og helt sikkert vil være pengene værd, selv hvis du skifter fra MBP skulle du kunne mærke stor forskel. - Og så er den jo til at tage med rundt overalt på grund af vægten.

Men som de andre siger skal det blive interessant hvad der sker med den nye generation! Flydende metal, retina og andre gode sager gør det i hvert fald til en af de mere spændende :) 

Tilmeldt 11. Dec 08
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 08:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kristian Uldum: Mener du alvorligt at han skal købe en air i stedet for en ny generation Pro fordi den er for god til ham? Den nye Pro får formegentligt også ssd - ellers kan det tilvælges.
En air er altså dyrere end en Pro - så jeg har svært ved at se hvorfor man skal købe en dyrere Mac med "ældre" hardware blot fordi den er minimalt tyndere? :)

Fra Haderslev
Tilmeldt 21. Oct 11
Indlæg ialt: 341
Skrevet kl. 08:24
Hvor mange stjerner giver du? :

jonasjaco:
Den nye Pro får formegentligt også ssd - ellers kan det tilvælges.

Den nye Pro får SSD kort, eftersom den så vil loade meget hurtigt.
Men der går rygter om at de dropper dvd-drevet, så den kommer til at ligne meget MacBook Air, eftersom de har taget alt inspiration fra Air.
Om den bliver billigere tror jeg næppe på, den får opdateret alt hardware og den helt nye Intel Core-processorer.

Men hvis han nu vil have en ny computer nu her, så skal han vælge Air efter min mening.

Tilmeldt 11. Dec 08
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 08:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, jeg er i øvrigt ganske enig i, at hvis man køber ny Mac inden lanceringen af den nye Pro, så vil en air være det bedste valg.

Side 1 ud af 5 (48 indlæg)