Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Selvangivelse?? Betaling af skat?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. May 12
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 11:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.. Jeg er netop startet i en tattoo virksomhed, hvor jeg er lejet ind som kunstner.

Jeg har snakket med virk.dk, og de anbefalede mig ikke at starte virksomhed, i og med det er kunstnerisk fortagende, og at jeg ikke er momspligtig i dette fag. Så derfor er et CVR ikke nødvendigt.

Jeg spurgte hende hvordan jeg så betaler skat, og det sagde hun jeg så skulle gøre via min selvangivelse. Det lyder alt sammem meget fint, og det er vidst noget med at jeg skal udfylde nogle ting på skat.dk osv.

Men nu spørger jeg meget simpelt. Hvordan søren kommer pengene fra mig, til skat i praksis? Hvordan gør jeg det, og er der evt nogle gode råd??

I bund og grund spørger jeg bare hvordan jeg betaler skat.

Håber virkeligt i kan hjælpe. 

Hilsen Daniel

Tilmeldt 23. May 12
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 11:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Daniel,

Du sørger i første omgang for at afsætte beløb til at betale din skat med. Dvs.: Du skal ikke straks gå ud og bruge alle de dejlige penge, du forhåbentlig kommer til at tjene, på en spritny sportsvognWink

Efterfølgende, når du har oplyst skat om din indtjening, modtager du (en stak) indbetalingskort fra dem.

Og er du ellers i tvivl, så ring og tal med skat - de bider ikkeCool

Med venlig hilsen

Lene

Tilmeldt 8. Apr 10
Indlæg ialt: 76
Fra  Grønborg Revision Skrevet kl. 19:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hermione:
Og er du ellers i tvivl, så ring og tal med skat - de bider ikkeCool

 

det er ikke min erfaring.

når de skal rådgive ved opstart, vrøvler de - når de så skal kontrollere, kan de godt finde ud det, selvom det var deres egen rådgivning, men det har de jo ingen ansvar for Tongue Tied

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)