Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Se om du kan slippe for revisionspligt!

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Vordingborg
Tilmeldt 10. Oct 07
Indlæg ialt: 112
Fra  LeadDoubler Skrevet kl. 13:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Du behøver ikke have en revisor og kan frit bruge en bogholder istedet, hvis du opfylder nogle enkle krav.

På den måde kan man spare flere tusinde kroner - som jeg selv har gjort.

Se på vores lille gratis service: revisionspligt.2mincheck.dk om I kan slippe for revisionspligt. Det tager under 2 min.

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Indlæg ialt: 1458
Fra  Kaffes Skrevet kl. 13:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hvorfor ikke bare google det, så slipper man jo også for at oplyse navn, email og tlf på din test side :-)

Forudsætningen er at følgende grænser ikke overstiges i to på hinanden følgende regnskabsår: 

- og nå ja holdingselskaber har altid revisionspligt og fritagelsen vedr. kun selskaber ikke enkeltmandsvirksomheder, I/S 'er m.v de har nemlig slet ikke revisionspligt.

Nu tager det under 2. min :-)

/Søren

 

Fra Aalborg
Tilmeldt 10. Dec 08
Indlæg ialt: 611
Skrevet kl. 14:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Kaffe & Co:

Hvorfor ikke bare google det, så slipper man jo også for at oplyse navn, email og tlf på din test side :-)

Forudsætningen er at følgende grænser ikke overstiges i to på hinanden følgende regnskabsår: 

  • Omsætning på kr. 8 mio.
  • Balancesum på kr. 4 mio.
  • 12 fuldtidsansatte

- og nå ja holdingselskaber har altid revisionspligt og fritagelsen vedr. kun selskaber ikke enkeltmandsvirksomheder, I/S 'er m.v de har nemlig slet ikke revisionspligt.

Nu tager det under 2. min :-)

/Søren

 

Mon ikke servicen er lavet til dem der iikkke lige har så meget styr på de gældende regler og måske har svært ved at finde informationen.

jeg er dog enig med dig Søren mht. oplysning at telefon nummer osv. Jeg har netop lige selv sidet og prøvet, bare for sjov. Jeg blev lidt overrasket over at jeg pludselig skulle oplyse div. kontaktoplysninger uden, at der tidligere har været indikeret at dette skal bruges.

Efter første skema er udfyldt bliver jeg præsenteret for denne kontaktoplysningsformular. Ovenover skriver du endda "Vores konsulent er klar til at følge op gratis".... Hvad betyder det?.... Betyder det at jeg pludselig skal ringes op osv. for at få mit "resultat" oplyst? (Her forlod jeg butikken)

Jeg vil anbefale at du er mere skarp på det område og melde klart ud hvad det er brugerne får når de indtaster oplysningerne. For hvis der er noget der med stor sikkerhed, kan få folk til at smutte igen er det, at bede om personlige kontaktoplysninger uden egentlig at fortælle hvad de skal bruges til...

Måske det er mig der har overset et eller andet? Men udgangspunktet for servicen er som sagt udemærket :)

Dbh Thomas

Vi slår et slag for bedre Blogs! Blogbattle.dk - Tilmeld din blog GRATIS!

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 15:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Morten Matras:

Du behøver ikke have en revisor og kan frit bruge en bogholder istedet, hvis du opfylder nogle enkle krav.

På den måde kan man spare flere tusinde kroner - som jeg selv har gjort.

Se på vores lille gratis service: revisionspligt.2mincheck.dk om I kan slippe for revisionspligt. Det tager under 2 min.

Helt enig med SørenYes

Nu checkede jeg lige den omtalte side, som jeg opfatter som værende lettere misvisende...

Derudover kan jeg konstatere, at der ikke findes egenlige oplysninger om personer eller anden form for identifikation m.v., udover en generel henvisning til "I samarbejde med førende jurister og regnskabseksperter har vi lavet denne service."

Min konklusion er derfor også, at vedkommende der står bag denne side ikke har ret meget kendskab eller indsigt i, hvordan og hvorledes revisorer arbejder eller for den sags skyld, hvilke arbejdsområder revisorer beskæftiger sig med.

Siden er utrolig useriøs og uden reelt indhold.

Tonny

Tilmeldt 8. Apr 10
Indlæg ialt: 76
Fra  Grønborg Revision Skrevet kl. 16:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tonny Skov Pedersen:
"I samarbejde med førende jurister og regnskabseksperter har vi lavet denne service."

 

Tonny og jeg er også førende REGNSKABSEKSPERTER. (slår mig på brystet) Bare med den forskel at vi opfylder lovgivningen om efteruddannelse og kvalitetssikring, ligesom vi har Erhvervsstyrelsen på nakken hvis vi ikke opfører os ordentligt. Endvidere er vi lovpligtigt ansvarsforsikret for 2 mio kr. - Udgifter der koster det halve af en bondegård hvert år Big Smile

Ja, selvfølgelig kan man finde billigere løsninger og revision eller ej er en smagssag for den enkelte virksomhedsejer. For mine kunders vedkommende, dengang fritagelsen kom, spurgte jeg alle om de ville fritages. Der var ikke én der fravalgte den frivillige revision.

De fleste tilbagemeldinger var, at hvis man som virksomhedsejer vil tages seriøst, skal der være en garanti for, at produktet der leveres er godt og revisor selv står inde for det produkt han laver.

Jeg har dog ikke set siden, men har en vis tillid til Tonny´s vurdering. Big Smile (partners in crime)

papir er taknemligt - det er internettet så også - MEN vil dog gerne understrege, at der findes mange dygtige bogholdere og regnskabsfolk som bare ikke har den fornødne eksamen. Jeg kender flere.

 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)