Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Prestashop på Surftown - installation stopper ved 4. step

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 27. Feb 09
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 09:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg forsøger at installere Prestashop (www.prestashop.com) på mit Surftown webhotel. Alt fungerer fint under install – indtil jeg trykker Next i step 4. Så sker der ikke mere.

Shoppen lader til at virke, men der er f.eks. ikke oprettet nogen admin bruger, så jeg kan ikke logge ind i backend.

Nogen der kan hjælpe?

Anders

Tilmeldt 3. Jul 09
Indlæg ialt: 507
Skrevet kl. 10:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad sker der i step 4.

Er det her du skal forbinde til din database ? 

Fra København
Tilmeldt 27. Feb 09
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 10:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej, det er i step 3 hvor alt fungerer fint. Step 4 virker ret banalt. Man indtaster butikkens navn, eget navn og mail adresse - formentligt for oprettelse af en admin bruger. Man uploader også logo, hvilket er på shoppen efterfølgende. Så det virker som om step 4 fungerer delvis efter tryk på Next, men der mangler i hvertfald en admin bruger. Jef ved ikke om der er andet - har ikke prøvet Prestashop før.

Anders

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Under installationen kan du tjekke om mysql forbindelsen virker. Vær opmærksom på at mysql serveren ikke er localhost.

Hvis installation siger at alt er ok, men dør undervejs, er det højest sandsyndligt vis fordi memory limit er for lavt., den skal være minimum 64MB.

Ifølge surftowns hjemmesides specifikationer burde der ikke ikke være problemer med et pro webhotel, men de skriver sjovt nok ikke nogen specifikationer til deres privat webhotel, så mon ikke det varierer lidt efter hvor gammel en server din hjemmeside ligger på.

Fra København
Tilmeldt 27. Feb 09
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 11:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Forbindelsen virker fint. Har været i phpMyadmin og tjekke at der er oprettet en masse. Så vidt jeg kan se har Surftown 125MB limit på alle deres private webhoteller, men det står som en nyhed så det er jo ikke sikkert jeg har det!

Jeg kan ikke finde ud af hvor jeg tjekker eller evt. ændre mit memory limit!?

Anders

Fra København
Tilmeldt 26. Oct 11
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 10:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anders

Jeg har tilladt mig at slå dig op i vores system. Så vidt jeg kan se, ligger dit domæne på ws33, og du kan derfor finde alle indstillinger for serveren her: http://ws33.surftown.dk/phpinfo 

Memory limit er sat til 128 MB, så det burde ikke være årsagen. Derimod ser det ud til, at du ligger på en databseserver med MySQL 4, og prestashop kræver version 5+. Det er muligvis årsagen.

Hvis du kontakter kundeservice, så kan de hjælpe dig med at få flyttet din database til en server med MySQL 5.

Lad mig høre om det hjælper.

Venlig hilsen
Bo Kruse
Surftown

Fra København
Tilmeldt 27. Feb 09
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 11:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Bo,

Tak for god kundeservice! Det er dog en større opgave end som så lige at skifte. Jeg har 27 domæner og 21 databaser til forskellige sites. Jeg går ud fra at et skift kan betyde kompabilitetsproblemer på diverse sites og at mit mysql hostnavne som minimum skal opdateres på alle sites?

Kan man have en ekstra database server hos jer og flytte det lidt af gangen?

Anders

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Køb EN VPS SERVER OG IKKE ET WEBHOTEL TIL DINE 27 domæner og 21 databaser

så kan du selv styre det hele også din DB / Version

/Nikolas D

Fra København
Tilmeldt 26. Oct 11
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 11:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anders

Medmindre min hukommelse svigter mig, så er jeg ret sikker på at du ikke behøver at foretage dig noget, ved flytning af databaseserver. Scriptet der udfører flytningen, sørger også for at opdatere configoplysninger og den slags. Det burde derfor være en overkommelse opgave, at lave selve flytningen :)

Derimod kan jeg ikke svare på om det vil give kompatibilitetsproblemer.

Det er desværre ikke muligt, at have flere forskellige databaseservere tilknyttet på samme konto.

Venlig hilsen
Bo Kruse
Surftown 

Fra København
Tilmeldt 27. Feb 09
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 11:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok, overvejer lidt at købe et erhvervs webhotel i stedet - dvs. ved siden af det andet. Så kan jeg formentligt i ro og mag flytte databaser, domæner osv. - og ikke mindst teste på den nye løsning først...

1. Jeg kan vel godt have en database liggende på et evt. nyt erhverv-webhotel og linke til den fra mit domæne/site, selvom det indtil videre ligger på privat-webhotellet ikke?

2. Får jeg noget seriøst ydelsesmæssigt ud af et erhverv-webhotel? ...det koster mildt sagt en hel del mere, da jeg får brug for det største for at kunne have alle mine domæner. Det er vist ikke engang nok, så der bliver vel tillæg for de ekstra domæner.

Anders

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)