Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Rod i elektriske installationer - hænger jeg på den?

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)
Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Indlæg ialt: 1805
Skrevet kl. 02:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja held og lykke. Vi glæder og til at høre på Fredag hvad det er. Det lyder ikke lovligt. Kunne være sjovt at se et foto.

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Tilmeldt 30. May 12
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 06:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej 

Har du og køber ikke lavet en ejerskifteforsikring for så vil det væreden der skal dække, men da der er en ret5 stor selvrisiko vil i køber naturligvis h elst at du betaler.

Var det tilstansraporten som du havde taget tekst fra? Den ved ikke lige hvad den skal mene for der står reelt set at elinstationen ikke opfylder

stærkstrømsbekendtgørelsen og hermed er denne gjort opmærksom at el er ulovligt og køber alligevel lejligheden.

Du gik i troen at el var lovligt og  hanlede i god tro da du udtalte at el var iorde

Jeg vil sige at der kun er den nuværende´ejer til at betale.

forsat god dag

Preben

Fra Randers
Tilmeldt 25. May 11
Indlæg ialt: 124
Fra  Købmanden på Boulevarden Skrevet kl. 08:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har fundet en hjemmeside der hedder www.danskboligforsikring.dk  hvor de skriver:

Sælger har dog ansvaret for nedenstående - og vel at mærke i 10 år:

Brug af huseftersynsordningen fritager ikke sælger for alt ansvar, som tidligere hørte ind under sælgers mangelsansvar. F.eks. vil sælger forsat kunne mødes med krav vedrørende:

  • Forhold som er opstået efter udarbejdelsen af tilstandsrapporten.
  • Ulovlige el- og vvs-installationer
  • Ulovlige bygningsindretninger.
  • Installationers manglende funktionsduelighed.
  • Ulovlige stik- og kloakledninger udenfor bygningen.

Det lyder ikke så lovende for mig. Jeg boede i lejligheden i 11 år, så det fritager vel den forrige ejer for ansvar når det er ud over de 10 år.

Jeg skal nok se om jeg kan få taget et billede af "roderiet"

Mange tak for de yderligere input og krydsede fingre.

hilsen Anette

 

 

Viljen til at ville skaber evnen til at kunne

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 08:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,5 stjerner givet af 2 person

Hej Anette

Jeg har desværre ikke lige svaret til dig, men blot et råd.

Når du nu møder op imorgen, skal du ikke love noget som helt, men få forklaret og bekræftet (via din elektriker), hvad der er galt og et cirka overslag over prisen for udbedring. Så snart du har været til mødes, skal du have fat i en advokat der kan hjælpe dig, og sikre at du ikke åbner op til et langt større renoveringsprojekt, du skal betale for.

Jeg frygter lidt at køber ser sit snit til at få skiftet el i hele huset, via din pengepung. Og det skal du sikre dig at hun ikke gør.... så kunne i fx. indgå et forlig, hvor du tager en del af regningen, også skriver hun under på at hun ikke kommer igen. Men find en god løsning med en advokat... penge er helt sikkert godt brugt.

Fra Randers
Tilmeldt 25. May 11
Indlæg ialt: 124
Fra  Købmanden på Boulevarden Skrevet kl. 12:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Boysen.

Jeg kunne også godt være nervøs for, at det kunne blive en større renovering på min regning. Jeg tager i hvert fald min elektriker med ud, sådan at jeg har hans mening at læne mig op ad.

Jeg har her til formiddag været i kontakt med den ejendomsmægler som solgte lejligheden for mig og han bekræfter (desværre) at det er mig der hænger på den. Den med de 10 års ansvar er god nok. Men han siger at der er en bagatelgrænse som ligger på ca. 4-5% af købesummen. Da jeg spurgte om han kunne henvise til et sted hvor det stod på skrift sagde han, at det gjorde det ikke for det stod ikke i loven. Men at det var retspraksis - at sådan var det. Er der nogen der ved noget om det? Er der evt. en advokat der har lyst til at  gi' en kommentar på det?

Jeg solgte lejligheden for kr. 1.210.000, så iflg. ham vil beløb på under 60.000 være under bagatelgrænsen. Jeg vil afvente hvad køber siger fredag og så vil jeg kontakte en advokat. Det vil nok være en rigtig god idé.

Hilsen Anette

Viljen til at ville skaber evnen til at kunne

Tilmeldt 30. May 12
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 20:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej  Anette 

En advokat har ikke de fornødne kompentancer jeg vil foreslå at du opsøger en byggesagkyndig og en aut elektriker og selvfølgelig kan du da også tage en advokat med...

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 21:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Anette Nygaard:
For 2½ år siden ...

Jeg ved intet mht. bolighandel, men dette er vel også en faktor?

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Fra Randers
Tilmeldt 25. May 11
Indlæg ialt: 124
Fra  Købmanden på Boulevarden Skrevet kl. 22:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg fandt ud af at min hukommelse drillede mig lidt, for det er faktisk 3½ år siden. Nærmere præcist d. 1. august 2008.

Jeg har i dag kontaktet min elektriker og han møder op sammen med mig på fredag kl. 8. Så må vi se....

Viljen til at ville skaber evnen til at kunne

Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 20:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej

Umiddelbart ser jeg således på det.

De 3½ år vil ikke have forældelsesvirkning, når det drejer sig om fast ejendom. Dette skyldes at der som udgangspunkt, vil ske forældelse 10 år fra handlen, eller tre år fra købers viden om "manglen". Da det lyder som om, at din køber netop har fundet ud af problemet, virker det ikke til at der kan være tale om forældelse eller passivitet.

Din køber har derfor to muligheder for, at gøre et krav gældende mod dig: forholdsmæssigt afslag eller erstatning.

Det er korrekt, at der er en bagatelgrænse ift. forholdsmæssigt afslag ifm. fast ejendom. Praksis på området er meget konkret, men uden at have kigget nærmere på det, kunne et forsigtigt bud være de 3-5 % din mægler har givet dig.

Da det ikke lyder til, at du selv har lavet de ulovlige installationer, har været vidende omkring disse eller har garanteret for disses lovlighed, vil der som udgangspunkt ikke være ansvarsgrundlag ift. et erstatningskrav fra sælger.

Så se hvad de siger i morgen, og hør hvad de anslår at det vil koste. Evt. få det på skrift. Men vent med at gå med til noget.

Tilmeldt 6. May 12
Indlæg ialt: 211
Skrevet kl. 17:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvordan endte det her?

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)