Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Grundlovsdag

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Oct 10
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 18:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Har en internetforretning med salg af varer og med tilknyttet udstilling i fysisk lokale af nogle af varerne.

Som jeg kan forstå så skal dagligvareforretninger og specialforretninger holde lukket Grundlovsdag. Men må vi bruge vores medarbejdere til fx. besvarelse af telefon og mails på Grundlovsdag eller skal de have helt fri (vi har ingen overenskomst og der er ikke nævnt noget i deres kontrakter).

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 18:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har da aldrig oplevet at dagligvareforretninger holder lukket Grundlovsdag. Er du sikker på at det er rigtigt?

Tilføjelse: jeg blev nysgerrig, og Googlede lidt. Det er (eller var i hvert fald i 2009) butikker med en omsætning på over 27,1 mio. om året der holder (eller holdt) lukket.

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Tilmeldt 12. Mar 12
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 18:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Er det ikke kun en halv fri dag??

men man må vel gerne arbejde hvis man vil?

Mvh

Jesper

Tilmeldt 19. Oct 10
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 18:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Næstved
Tilmeldt 1. Sep 10
Indlæg ialt: 21
Fra  Mejsner IT Skrevet kl. 00:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Sakset fra Lederne:

Citat

"

Nogen skal på arbejde, mens andre kan nyde en fridag den 5. juni. Men hvad siger reglerne? Har du ret til at holde fri med løn? Sidsel Kloppenburg, jurist i Lederne, giver svaret her.

- Du har ikke automatisk ret til at holde fri med løn grundlovsdag, den 5. juni. Det gælder uanset om du er privatansat eller offentligt ansat, fortæller Sidsel Kloppenburg.

Der er dog mange, der holder fri. Det kan du, hvis:

  • det fremgår af din ansættelseskontrakt eller overenskomst/arbejdstidsaftaler
  • hvis det er en lokal aftale eller kutyme
  • det fremgår af din personalehåndbog eller lignende."

Citat slut

 

Så lad du bare slaverne knokle Wink

 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)