Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal man skyde penge efter sol-energi?

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Tilmeldt 28. Apr 12
Indlæg ialt: 15
Fra  FortuneIndustries Skrevet kl. 12:49
Hvor mange stjerner giver du? :

når det så er sagt, så er alternativ energi den ENESTE løsning frem og syntes at det er sørgeligt at der ikke bliver investeret mere i det end der gør nu! 

Fra Fredericia
Tilmeldt 18. Jan 11
Indlæg ialt: 278
Skrevet kl. 13:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg får solceller ind indenfor 1-2 uger.
Sig til hvis du vil have et tilbud.

6kw inklusiv montering for 102.000kr

Fra Aalborg
Tilmeldt 25. Dec 09
Indlæg ialt: 655
Fra  Dropshipbase.dk Skrevet kl. 13:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg siger bestemt ikke man skal holde sig væk fra solenergi tvært imod. Min bemærkning er kun ment overfor investeringsselskaber der forsøger og håber på at priser/omkostninger holder - det bygger de på skøn ligesom de bygger udviklingen på  markedet på skøn (nogle er så skønnere end andre ;-))

Omkring prisfald - ja kender lidt solceller (og priserne de sidste par år) men pointen er, at så at sige alt gennem historien peger på prisfald. Der skal ikke den store matematiker til, at regne ud at i takt med efterspørgsel og konkurrencen vil avancer blive mindre, nogle fabrikker vil samtidig kunne udnytte produktionsudstyret optimalt - så ja der vil over tid ske et prisfald.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Tom:
Min bemærkning er kun ment overfor investeringsselskaber der forsøger og håber på at priser/omkostninger holder - det bygger de på skøn ligesom de bygger udviklingen på  markedet på skøn

Igen Tom - bemærker jeg at der i linket fra Dennis nævnes:

"Sikkerhed og gennemsigtighed - den italienske stat har på forhånd garanteret en fast og kendt pris de næste 20 år, hvilket gør indtægtsgrundlaget kendt i hele investeringsperioden. Italien er i dag verdens 2. største solenergination"

Så udfordringen er vel om forudsætningerne for udgifterne holder? Dernæst bør man nok være opmærksom på hvorsikre de italienske samarbejdspartnere er. Netop pensionsselskaberne er under hårdt pres i Italien, hvor de unges pensionsindbetalinger nu går til at dække pensionen hos de gamle af idag. Hvad sker der så når de unge skal have pension?

/Henrik

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jun 09
Indlæg ialt: 2315
Fra  PITOT Watches Skrevet kl. 13:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Om du skal bruge det nævnte firma ved jeg ikke, men er slet ikke i tvivl om at vi i fremtiden skal forsyne os fra vedvarende energikilder.

Sol-energi, vindmøller , potentiel energi fra havbølger m.m.

Efter min HF overvejer jeg at starte på diplom ingeniør med grøn energi/vedvarende energi som speciale - hvis vi skal gøre noget for vores børn og fremtidige generationer kan vi ligeså godt komme igang, fossile brændstoffer bliver der mindre og mindre af og samtidig har vi snart ledt så meget l*** ud at vores samvittighed ikke kan bære mere, medmindre vi også rydder op efter os selv i form af ændret leve måde der tilgodeser planeten på lang sigt.

Sol-energi kunne være spændende at arbejde med i form af eget firma, men også andre energiformer, eller f.eks rensning af vand til drikkevand på steder der kæmper med disse problemer.

Aviator ure inspireret af kampfly - pitotwatches.com

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 18:06
Hvor mange stjerner giver du? :

T.F.C.I:

Hvis mindre end 1/3 af saharas ørken blev lavet om til solcelle ´plantager´så vil det kunne forsyne hele Europa med energi! Men mange af de lande som ´ejer´ sahara vil næppe give pladsen til at lave det om til solcelle plantager pga korruption, dårlig infrastruktur og en helt uforståelig mentalitet. 

Lol du har intet begreb om dine udtalelser..

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 28. Apr 12
Indlæg ialt: 15
Fra  FortuneIndustries Skrevet kl. 12:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg skriver intet i det her forum som ikke er baseret på fakta. 

Fra København
Tilmeldt 27. Feb 08
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 20:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hellerup invest - Den sidste idiot er ikke født endnu, men HOLD dig langt væk - send mig 10% af de penge du vil investere - så sparer du stadig 90%

godt råd. Invester heller i færgeruten Hundested - Grenå. der får du trods alt 10% hvert år tilbage. 

Tilmeldt 7. Mar 11
Indlæg ialt: 110
Skrevet kl. 21:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har gennem de seneste 2 år modtaget materiale fra flere af solenergi selskaberne. Selve energiformen kan ikke anfægtes og nærlæsning af budgetter er professionelt. Omkostningerne kan måske variere lidt men ikke ødelægge investeringen. Problemet er helt klart at de er hægtet op på statsgarantier fra f.eks Italien der rækker mange år frem. Vi har set udbydere skifte fra Italien til Tyskland da finansielle problemer i Italien satte ind for 2 år siden. Så spørgsmålet er: tror du på at en statsgaranti afgivet i Italien idag holder 20 år frem med evt ændringer i det politiske klima? Kører man over grænsen og ned gennem Tyskland ses enorme solfanger parker så ingen tvivl om at investeringerne trækker. Herudover er der også indenlandske forudsætninger omkring afskrivningerne og mulighede for fradrag for skattemæssigt underskud i starten. Konklusion: Ingen klart svar. Den kan give forventet afkast men omvendt risiko for betydligt tab. Jeg så et ret simpelt svar herinde fra en der tydeligvis ikke havde nærlæst noget materiale, men blot en forudindtaget mening. Så intet klart svar. Det er din egen fornemmelse der skal afgøre det. Husk iøvrigt lige på at forhandle investeringselskabets honorar :-)

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)