Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import fra Kina, problemer med commercial invoice.

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 7. Jun 12
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 06:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle.

Jeg er ny her på amino, men har læst med en del gange. 

Jeg har endelig taget mig sammen, og taget springet ud som selvstændig. Jeg har åbnet et lille firma, og glæder mig nu til at få mine varer hjem, så jeg kan komme igang med at sælge.

Jeg bestilte nogle varer hos et kinesisk firma. (Synes selv jeg fik lavet et nogenlunde godt baggrunds tjek) Jeg modtog en Proforma Invoice med mine varer, og betalte så over Paypal. 

Jeg har nu (2 dage efter jeg har betalt) fået svar om at mine varer er på vej. Det lød rigtig godt, indtil jeg så denne email:

"Dear Martin,
 
I got the tracking NO. just now:
 
-- The tracking NO.: 3003749xxx
 
 
The CI on the packages attached!
 
PS: when you have to clear the customs by yourself, pls refer to the CI first(like the name, the cost).
 
 
Hope you get the products asap!
 
Best Regards, 
xxx"

Dette fik hylet mig meget ud af den, og skriver her af samme grund. Hvordan takler jeg bedst muligt denne situation? Jeg har giv ham dette svar: 
"I am going to need the commercial invoice to be the same as the proforma invoice to be the same.
Else I will get problems with the tax, and the fraud department in Denmark."
Jeg har bestilt produkter for ca 1500$, og den nye CI indeholder kun produkter for 250$, og det er ikke de helt rigtige produkter. Jeg går ud fra dette er et forsøg på at snyde told i enten Kina eller Danmark. Men hva faen gør man lige her? 
PS: Han har ikke svaret på mit svar endnu, jeg opdaterer tråden når han gør.
Fra Stuttgart, Tyskland
Tilmeldt 1. Jun 12
Indlæg ialt: 42
Skrevet kl. 10:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej,

Skal jeg forstå det sådan at du har betalt en proforma faktura og ikke handels fakturaen, som han så har sendt varerne med?

Det lyder lidt som den omvendte verden, normalt skal du naturligvis betale handelsfakturaen.


Fra Hjørring
Tilmeldt 15. Jun 11
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 13:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Hej

det er meget normalt at de sender en proforma fakt...det er sikkert stemplet på...men han har sikkert sendt den orginale fakt sammen med goodset. ring til det firma som skal lave din indfortoldning så finder i en løsning...

Fremover skulle du vurdere om ikke du selv skulle stå for fragten,da du så har et dk.shipping firma bag dig og der kan du også følge goodset..

 skulle det sket at goodset bliver væk er du lost hvis det er sendt med et kinesisk firma. især når du ikke er en stor kunde..herude bliver der tit brugt underleverandører hvilket kan være ok men også det modsatte....og der er altså mange der ikke er helt ærlige..håber nu snart får dine varer...men tag det bare roligt er det sendt skal du nok få det ud...

Hej Dorte

Fra Stuttgart, Tyskland
Tilmeldt 1. Jun 12
Indlæg ialt: 42
Skrevet kl. 14:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Ser ud til at det er sendt med DHL kurer, de indfortolder det nok automatisk, som ved de fleste kurersendinger, men for fremtiden er jeg helt enig med Dorte i at du skal "styre" dine sendinger selv.

Ikke nok med at du har kontrollen er der sikkert også penge at spare.

Fra Hjørring
Tilmeldt 15. Jun 11
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 14:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin.

hvis ikke du finder ud af noget de næste dage kan du maile mig info på din kontakt så skal jeg lige tjekke op på det...dorte@sigensgaard.dk

har du ikke betalt for at sende det door to door indfortolder dhl det ikke automatisk...ja og importerer kan give meget gråt hår,men det er bare lige indtil du kommer ind i kampen...

Hej Dorte

Fra Dongguan
Tilmeldt 26. May 09
Indlæg ialt: 316
Fra  South China Trading Ltd. Skrevet kl. 16:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Martin

Slå koldt vand i blodet. At de har nedskrevet værdien på CI til DHL er et meget ofte brugt trick når kineserne sender mindre forsendelser på den måde og det skulle ikke kunne gå ud over dig hvis der endelig skulle være noget ivejen. 

Du vil højst sandsyneligt modtage din pakke efter 3-4 arbejdsdage fra forsendelsestidspunktet.

Held og lykke herfra.

Mvh

Lars Kristensen

South China Trading Ltd.  Tilbyder vores årelange erfaring til seriøse Aminoer der overvejer Produktion i Kina.

Fra Aalborg
Tilmeldt 7. Jun 12
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 19:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle.

1000 tak for de mange hurtige svar, det dulmede nerverne lidt. Smile

Jeg har fået dette svar tilbage:

"ANS:--First, we can not write e-cigarettes from our side, as you know, e-cigarettes are not legal to export  or import in Many countries, including china, we have to ship by another name: electronic atomizer which is similar like electronic cigarette. About  the cost on the commercial invoice, i can write the real cost. it is not no problem.

On the other side, i send the new CI(Which is the same as the PI), i dont know if it is ok for you to get the products without any problems?"

 

Sammen med dette har jeg modtaget en CI der var magen til PI. Jeg kan dog ikke forstå at der skulle være problemer ved at sende E-Cigaretter ud fra Kina, da 90-95% af alle E-Cigaretter kommer der fra. Og jeg vil lige slå klart at jeg ikke importerer væske fra E-Cigaretter, så jeg har mit på det rene med hensyn til dette..

 

Som opfølgning til mine spørgsmål og jeres svar:

Jeg er sådan set ligeglad med om hvordan da "bøjer" lovgivningen i Kina, og fra deres side af. Men jeg gik ind med denne import idé med tanker om en reél og ærlig forretnings ide, blev importregistrer osv. og jeg vil derfor ikke indblandes i nogen former for ulovlige aktiviteter. "Jeg vil have mit på det rene"

 

Jeg ved som sagt ikke ret meget om hverken at importere eller drive virksomhed, da jeg aldrig har prøvet det før. Med efterfølgende viden, hvad er næste skridt så? Læner sig tilbage og vente på varene? Skal jeg bekymre mig yderligere om dette?

 

Angående fragt som flere af jer skriver: Ja det har i nok helt ret i, at jeg selv bør stå for det. Men der er siiiiindsygt mange ting i at åbne en ny virksomhed, (som det måske er længe siden i selv husker det Big Smile) så derfor var det faktisk meget rart at de stod for fragten, da jeg heller ikke har nogen erfaring inde på dette område. 

 

Jeg sætter stor pris på jeres svar.

Mvh. Martin

Fra Aalborg
Tilmeldt 7. Jun 12
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 19:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Dobbelt post.

Fra Dongguan
Tilmeldt 26. May 09
Indlæg ialt: 316
Fra  South China Trading Ltd. Skrevet kl. 12:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin

For det ikke skal være løgn har jeg faktisk idag selv sendt en sending e-cigaretter med DHL til Danmark, og det er ganske lovligt så længe de ikke indeholder nikotin. Hvis du skal have nikotin catridges sendt til Danmark skal de først sendes over England eller Holland videre til Danmark. Så kan det lade sig gøre. Det ville i øvrigt være ærgeligt hvis din sending bliver stoppet i tolden pga. nikotin.

Held og lykke med det.

Mvh

Lars Kristensen

South China Trading Ltd.  Tilbyder vores årelange erfaring til seriøse Aminoer der overvejer Produktion i Kina.

Tilmeldt 29. Dec 10
Indlæg ialt: 172
Skrevet kl. 14:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey hvordan endte det. Ville gerne selv til at importere så hvad gjorder du for at vælge den rigtige importør og hvordan gik resten af sagen fik du dine sager.

Hvad er cl

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)