Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lav blog for at linke sig selv

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 6. May 12
Indlæg ialt: 100
Skrevet kl. 22:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ved ikke om det normalt.

Men at lave en blog hvor man egentlig skriver "falsk" og så linker til sit eget... f.eks "så skulle vi bruge nogen billige kænguruer og fandt dem billigt på www.kænguru.dk"

Er det standard, og hvis - hvor er bedst!

Fra Voldby
Tilmeldt 19. Nov 07
Indlæg ialt: 46
Fra  cl media Skrevet kl. 22:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Kan du huske Dell, da de blev taget i falske kundeanmeldelser af deres produkter? Det kommer til at skade jer mere end gavne.

Få f.eks. hellere nogle bloggere til at skrive om jer.

Tilmeldt 6. May 12
Indlæg ialt: 100
Skrevet kl. 22:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Dårligt formuleret, det ikke for at anmelde, men skabe links.

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 01:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Det er rimelig udbredt, hvor i sær udløbende domæner opkøbes og benyttes. Sådanne blognetværk har forskellig levetid i forhold til værdien (underforstået værdien i Googles øjne). Om det er en uge eller 3 år er svært at sige. Du kan betragte det lidt som "private artikeldatabaser".

Kogt lidt ned, så vil du godt kunne få en værdi ud af sådan et netværk, men du skal være forberedt på at værdien kan blive nulstillet "over natten". Hvis din side kun består af links derfra, så er jeg sikker på du godt kan gætte hvad der vil ske med dine rankings :-).

Hvis du gerne vil have mere stabilitet, så kan du øge kvaliteten af indholdet og relevansen. Der vil ikke være noget i vejen for, jeg lavede en blog om sure tæer, med gode kvalitetsartikler/billeder/indhold/tools. Det vil på sigt også være nemmere at opbygge stærke links til den blog, hvis kvaliteten er god nok. En eller anden dag synes Ekstra Bladet måske det kunne være sjovt at skrive en artikel om sure tæer, og det kunne så afføde et link til bloggen.

Tilmeldt 19. Jun 12
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 20:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Det er en måde at linkbuilde på, men det giver forsvindende lidt linkjuice. Det kan godt være Wordpress har en pagerank på 9, men den skal så lige deles af alle udgående links.

For at det skal rykke skal der virkelig laves mange links....og så er vi ude i greyhat/blackhat SEO. Det virker, men det giver højst sandsynligt hak i tuden, så skal absolut ikke rettes mod ens hovedsite.

Ens energi er nok bedre brugt på onsite SEO og content creation.
Tilmeldt 19. Jul 11
Indlæg ialt: 90
Skrevet kl. 21:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er en fin strategi at have din egen blog med i medie paletten af links. Men sørg for at variere hvor du linker fra, med/uden anker tekst. Google straffer alt ensidig linkbuilding. Det skal se naturligt ud og give udtryk for det er flere personer der linker.

Alle Aldre Kan Få Glæde Af Løbehjul På Tilbud.

Fra Odense
Tilmeldt 12. Feb 12
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 07:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Google kigger også på registranten af domæne.

Online manager

Fra Stockholm
Tilmeldt 22. Mar 12
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 11:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er næppe et problem med én blog, men du vil næppe få meget ud af en falsk blog som ingen gider linke til (naturligt) eller læse. Ikke desto mindre er det denne type linkbuilding, som har været stærkt medvirkende til at google har implementeret pingvinfiltret. 

Der er stadig relativt mange seo-firmaer som har deciderede blog-netværk og folk ansatte til at skrive 'falske' tekster. Der er tale om forsøg på at manipulere søgeresultaterne hvilket er imod Googles retningslinier. Og selv om det er usandsynligt at en enkelt blog vil blive fanget af filtret falder det stadig udenfor googles retningslinier. 

Derimod er det ofte en rigtig god idé at have en (rigtig) blog tilknyttet ens hjemmeside, som blandt andet kan anvendes til at at linke til relevant indhold. Så længe det er logisk og transparent, og bloggen rent faktisk har kvalitetsindhold.  

Det bliver først et problem når du skaber flere blogs og derigennem får en unaturlig linkprofil.    

Tilmeldt 16. Mar 06
Indlæg ialt: 851
Skrevet kl. 20:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Om det er en god eller dårlig idé at oprette sådan en blog skal jeg ikke kunne sige med sikkerhed, da jeg ikke ved nok indenfor SEO til at kunne vurdere det.
Men jeg har selv lavet en sådan blok, hvor jeg skriver diverse artikler om det produkt, som min primære side omhandler. Jeg gør at jeg fra bloggen aldrig linker med den samme ankertekst, men varierer. Jeg linker heller ikke til den samme side hele tiden, men varierer det løbende ved at linke til forskellige undersider på min primære side.
Fra bloggen linker jeg også ud til andre relevante sider (ikke til konkurrenter), sådan at jeg ikke kun linker til ét domæne fra bloggen.
Derudover så opretter jeg links forskellige steder, hvor det er muligt, til de forskellige sider på bloggen, også med varierende ankertekst, sådan at den også får indgående links forskellige steder fra, udover de links, som kommer automatisk, fordi det indhold der er på bloggen er brugbart også for andre.

Alt i alt har det betydet en hel del for mine placeringer, hvor jeg på nogle ord, ligger både nr. 1 og 2 med hhv. den primære side og bloggen.
Men vær opmærksom på at det er stort arbejde at vedligeholde flere sider. Reelt ved jeg ikke, om jeg med samme arbejdsindsats kunne få min primære side lige så frem...

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 4595
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 20:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Voldby:

Kan du huske Dell, da de blev taget i falske kundeanmeldelser af deres produkter? Det kommer til at skade jer mere end gavne.

Få f.eks. hellere nogle bloggere til at skrive om jer.

Ahhh det er nu ikke helt det samme det her ;-)

@Trådstarter

Tro mig, det er bedre end ingen backlinks. Ikke noget jeg selv bruger så meget af, men det er fint som nybegynder.

Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)