Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføring af gebyrer på betalingskort

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Værløse
Tilmeldt 23. Mar 11
Indlæg ialt: 11
Fra  effektiv-massage Skrevet kl. 09:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg er for nyligt startet med at modtage betaling via Visa, Mastercard og Diners, og disse kortselskaber tager jo et gebyr som jeg lægger på fakturabeløbet. Jeg er klar over at der ikke opkræves/betales moms af gebyret, men jeg er i tvivl om jeg skal bogføre det og hvis jeg skal, hvordan?

Fra Værløse
Tilmeldt 23. Mar 11
Indlæg ialt: 11
Fra  effektiv-massage Skrevet kl. 15:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tænker at jeg måske skal taste beløbet på en linie og definere momsen, derefter taste gebyret på en anden linie som momsfri.

Men så opstår spørgsmålet om jeg kan samle alle gebyrerne i en samlet sum eksempelvis per måned og bogføre dem alle under én udgift?

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 18:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Jørgensen:

Jeg tænker at jeg måske skal taste beløbet på en linie og definere momsen, derefter taste gebyret på en anden linie som momsfri.

Men så opstår spørgsmålet om jeg kan samle alle gebyrerne i en samlet sum eksempelvis per måned og bogføre dem alle under én udgift?

Jeg ville netop bogføre det, som du skriver med en linje til beløbet, hvor der beregnes moms og en linje til gebyret, der er momsfrit. Og det skal du jo gøre med hvert bilag/bevægelse. Men når du har gjort det, er der jo ikke behov for at lægge beløbene sammen og bogføre dem særskilt.

Fra Værløse
Tilmeldt 23. Mar 11
Indlæg ialt: 11
Fra  effektiv-massage Skrevet kl. 22:11
Hvor mange stjerner giver du? :
I virkeligheden ser jeg jo aldrig beløbet, men jeg skal vel bogføre det som udgående også da gebyret jo er betalt til kort firmaet. Lidt kryptisk, men skitseret her:

Jeg fakturerer klienten 100,- plus 2,75,-
100,- plus moms og de 2,75,- bogføres som indtægt.

Kort firmaet indbetaler 100,- til mig og beholder de 2,75%.

så skal jeg vel bogføre en udgift på de 2,75,- for at balancen går op? Det er denne udgift jeg tænker at slå sammen hver måned for at undgå en masse poster.
Side 1 ud af 1 (4 indlæg)