Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skaber vi en falsk tro

Side 5 ud af 6 (51 indlæg)
Tilmeldt 19. Jul 11
Indlæg ialt: 265
Skrevet kl. 15:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jimi Hove:

Jeg forstår nu heller ikke hvordan Seo, Dropshipping og Affiliate er " kulørt " ( Jeg tror heller ikke at det er din holdning Thomas )

Faktisk er det netop 3 salgsmetoder som oplever massiv vækst.

1 : Seo konverterer markant mere salg end adwords reklamer

2 : Dropshipping er effektivisering af din virksomhed

3 : Affiliate er fantastisk mulighed for virksomheder til øge online synlighed og salg.

Hvordan disse 3 emner skulle være kulørte, kan vel kun være fordi man ikke er forretningsmand i det hele taget, og ja så er det bedst at dreje nøglen om , mens man ønsker sig tilbage til den gode gamle købmand på hjørnet.

Den gode gamle købmand ønskede nu også¨den bedst mulige placering i gaden, han lavede også dropshipping ved at samarbejde med diverse leverandører angående varer han ikke lige selv havde på lager. Og han solgte også varer på kommission ( andel af en solgt vare = affiliate )

Well, vi bliver alle for gamle en dag

Det var lidt provokerende ment :) 

Der er ikke noget i vejen med hverken SEO, Affiliate eller Dropshipping, men fordi disse områder bliver set som vejen til hurtig rigdom og det desværre tiltrækker en del plattenslagere og folk der ønsker at blive rige i en fart. 

Jeg tror, at det som er tiltrækkende er: jeg skal lave en hjemmeside og så kan jeg leve af passiv indkomst, fordi andre håndterer produktion, salg og service for mig. Jeg har altid prøvet at undgå det som er lidt for nemt og lidt for smart og det virker som om, at disse områder bliver draget af en del af disse personer. 

Der er ikke noget ondt i denne tankegang, men jeg synes, det virker lidt visionløst. Jeg savner, at flere går sammen om et stort projekt. Eller satser flere år på et enkelt projekt. 

Men ja, det er sgu nok alderen der trykker... Jeg vil gå ud og spille lidt bold med min søn, så han kan få mig op på mærkerne ;-) 

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3636
Fra  Online Marketing Bureauet ApS Skrevet kl. 15:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hyg dig :) Og jeg er sgu nok ældre end dig ( jeg er 40 år, snart 41 )

Og ja det tager en del år at opnå den succes, også online.

Billige anmeldelser til dit firma her: https://onlinemarketingbureauet.dk/anmeldelser-firma/

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. May 09
Indlæg ialt: 742
Fra  Bureau Kronberg Slagelse.News Skrevet kl. 15:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Man kan lave en forretning på flere måde, enten gennem investering, og det kan være penge, uddannelse og/eller erfaring (og jeg mener erfaring), samt måske lidt held. Uden en eller flere af disse faktorer er det endnu vanskeligere, og en "ide" er ikke altid nok.

Jeg bor i Thailand, og hvis en Thai ikke har noget arbejde, men har en gryde, så begynder hun at sælge suppe på et gadehjørne. Hun bliver aldrig specielt rig, men det er sket, at nogle gadekøkkener er blevet yderst populære, fordi de har kunnet lave noget rigtigt godt mad, men det er nok pga. erfaring med mad, og hvad folk vil have, samt igen held.

Damen, der stiller sig op på et gadehjørne med sin suppegryde har ikke ambitioner som sådan, men der er en tendens i Danmark, hvor man tror, at et CVR.nr. er vejen til frihed og succes.

Hilsen, Robert

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 15:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Thorborg:

Jeg er helt enig i at der er et overtal af "webfolk", men det der bekymrer mig er ikke at de er mange, det er fraværet af alle andre der er skræmmende.
Ikke at vi ikke har malere, producenter etc. på Amino, der er meget færre af dem.
Det kan betyde mange ting, men ikke at de ikke er velkomne eller velsete på Amino.
Jeg er yders bange for at mange af dem simpelthen ikke forstår at nettet er og vil fortsætte med at blive et af deres vigtigste forretningsredskaber, både til salg, marketing og netværk, men også til indhentning og deling af viden.

Så min frygt er ikke at "de unge" tror det er for let, men at "de gamle" er ved at blive tabt bag en vogn og snart skal forsøges af min og den yngre generation, selvom de er langt fra pensionsmodne.

Så skal vi ikke glæde os over at de unger fatter noget og så prøve at inspirere alle de andre til at komme med på vognen?

De bedste hilsner

Martin

5 for dine betragtninger, som nok ikke er helt af vejen.

Jeg er én af dem der langt langt langt fra har udnyttet potentialet i det jeg beskæftiger mig med, men det skyldes ikke at min fatteevne er under middel (og ved godt du ikke antyder dette) f.s.a. nettets muligheder, fordele osv osv osv, men alene skyldes dedikeret fokus på det jeg vil. Jeg har dog med stor glæde fulgt med i en del debatter på sidelinien, og det skal hermed siges at Amino har fået lært mig en del (selvom jeg jo som mange ved, mener at jeg bl.a. ved alt :)).

I min langsigtede planlægning indgår mange elementer men herunder i allerhøjeste grad nettet som utvivlsom er min "stærkeste" marketingsven i fremtiden, når jeg har kapaciteten til at opfylde efterspørgslen. Det er gået hurtigere hernede end jeg regnede med og står i den situation at vi producerer 12 timer i døgnet og det er IKKE nok, positiv udfordring der nu afføder ændring til 18 timers produktion og ansættelse af mere personale. Havde jeg startet op den anden vej eller samtidig med, ved anvendelse af nettet, så var jeg endt i den situation at den forlængede leveringstid ville have kostet på imagedelen for virksomheden. Det er sjældent hernede at man starter med en succes så kort tid efter man er gået i produktion.

Men i forhold til det du nævner, så giver jeg dig ret i dine bekymringer, og jeg mener derfor du Martin, bør overveje kurser med op til 12 deltagere eller som weekendkurser/ugekurser der løser disse udfrodringer. Den første del er løst (læs pc kørekort) og mange mange mange danskere anvender nettet. Du kan derfor tjene dine næste millioner ved at sammensætte kurser i Kbh og Århus til Internet Markedsføring I-II-III - og mangler du en partner så er jeg frisk i det organisatoriske, gider ikke rejse til og fra dette solbeskinnede land mere end højst nødvendigt :)

Der vil kunne hentes 3 millioner minimum p.a. med 4 stk. ½ tids undervisere og det ville man kunne i op til 4 år fra august 2012, derefter uddør den slags ligesom pc kørekort.

Køb ren argan olie her

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46511
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Thorborg:
Jeg er helt enig i at der er et overtal af "webfolk", men det der bekymrer mig er ikke at de er mange, det er fraværet af alle andre der er skræmmende.
Ikke at vi ikke har malere, producenter etc. på Amino, der er meget færre af dem.
Det kan betyde mange ting, men ikke at de ikke er velkomne eller velsete på Amino.

Det er vel til en vis grad lidt selvforstærkende. Bliver der lidt langt mellem visse ting og med netop Afiiliate og SEO er forholdsvis dominerende, så begrænser andre retninger måske brugen af Amnio, hvilket jo kan betyde at andre iværksættere lidt ser skævt til Amino. Det er jeg ikke enig med dem i, men jeg tror det kan se sådan ud for visse. Det er så bare en helt anden sag, og jo ikke noget Amino har nogen som helst indflydelse på.

Martin Thorborg:
Jeg er yders bange for at mange af dem simpelthen ikke forstår at nettet er og vil fortsætte med at blive et af deres vigtigste forretningsredskaber, både til salg, marketing og netværk, men også til indhentning og deling af viden.

Jeg taler overhovedet ikke om at nettet ikke er af afgørende betydning og, at der skabes masser af arbejde via det, og det vil vokse langt yderlligere.

Jeg taler om risikoen for, at en del unge måske tror de ligeså godt kan hoppe ud af uddannelse efter skolen, og i affiliate og SEO finder løsninger, som ikke er særligt kapitalkrævende, men som måske virker som lettere løsninger end de måske egentligt er, hvis vi taler om, at skaffe sig en indtægt der duer til et senere familieliv. Det er jo ikke så vældig mange områder, hvor man uden kapital hurtigt er igang.

Jeg har af svarene også forstået at mange affiliate og SEO har det som en side-forretning og læser eller laver andet ved siden af, og for dem er det naturligvis en anden sag. De er måske i virkligheden flertalletSmile

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 21:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er vel til en vis grad lidt selvforstærkende. Bliver der lidt langt mellem visse ting og med netop Afiiliate og SEO er forholdsvis dominerende, så begrænser andre retninger måske brugen af Amnio, hvilket jo kan betyde at andre iværksættere lidt ser skævt til Amino.


Det er jeg enig i og det er bestemt også noget vi arbejder på at ændre, men det er ikke let.

Cookie:
Jeg taler om risikoen for, at en del unge måske tror de ligeså godt kan hoppe ud af uddannelse efter skolen, og i affiliate og SEO finder løsninger, som ikke er særligt kapitalkrævende, men som måske virker som lettere løsninger end de måske egentligt er, hvis vi taler om, at skaffe sig en indtægt der duer til et senere familieliv. Det er jo ikke så vældig mange områder, hvor man uden kapital hurtigt er igang.
 

Der er sikkert nogen der bliver skuffede, men jeg tror mange flere opdager at det at være iværksætter ikke er for supermænd, professorer eller guder.
Med andre ord, er det en let måde at komme igang på og så kan de hen ad vejen blive klogere og spore sig ind på noget andet.
Jeg syntes faktisk Amino'erne er meget gode til at fortælle om hvor hårdt og svært det er at få succes, selv med Affiliate etc.

Men jeg forstår din pointe og tak for den!

De bedste hilsner

Martin

 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46511
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Thorborg:
Der er sikkert nogen der bliver skuffede, men jeg tror mange flere opdager at det at være iværksætter ikke er for supermænd, professorer eller guder.
Med andre ord, er det en let måde at komme igang på og så kan de hen ad vejen blive klogere og spore sig ind på noget andet.

det er da bestemt et punkt, at der kan være en del som begynder med noget - og hen ad vejen bliver iværksætter i noget helt andet - klart positivt

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 21:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg startede selv med at kopiere sharewarespil. Da avancen var dårlig, måtte jeg åbne en lille forretning med en ven. Da vi ville udvide, men ikke havde pengene, begyndte vi at servicere kunder over et BBS og det udvidede vi til Internet. Men da ingen havde internet, så blev vi den første kommercielle internetleverandør i Danmark. Da mine kunder så ikke kunne finde rundt på nettet, lavede vi Jubii som vi 5 år senere solgte for en del penge.
Så en kælderbiks, kunne så blive til 100 millioner Euro (Som dog nåede at blive noget mindre i .com crashet).

Så når politikere snakker om at vi ikke har brug for flere frisørsaloner, så tænker jeg på Ole Henriksen og mig selv (Uden yderligere sammenligning ;-) og giver dem fingeren.
For hvem ved hvor det ender og med samme argumentation, kunne vi lige så godt lukke alt under Superligaen og kun støtte eliten...
 

Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 1362
Skrevet kl. 21:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Cookie:

Anders Saugstrup:
Nu skriver du ikke hvem eller hvad der narrer folk til at tro, at det ikke er særligt vanskeligt, men jeg gætter på at du oplever at debatterne her på amino narrer folk til at tro, at der er genveje, og at det er super let at få succes uden hårdt arbejde og så videre?


Jeg mener bestemt ikke der er enkelt personer der "narrer" - det er snarere den store mængde SEO og affiliate - som udgør vel - helt uvidenskabeligt - 80% af Amino, som måske får nogen til at tro, at det er det de skal leve af for resten af livet - simpelhen mængden, som kan gi nogen den tro, at det er et let liv

vh

Det skyldes også at der ikke findes et egentlig affiliate/seo forum med tilslutning ud over Amino i DK. Måske er det fordi markedet er for lille, i udlandet taler de jo om dropshipping på dropshipping forum og affiliate marketing på affiliate marketing forum osv. Men når der ikke er et sådan forum så foregår meget af snakken bare her (og diverse sociale medier). Derfor tror jeg ikke du kan regne med at alle der skriver om SEO og affiliate nødvendigvis vil leve af det. Det kan jo også sagtens være en hobby eller studiejob.

Når det så er sagt, så er affiliate da genialt til at lære om seo, marketing, konverteringsoptimering, webdesign osv, samtidig med man kan skrabe nogle penge sammen til større projekter.Smile
Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 21:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Martin Thorborg:
Jeg er yders bange for at mange af dem simpelthen ikke forstår at nettet er og vil fortsætte med at blive et af deres vigtigste forretningsredskaber, både til salg, marketing og netværk, men også til indhentning og deling af viden.

Så min frygt er ikke at "de unge" tror det er for let, men at "de gamle" er ved at blive tabt bag en vogn og snart skal forsøges af min og den yngre generation, selvom de er langt fra pensionsmodne.

Der rammer du spot on.

Fra min egen branche ved jeg hvad det betyder, hvis man ikke hopper med på nettet. For to år siden var vi slet ikke repræsenteret der, men er nu i gang med at få fodfæste, selvom der selvfølgelig er lang vej endnu. Vi har desværre rigtigt meget at lære hvad det angår, da vi ikke har haft en forståelse for hvad man egentlig kan, og hvor vigtigt det er. Her har Amino være en kæmpe hjælp, som vi slet ikke kan værdsætte nok.

Vi lever selvfølgelig ikke af vores webaktiviteter endnu, men det hele går rigtigt hurtigt fremad. Vi var meget længe om at komme ud af starthullerne og på nettet, så vi er selvfølgelig bagud. Men vi kom i gang, og det har uden tvivl reddet os, og vi kan se meget lyst på fremtiden.

Vi var indtil sidste år en del af Telekæden. Det er en frivillig kæde, og da de var på toppen var der næsten 150 butikker. Praktisk talt ingen af disse er repræsenteret på internettet, hvilket er blevet deres død. For et år siden var de nede på ca. 90 butikker, og i dag er der ca. 30. Indenfor et år vil jeg tro at ballet er helt slut. Mange af disse butikker har eksisteret i mange år, og ingen anså netbutikker og selskaber som en trussel. Det var det.

Så her er i hvert fald et klokkeklart bevis på at man skal tage intertettet meget seriøst som salgskanal. Dem der ikke forstår det vil dø. i hvert fald de fleste af dem.

Martin Thorborg:
Så skal vi ikke glæde os over at de unger fatter noget og så prøve at inspirere alle de andre til at komme med på vognen?

Jo vi skal sgu! Og det gør jeg også :o)

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Side 5 ud af 6 (51 indlæg)