Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg er 13 år, brænder for at tage billeder, hvordan kan jeg tjene penge på det?

Side 3 ud af 4 (33 indlæg)
Tilmeldt 11. Aug 12
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 22:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tusind tak for de nye svar. Igen er jeg rigtig telfreds med dem og rigtig glad for i siger jeres mening. Jeg har ikke et lille kompakt kamera jeg har et canon spejlrefleks men dog kun et canon 1100d men er fuld igang med at spare op til canon 60d :D Jeg vil stadig kæmpe for det og er sikker på det nok skal blive til noget. Tak for svarene :D

Mvh. Mads.

Fra Struer
Tilmeldt 5. Aug 10
Indlæg ialt: 1118
Fra  MG CONSULTING Skrevet kl. 23:22
Hvor mange stjerner giver du? :

For at være en god fotograf, så husk det ikke gælder udstyret!
Du kan tage utrolig gode billeder med en mobil f.eks. der ligger en rigtig stor del i redigeringen! Så du skal til at øve dig i enten photoshop. Adobe Lightroom eller hvad der ellers er! Jeg har selv et low budget kamera men alligevel se hvad der er kommet ud af det:

Så har jeg et billigt stativ til 200 kr. som egentlig også fungere udmærket! Det er bare at øve sig og øve sig! Kunne godt tænke mig at e hvad du har taget af billeder, så vi kan give en bedømmelse af det! Bruger bare et standard 18-55 mm objektiv!

Tilmeldt 11. Aug 12
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 23:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for svaret Mads, jeg vil dog sige at jeg gerne vil bruge lidt photoshop men ikke alt for meget da jeg ønsker at lave de bedste billeder med selve kamaraet :-) I må da gerne bedømme to af mine billeder men ved ikke hvordan jeg sætter dem ind? Kan du forklare mig hvordan :-)

Fra Struer
Tilmeldt 5. Aug 10
Indlæg ialt: 1118
Fra  MG CONSULTING Skrevet kl. 23:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er sådan en film stribe af en art ved siden af smileyen når du skriver et indlæg!

Tilmeldt 11. Aug 12
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 23:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Tilmeldt 11. Aug 12
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 23:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hved ikke om de de blev fantastiske hvad synes i? :-)

Fra København S
Tilmeldt 23. Dec 07
Indlæg ialt: 1487
Skrevet kl. 23:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Vil gerne sætte en gratis hjemmeside op for dig i Wordpress! :) Du skal bare betale for et domæne til 45,- og så kan du have din hjemmeside liggende hos mig gratis det første år! :)

Kontakt mig via PM eller Skype: LykkeMedia 

Med Venlig Hilsen

Lasse Lykke
www.LykkeMedia.dk
 

Fra Struer
Tilmeldt 5. Aug 10
Indlæg ialt: 1118
Fra  MG CONSULTING Skrevet kl. 00:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Billedet er sløret, hmm! Ved du hvordan man kan lave sine egne indstillinger?

Fra Valby
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 365
Fra  TNT Factory Skrevet kl. 23:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Mads

Lige et par gode råd her fra.. Først og fremmest vil jeg anbefale dig at tilmelde dig Danske Fotografer på Facebook og ikke mindst kigge ind på Fotohack der får du så meget hjælp og gode råd fra en masse fantastiske mennesker. Michael Bang, der står bag begge holder også kurser fra tid til anden om hvordan du kommer videre, bliver en dygtig fotograf og ikke mindst kan tjene penge på at tage fotos. 

Ellers er der youtube og vimeo hvor der er tonsvis af spændende og lærerige videoer og fantastisk inspiration. Ønsker du lidt mere viden om hvordan dit kamera fungerer så kig forbi lynda.com og lær det grundlæggende omkring teknikken hvis du ikke allerede kan det. 

Jeg vil dog ikke anbefale dig at kaste dig ud i bryllupsfoto (altså et bryllup setup med kirke, photoshoot med parret og efterfølgende fest) fra dag et af, der er alt for meget på spil og hvis man fejler, kameraet går i stykker osv. så er det en katastrofe.. Husk sådanne anledninger kan ikke tages om og kræver minium 2 kamerahuse, de rigtige glas (objektiver), backup mulighed på stedet osv. Så start med noget portræt udendørs så du kan bruge det naturlige lys, evt. leg med en reflektor og en enkelt flash. Sidenhen kan du så starte med noget studie foto, evt. produkt og hvad du ellers brænder for. Bare husk når man først er fanget af foto, har fået sit første kamera så er der ingen vej tilbage. Så drømmer man om full frame, køber det, den og den linse og inden man får set sig om har man masser af udstyr som så kræver en bil, en assistent og så bliver man dyr.. :)

Nå, tilbage til om hvordan man kan tjene på at tage fotos. Forleden var jeg i Amaliehaven og skyde nogle erhvervs portrætter og der bemærkede jeg et brudepar der fik taget fotos af deres mor med hendes lommekamera. For mange vil det sikkert være okay, men jeg fik ly den idé at tilbyde at tage et par fotos og så hvis de så kunne lide de lavtopløselige eksempler jeg sendte, så kunne de betale en eller anden fastsat pris. Så måske er det en idé at starte med dette eller tilbyde at lave portrætter af folk, til deres linkedin profil eller andre netværk osv. osv.

Nå, sidst men ikke mindst, skyd masser af fotos, lig dem online, få nogle bank og kritik, lær og skab din egen stil. Dog syntes jeg du skal droppe din sol op eller nedgangs fotos (dem er der nok af i verden) men det portræt i SH du har lagt op er faktisk rigtigt godt, så mere af det..

Alt mulig held og lykke til dig..

Håber du kan bruge mine råd til noget.. /Mange hilsner:Thomas

Fra Valby
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 365
Fra  TNT Factory Skrevet kl. 00:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Ups, så lige at det var en anden Mads der havde lagt eksempler op.. Sorry, men glæder mig til at se nogle fotos fra dig af.. :)

Side 3 ud af 4 (33 indlæg)