Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Aps eller i/s

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Nov 10
Indlæg ialt: 19
Fra  Kechmara Carpets Skrevet kl. 13:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.
Vi er 2 der er ved at starte en virksomhed.

Vi var egentlig blevet enig om at det skulle være et i/s fordi at det lyder mest simpelt i starten, ingen indsendelse af årsregnskab mm.
Men vi har også fået af vide at vi kan tage omkring 100k i udbytte til en lavere skatte procent i aps.

Nogen der gider ridse de mest væsentlige fordele og ulemper op?

Vi kan lide simple ved i/s. Men vil self også gå efter den laveste træk procent.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46541
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Udbytte i ApS forudsætter at der først er betalt 25% selskabsskat af overskuddet, så det er ikke det punkt der skal afgøre det for jer
Venlig hilsen

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 1. Aug 12
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 14:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

I/S er dejligt nemt i starten, men når virksomheden bliver større, blev jeg personligt træt af at firmaet er blandet så meget ind i min private økonomi.  F.eks. har underskud i virksomhed og renteudgifterne ved I/S indflydelse på din selvangivelse og evt. restskat du skal betale/få retur.

Udbetaling af løn i I/S er ikke løn, men en udbetaling om forventet overskud. Det er noget mere overskueligt hvis skatten bare trækkes via dit eSkattekort når du udbetaler løn via lønbureau i Aps.

Du må ikke låne penge af dit aps, men kan godt af dit I/S.

Der er flere regler at overholde som ApS, men det er en stor fordel at lære at gøre tingene på den rigtige måde fra start, fremfor at gøre det når virksomheden vokser og der komme skærpede krav.

Det var lige de ting jeg først tænkte på.

Fra København
Tilmeldt 25. Feb 09
Indlæg ialt: 175
Fra  BitMasch Skrevet kl. 15:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Udover hvad de andre har nævnt, så giver det en dejlig rolig mavefornemmelse at vide at ens privatøkonomi er adskilt fra firmaets, hvis firmaet går i sænk.

I et I/S (ret mig hvis jeg tager fejl) kan kreditorer stille krav mod dine private værdier (hus, bil, penge, osv.), uanset om det er dig eller din forretnings-partner der har brugt pengene.

Softwareudvikler med speciale indenfor skalerbare webløsninger. PHP, MySQL, Puppet, Python, Apache, nginx, HTML5, m.m.
http://bitmasch.com/

Fra Aarhus C
Tilmeldt 31. Jan 12
Indlæg ialt: 405
Fra  Bleep Films Eberhard IVS Skrevet kl. 16:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi havde samme overvejelser da vi startede vores virksomhed. Vi endte med at oprette et s.m.b.a. Selskab da det (næsten) er en blanding af ApS og i/s.
Vi har ingen pligt til årsregnskab, det koster ikke noget at oprette det (andet statens gebyr) + at vi ikke hæfter personligt og virksomhed og privatøkonomi ikke blandes sammen.

Mange er ikke fan af s.m.b.a. Fordi der er nogle fuskere der bruger dem, men vi har ikke selv haft problemer med at tiltrække kunder.

Co-Founder & CEO @EasyPoker

Tilmeldt 13. Mar 12
Indlæg ialt: 400
Skrevet kl. 16:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

I kan også lave en K/S med et ApS så skal i godt nok beskattes af hele overskuddet, men i kan trække underskud fra privat, og så er der ingen hæftelse

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)