Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Webshop eller hjemmeside??

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Aug 12
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 00:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Er nybegynder herinde.

Da jeg i flere år har gået og syslet med forskellige kreative ting er jeg utallige gange blevet spurgt hvorfor jeg ikke laver en webshop eller en hjemmeside for at sælge nogle af mine ting.

Indtil videre er det gået fint med mund til mund metoden, men nu føler jeg mig klar til at komme et skridt videre. Har derfor nogle spørgsmål som jeg håber i kan hjælpe mig med. Skal lige starte med at sige, at da det er på hobbyplan vil salget slet ikke komme så højt op, at der vil blive tale om at jeg skal momsregistreres.

1. Da det "kun" drejer sig om hobbyting, er det så en hjemmeside jeg skal vælge istedet for en webshop? Det skal være simpelt at lave og vedligeholde, for jeg skal selv stå for det.

2. Har været inde op kigge på begge del. Er wordpress nem?? Og hvad med Prestrashop?? Har læst meget om prestrashop, og den virker nem at gå til for en nybegynder.

3. Hvis jeg vælger en webshop, så skal jeg finde en hosting. Hvad er så bedst og billigst??

Håber der er nogen som kan finde tid til at hjælpe en nybegynder som mig.

På forhånd tak.

Fra Strib
Tilmeldt 26. Aug 08
Indlæg ialt: 22
Fra  NonsensMedia Skrevet kl. 00:52
Hvor mange stjerner giver du? :

God Aften AnneMor

Skal vi ikke bare tage dem fra en ende? ;)

1: Valget imellem at lave en webshop og en hjemmeside handler lidt om hvordan du ønsker at sælge dine ting. Skal folk bare kunne gå på hjemmesiden, bestille og betale noget og så gå at vente på det? eller vil du hellere have kontakt med kunderne først? Det handler lidt om hvad du laver. Som udgangspunkt sælger du nok mere på en Webshop, men hvis du kun laver et par enkle af nogle specielle ting, kan jeg sagtens forstå hvis du bare overvejer at have en hjemmeside.

2. Wordpress er super simpelt, og jeg lærte min gamle mor (godt hun ikke kan se hvad jeg skriver herinde ;) ) at bruge det på en aften i går, så det kan alle finde ud af med lidt øvelse, og det er det oplagte hvis du går efter en hjemmeside bare. Og PrestaShop er igen det oplagte valg til at lave webshoppen i, da det er nemt at have med at gøre, men dog ikke ligeså nemt som wordpress. Igen, det handler om hvad du gerne vil have.

3. Du skal uanset om du bare har en lille side, eller en webshop, købe noget hosting og et domæne. Vi anbefaler som regel Meebox.dk , bare fordi at de er nogle flinkerfyre når man skriver ind til dem med et problem, og det er guld værd.

Lige et par hurtige tanker til sidst. Hvis du vælger at lave en webshop, skal du jo også være opmærksom på at betalingskort og lignende koster knaster at have på en side, især for små hobbyvirksomheder. Men paypal og bankoverførsel er en mulighed med special varer stadigt.

Skriv bare her hvis du har flere spørgsmål, eller jeg ikke har svaret godt nok, så skal jeg nok lige prøve igen ;)

God nat, mvh. Niclas

Fra 2450 Fattigness
Tilmeldt 4. May 12
Indlæg ialt: 607
Fra  Offpiste Skrevet kl. 01:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil helt klart anbefale dig en hjemmeside.

Hvis du forventer at sælge for nogle få tusinde kroner om måneder, vil en webshop dels være for dyr, dels være for besværlig at sætte sig ind i.

Du kan sikkert få en herfra til at sætte en Wordpress op, lægge et par produkter ind og give dig en gennemgang af systemet for en tusse - og så er du klar til at sælge fra dag 1.

Hvis det så begynder at vælte ind med skillinger, kan du jo overveje webshoppen senere.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)