Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan jeg få investorer med på min idé?

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 11. Jul 12
Indlæg ialt: 202
Skrevet kl. 00:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Den dag du finder en webshop med et OVERSKUD på 10-20.000 kr. om måneden til en pris på 150.000 må du gerne ringe. Det lyder da helt ekstremt, der er squ ikke mange der sælger deres firmaer for en pris, hvor disse kan blive afbetalt på 1 år. Jeg kan ikke se at dette skulle være muligt ? Personligt ville jeg da også låne penge fra alle mulige kredse, hvis jeg vidste at jeg kunne få tilbage betalt virksomhedens værdi på 1 år.

Fra København S
Tilmeldt 23. Dec 07
Indlæg ialt: 1487
Skrevet kl. 00:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, er måske lige optimistisk nok omkring hvad man kan få, det ved jeg. Det findes dog i meget få tilfælde og ikke fordi jeg regner med, at løbe ind i det :) 

Men handler jo faktisk om at være en virksomhed med et stabilt fundament, som kan udvikle egne ideér og opkøbe eller blive partner i nuværende projekter. Sådan så virksomheden stille og roligt bliver større! :)

Mvh Lasse

Tilmeldt 11. Jul 12
Indlæg ialt: 202
Skrevet kl. 00:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Men hvad ville du så som person tilføre en virksomhed, ville du stå for alt, hvis nu en investor ville være klar med pengene ? Alt fra regnskab til at sende varerne ? Og hvad hvis investoren ville sælge efter 1 år, hvordan skal pengene så fordeles ved et salg ?

Fra København S
Tilmeldt 23. Dec 07
Indlæg ialt: 1487
Skrevet kl. 01:07
Hvor mange stjerner giver du? :

jvk:

Men hvad ville du så som person tilføre en virksomhed, ville du stå for alt, hvis nu en investor ville være klar med pengene ? Alt fra regnskab til at sende varerne ? Og hvad hvis investoren ville sælge efter 1 år, hvordan skal pengene så fordeles ved et salg ?

Jeg ville kunne tilføre en virksomhed erfaring fra tidlligere projekter i bla. optimering af shoppen, bedre support og sociale medier. Kan selv lave stort set alt så som, at sende varer, lave regnskab, support, indkøb, marketing og sociale medier, dog kunne man f.eks. have en virksomhed til at hjælpe på de punkter, hvor man er lidt svag som f.eks. SEO

Hvis en investrorer vil sælge skal det jo bare laves, så jeg kan købe de 50% som han ejer. Da jeg selv forventer, at eje 50% og hvis vi begge vil sælge, er det jo ikke et problem. 

Mvh Lasse

Tilmeldt 11. Jul 12
Indlæg ialt: 202
Skrevet kl. 01:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder som om du kan tilføre en del, men synes du selv det er fair at en investor skal investere 150.000 også "give dig" 75.000 og dele overskud med dig? Han løber hele risikoen og når han så skal trække sig ud efter 1 år, så har virksomheden slet ikke tjent pengene hjem? Jeg ville personligt synes det er en dårlig investering, ville personen så ikke hellere bare hyre en til at arbejde for sig ? og måske være endnu smartere og sige det overskud der generes skal ½ udbetales til personen som "arbejder". Personligt ville jeg gerne dele 50 % af en investering med en investor for ikke at have en unik ide, men bare lave nogle "små" ting her og der og samtidig få overskuddet også. Om det så var en webshop uden et overskud, så havde jeg takket ja med kys hånd.

Fra København
Tilmeldt 1. Feb 10
Indlæg ialt: 524
Skrevet kl. 06:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis en person har bygget en webshop op som giver 10-20K i overskud pr måned, så er han nok også smart nok til at få den værdisat.

"Normale" virksomheder sælges langt dyrere og du skal nok nærmere regne med 5-7 års indtjening før du finder prisen.

En investor (husk at stave det rigtigt ellers bider de ikke på) vil så se hvad du selv punger ud med. De ved godt hvad risiko er og hvis den eneste risiko du løber er at miste din tid, så tror jeg ikke på at du finder nogen.

MEN hvis du kan garantere at pengene er hjemme på under 2 år, så er det let at finde pengene.

Jeg har selv været med på begge sider, kommet med penge til ideer og været ude og spørge efter penge til en ide. 

God økonom/regnskabsmand. Stor erfaring fra mange brancher og lande. Kontakt mig ved behov for regnskab  / økonomistyring til rimelig pris. Også god sparringspartner.

Fra København S
Tilmeldt 23. Dec 07
Indlæg ialt: 1487
Skrevet kl. 08:30
Hvor mange stjerner giver du? :

jvk:

Det lyder som om du kan tilføre en del, men synes du selv det er fair at en investor skal investere 150.000 også "give dig" 75.000 og dele overskud med dig? Han løber hele risikoen og når han så skal trække sig ud efter 1 år, så har virksomheden slet ikke tjent pengene hjem? Jeg ville personligt synes det er en dårlig investering, ville personen så ikke hellere bare hyre en til at arbejde for sig ? og måske være endnu smartere og sige det overskud der generes skal ½ udbetales til personen som "arbejder". Personligt ville jeg gerne dele 50 % af en investering med en investor for ikke at have en unik ide, men bare lave nogle "små" ting her og der og samtidig få overskuddet også. Om det så var en webshop uden et overskud, så havde jeg takket ja med kys hånd.

Forventer ikke en investorer ligger noget arbejde i projektet, kun lige omkring økonomien.

Synes det er rimeligt at få 50%, hvis jeg laver alt arbejdet og arbejder fuldtid med det?

Claus Møller:

Hvis en person har bygget en webshop op som giver 10-20K i overskud pr måned, så er han nok også smart nok til at få den værdisat.

"Normale" virksomheder sælges langt dyrere og du skal nok nærmere regne med 5-7 års indtjening før du finder prisen.

En investor (husk at stave det rigtigt ellers bider de ikke på) vil så se hvad du selv punger ud med. De ved godt hvad risiko er og hvis den eneste risiko du løber er at miste din tid, så tror jeg ikke på at du finder nogen.

MEN hvis du kan garantere at pengene er hjemme på under 2 år, så er det let at finde pengene.

Jeg har selv været med på begge sider, kommet med penge til ideer og været ude og spørge efter penge til en ide. 

Ved godt mange prissætter den på den måde, men er jo faktisk ikke helt muligt på nettet i min optik, da det svinger meget mere og derved hurtigt kan tabe værdi. Men selvfølgelig, kan jeg ikke regne med, at jeg skal synes det er rimeligt! :)

Fra Esbjerg
Tilmeldt 11. Apr 11
Indlæg ialt: 130
Skrevet kl. 13:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Synes du fokuserer ualmindeligt meget på hvor mange penge du kan "trække ud" af en investor, og knap så meget på hvad du vil gøre for at "vinde" :-) Har du vendt alle sten? 

Hvem er jeg? Danmarks yngste fuldtidsansatte i Europas største diskoteksnetværk, NOX Network. 

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)