Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Start af affiliate marketing, hvordan?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 3. Sep 12
Indlæg ialt: 9
Fra  Saymoremedia Skrevet kl. 20:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

En ven og jeg har læst en masse om affiliate marketing her på det sidste og vi har forstået grundprincippet i hvordan det fungere.

Vi er dog i tvivl om hvorvidt man skal have en facebook side (vi har tænkt os at gøre det via facebook) eller kan man sagtens gøre det uden?

Vi har kigget på Euroads hjemmeside ang. partnerskab, men vi er dog stadig så meget i tvivl at vi ikke tør oprette os endnu.

Er der nogen herinde der har erfaring med affiliate marketing og kan give/skære ud i pap, hvordan man skal begynde helt fra bunden?

Tak på forhånd!

Fra Slagelse
Tilmeldt 13. Jun 09
Indlæg ialt: 941
Fra  Grønlund Web Skrevet kl. 21:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 9 person

Hej Søren!

Super fedt, at I vil gå igang med affiliate marketing. Jeg er faktisk selv helt grøn hvad angår affiliate, men jeg vil da gerne hjælpe jer så godt jeg kan alligevel.

Affiliate marketing går i bund og grund ud på, at lave en hjemmeside, der videresender besøgende til webshops, og når de så køber noget, så får I en hvis % i provision. 

Til at starte med ville det være en super ide, hvis I kunne finde et emne, som i interesserer jer for, og som i ikke ville have noget problem at skrive. Samtidig kunne det være kanon, hvis det kunne være et emne, som der er penge i. Eksempelvis tøj, brugskunst, erotik eller andre nicher, hvor der bliver handlet tit på internettet, da der ligger mange forskellige webshops og flere penge i disse emner. Hvis I bare er knald gode til at skrive, og I bare kan skrive om alt, så er dette jo også fantastisk, da der er langt større valgmuligheder.

Så find jeres emne først, og tilmeld jer så på de forskellige affiliate netværks. Det kunne være EuroAds, Partner-ads og Tradedoubler bare for at nævne nogle stykker. Tilmeld jer, og kig eventuelt deres nuværende programmer igennem for inspiration. EuroAds har typisk spørgeskemaer, konkurrencer og nogle få klik-kampagner, Partner-ads har flere klik kampagner, og mange provisionsbaseret webshop kampagner, og Tradedoubler har også primært provisionsbaseret kampagner.

Når I har fundet et fantastisk emne, så skal i have oprettet en hjemmeside. Køb et domænenavn, og køb jer et webhotel. Dette kan gøres meget billigt. Et domæne kan erhverves for helt ned til 45 kroner, mens et webhotel kan købes for 10-20-30 kroner om måneden. Tjek eventuelt Meebox eller UnoEuro for dette.

Når I har købt det, så installer Wordpress på sitet, og find et fedt tema, som I kan smække på. Et affiliate site kan laves på mange forskellige måder. Mange har eksempelvis bare en tabel, med de forskellige priser på et bestemt produkt. Det kunne være PS3'er, hvor de har smækket en tabel op, og så har de priserne stående, og klikker man på "Læs Mere", så ryger man en webshop, og køber man noget, så er der penge lige ned i affiliate sidens lomme. Eksempel; Billig PS3 Andre laver også affiliate sider meget blog baseret. Dette kunne eksempelvis være tøj affiliate, hvor de skriver om meget forskelligt tøj, og så har de et link til en bestemt webshop i hvert indlæg. Dette kunne eksempelvis være Dennis Drejers NextFashion.dk

Find ud af med jer selv, hvad I er til. Herefter skal I så bare i gang med at skrive en masse på jeres site, så I kan få noget indhold, Google kan tygge og gnaske på. Derudover skal I i gang med linkbuilding, som I eksempelvis kan læse mere om her; Halfdan Timm.

Derudover er Affiliate DM i gang lige nu, hvor I bare skal læse alle deltagernes egne blogs, følg dem Twitter, og i tråden her på Amino. Der kan I finde rigtig meget guld! Jeg deltager eksempelvis selv med indboforsikring studerende.

Håber det kunne hjælpe jer!

Bedste hilsner,
Sander 

Fra Aalborg
Tilmeldt 3. Sep 12
Indlæg ialt: 9
Fra  Saymoremedia Skrevet kl. 21:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Tusind tusind tak, det hjalp virkelig meget, det var lige det jeg ledte efter kan ikke takke dig nok!

Tilmeldt 6. Jan 12
Indlæg ialt: 67
Fra  NetBooster Affiliate Skrevet kl. 09:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Søren, 

Jeg vil lige tilføjet til Sanders fine indlæg, at man også kan have andre medier end en hjemmeside fx et nyhedsbrev eller Google eller Facebook og at der findes andre afregningsformer en de procentvise. Der er rigtig mange måde man kan udfolde sig på som affiliate marketeer hvilket der gør det så spændende og det giver ligeledes mange muligheder for at være kreativ, og dermed tjene penge på det man brænder for. 

Hvis du har nogle spørgsmål til affiliate er du meget velkommen til at sende mig en PM. Du er også meget velkommen til at tjekke det netværk jeg arbejder hos NetBooster Affiliate, vi har en masse kampagner i hele skandinavien. 

Held og lykke med dit kommende projekt :)

Hjælper affiliates med at øge deres indtjening online hos Netbooster Affiliate

Fra Aalborg
Tilmeldt 3. Sep 12
Indlæg ialt: 9
Fra  Saymoremedia Skrevet kl. 13:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for svaret Stig, jeg synes simpelthen det er så spændende at snakke og høre om iværksætteri og affiliate marketing osv. osv.

Takker mange mange gange! 

Tilmeldt 6. Jan 12
Indlæg ialt: 67
Fra  NetBooster Affiliate Skrevet kl. 14:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Søren,

Tak for den fine tilbagemelding, det er altid dejligt at se noget entusiasme :)

Hav en super dag.

Hjælper affiliates med at øge deres indtjening online hos Netbooster Affiliate

Tilmeldt 19. Aug 10
Indlæg ialt: 503
Skrevet kl. 14:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Først og fremmest burde i udvælge 2-3 netværk at arbejde med i starten, sådan som det ser ud i Danmark PT. vil vi ikke foreslå at sætte alt din lid til kun et affiliate netværk.

Vi kan også hjælpe jer hvis i skulle ønske det, især hvis det drejer sig om affiliate marketing henvendt til et internationalt publikum.
 

Tilmeldt 24. Feb 12
Indlæg ialt: 25
Fra  EuroAds Skrevet kl. 15:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Søren,

Med fare for at gentage hvad nogle af de andre nævner her vil jeg sige at der er mange måder at operere på affiliate markedet via Facebook.

Der er dog 2 grundregler du/i skal være opmærksom:

1. Holde jer indenfor de forskellige regler/rammer de forskellige netværk har på området.
Det er nemlig ikke alle kampagner der må eksponeres på Facebook
Her handler det om at være kreativ, uden er træde nogen over tæerne.

2. Tænk langt sigtet og sæt jer godt og grundigt ind i hvad I må/ikke må, på Facebook og følge deres regler.

På denne måde kan man skabe et setup der kan køre uden bøvl og lukkede konti på Facebook.

Vi har en del kampagner som egner sig til Facebook go I er velkommen til at oprette jer som Publishere.

Sige endelig til, hvis der er andet jeg kan være behjælpelig med.

Pøj pøj.

Fra Aalborg
Tilmeldt 3. Sep 12
Indlæg ialt: 9
Fra  Saymoremedia Skrevet kl. 20:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det var da helt vildt så meget hjælp man får her inde, godt jeg kom her ind, jeg kan ikke takke nok for alt jeres hjælp og tid, tusind tak! :D

Fra København
Tilmeldt 24. Jan 12
Indlæg ialt: 385
Skrevet kl. 21:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Søren Thellufsen Pedersen:
Det var da helt vildt så meget hjælp man får her inde, godt jeg kom her ind, jeg kan ikke takke nok for alt jeres hjælp og tid, tusind tak! :D

Du har fået mange gode råd kan jeg se, håber du kan bruge det til noget - og ellers må du spørge igen.

:: HDMI kabel ::

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)