Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Leder efter et regnskabsprogram som kan det hele-

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 25. May 11
Indlæg ialt: 3
Fra  Cocaya Skrevet kl. 14:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg håber nogen herinde kan hjælpe mig med at finde det rigtige regnskabsprogram.

Jeg skal bruge et program, som kan bogføre, lave løbende moms- og skatteregnskab, skrive fakturaer/rykkere, skrive tilbud, styre løn, kunder, leverandører, ugesedler, osv.

Nogen der har erfaring og som kan anbefale et godt program?

Mvh Birgit

Fra Ballerup
Tilmeldt 26. Jan 10
Indlæg ialt: 31
Fra  Easys Skrevet kl. 14:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Birgit - typisk deler man opgaverne lidt op, for det HELE er en stor mundfuld og vil blive ganske kostbart, bl.a de opdateringer der skal til for at køre løn er ganske omstændige. Mange lader endvidere også deres revisor køre det tunge regnskab, for dermed er det jo næsten godkendt med det samme, men du selv beholder overblikket med "kun" at køre fakturering, eller lettere bogholderi...

Der er rigtigt mange muligheder, men det man typisk ser brugt, er C5, Summasumarum eller måske economics...

Vi laver bl.a et særdeles nemt fakturasystem som bare skal defineres mht. ugesedler osv, men vi gør intet i LØN - dér henviser vi så til Data/Multiløn som klarer den del af sagen med glans...

Men held og lykke - du er naturligvis velkommen til at kigge på vor hjemmeside; www.easys.dk

Mvh, Lars G. Pedersen

Easys.

Sr. Systemkonsulent Lars G. Pedersen

Danmarks Dejligste Systemer - Easys.dk

Fra Albertslund
Tilmeldt 17. Jan 06
Indlæg ialt: 633
Fra  AgerCon Skrevet kl. 00:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Cocaya:
Jeg skal bruge et program, som kan bogføre, lave løbende moms- og skatteregnskab, skrive fakturaer/rykkere, skrive tilbud, styre løn, kunder, leverandører, ugesedler, osv.

Hvis du skal have et program, som kan håndtere det hele, så bliver det i den dyrere ende.

Som Lars fra Easys skriver, så vil jeg også anbefale, at benytte en af lønsystemerne til at håndtere dette (Danløn, Letløn, Dataløn eller Multidata).

Resten kan Saldi håndtere.

Eksempelvis kan ugesedler udarbejdes ved at angive en uge som et interval for leveringsdatoerne under Debitor - Ordre, hvor den nuværende uge vil have intervallet 100912:160912. De enkelte arbejsopgaver kan angives på et jobkort for hver kunde.

Du kan prøve/bruge Saldi gratis så længe du ønsker, når blot der foretages højst 300 posteringer (ca. 100 bilag), og man ikke har behov for hotline.

Med venlig hilsen
Claus Agerskov

Fra København
Tilmeldt 15. Aug 11
Indlæg ialt: 240
Skrevet kl. 13:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Birgit

Nu hvor Lars nævner e-conomic, så jeg ville lige fortælle dig, hvad vi kan klare.

I e-conomic kan du bogføre, ordne moms og lave fakturaer (du har også mulighed for at designe din faktura, som du gerne vil ha' den). Der er indbygget rykkermodul, og du kan styre kunder og leverandører - vi kalder det bare debitorer og kreditorer.

Vi kan også klare ugesedler med vores projekstyringsmodul. Se evt. vores hjælpeartikel og -video om uge- og månedssedler.

Løn er ikke en del af regnskabsprogrammet, men der er udviklet programmer (f.eks. Multidata og Danløn), som kan integreres med e-conomic, så du kan ordne løn i e-conomic også. Se hvilke forskellige lønapps, som kan snakke sammen med e-conomic.

e-conomic er et online regnskabsprogram, så du skal kun bruge en computer med internetadgang for at komme i gang, og du er ikke afhængig af at skulle sidde ved én bestemt computer. Du kan også give gratis adgang til din revisor/bogholder, hvis det skulle blive relevant.

Hvis e-conomic lyder interessant, skal du være velkommen til at prøve programmet gratis i 14 dage. Og hvis du har spørgsmål, må du endelig sige til. Nu har du i hvert fald fået lidt læsestof at gå i gang med Smile

Sisse Hansen

Kommunikationskonsulent hos e-conomic

Tilmeldt 25. May 11
Indlæg ialt: 3
Fra  Cocaya Skrevet kl. 15:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for jeres svar, der er lidt at se på.

Jeg glemte at skrive at det er flere firmaer det drejer sig om, jeg skal lave regnskab for mit eget, min mands og et mere, så det skal være et system som kan håndtere flere regnskaber.

Umiddelbart er det vel kun SummaSumarum der kan det, eller hvad?

Tak for hjælpen, Birgit

Fra Ballerup
Tilmeldt 26. Jan 10
Indlæg ialt: 31
Fra  Easys Skrevet kl. 19:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Igen må jeg lige betragte følgende: det tror jeg de fleste kan (flere regnskaber), dog nok på forskellige måder. VI gør det på den måde blot ved at installere det antal versioner og dermed regnskaber - du skal bruge ved siden af hinanden - for vores erfaringer siger os at det er det nemmeste at overskue - men det er blot én måde at gøre det på Smile

Sr. Systemkonsulent Lars G. Pedersen

Danmarks Dejligste Systemer - Easys.dk

Fra Kolding
Tilmeldt 15. Jun 11
Indlæg ialt: 104
Skrevet kl. 20:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi kan levere og supporter en airboos løsning, 

Smid mig en mail på mj@datagaarden.dk hvis du ønsker mere info 

Fra Albertslund
Tilmeldt 17. Jan 06
Indlæg ialt: 633
Fra  AgerCon Skrevet kl. 13:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Cocaya:
Jeg glemte at skrive at det er flere firmaer det drejer sig om, jeg skal lave regnskab for mit eget, min mands og et mere, så det skal være et system som kan håndtere flere regnskaber.

Umiddelbart er det vel kun SummaSumarum der kan det, eller hvad?

Det er også muligt med online-økonomisystemet SALDI, hvor løsningen kaldes for SALDI Multi, hvilket er revisorløsningen for dem, som ikke sælger bogholderiydelser.

Her kan du oprette et ubegrænset antal regnskaber fra 150,- pr. måned udregnet på baggrund af 100,- for SALDI Multi, 25,- for 1.000 årlige posteringer og 25,- for 1 bruger. Man kan højst komme til at betale for 16.000 årlige posteringer svarende til 400,-, hvilket giver en samletpris på 525,- pr. måned ved en bruger.

Flere hundrede SALDI-kunder med et enkelt regnskab kører under vores egen SALDI Multi-løsning med hundredetusinder af årlige posteringer, så løsningen skalerer rigtig godt.

Du kan også starte med at køre regnskaberne i den gratis løsning, hvor der dog højst må være 300 årlige posteringer. Det er let at indlæse sikkerhedskopi i SALDI Multi efterfølgende, så du kan fortsætte med regnskaberne der.

En god idé er at tage en sikkerhedskopi med det samme, man har oprettet regnskabet og indtastet stamdataene, så man kan prøve de forskellige dele af SALDI af inden man benytter det til drift.

Med venlig hilsen
Claus Agerskov

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 18:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Cocaya:

Tak for jeres svar, der er lidt at se på.

Jeg glemte at skrive at det er flere firmaer det drejer sig om, jeg skal lave regnskab for mit eget, min mands og et mere, så det skal være et system som kan håndtere flere regnskaber.

Umiddelbart er det vel kun SummaSumarum der kan det, eller hvad?

Tak for hjælpen, Birgit

Jeg har set en del på visse af de systemer der er nævnt her. 

Summasummarum har jeg tidligere brugt og jeg synes at systemet kan rigtig meget for pengene og at det er super at der ikke er begrænsninger på antal af regnskaber. Det er nemt og godt. Det har den ulempe at det ikke er en database, og det gør at det er enkeltbruger, og det kan være svært at få langsigtet historik.

Economics er der mange der er glade for - det er dog ikke egnet hvis du er beskæftiget med områder som fødevarer/medico da du ikke kan køre batchstyring. Det bliver dog en dyr løsninge i længden specielt med flere firmaer

Saldi har en del men brugerinterfase er meget umodent og vanskeligt tilgængeligt, men det forekommer at være ganske omfattende

C5 - kan det hele men der er så mange små kroge hvor der kommer ekstraregninger.

Hvis du kan leve med begrænsningerne i Summasummarum så synes jeg det er en god basal løsning med megen funktionnalitet. Hvis andre skal tilgå applikationen kan du blot gå gennem eksempelvis LogMeIn og så har du stadig informationen hos dig og ikke et eller andet sted på et andet firma's servere

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 18:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Det hele? Hvad mener du med det Big Smile

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)