Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forskudsopgørelse ved nystartet firma?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra VInderup
Tilmeldt 14. May 11
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 16:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej AMINO

Jeg er ny herinde, men skal til og igang, da jeg er meget tæt på at gå i luften med min første webshop.

Mit spørgsmål er så, hvordan jeg skal forholde mig til min forskudsopgørelse

Jeg er igang med min uddannelse som VVS'er, men er altså ved at starte den her webshop ved siden af med en kammerat. Jeg har jo INGEN anelse overhovedet om, hvor meget vi kommer til at tjene på firmaet. Det hele kommer jo til at foregå over en firma konto.

Jeg håber i kan være mig behjælpelig. MVH Ken

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 16:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ken

Vi ændrede ikke på vores forskudsopgørelse, før SKAT selv blev "opmærksomme" på os efter at det første år var gået. Netop, fordi vi jo heller ikke anede, om vi fik nogen form for omsætning/overskud.

Hvis det viser sig, at jeres forretning giver overskud fra dag et, skal du/I så bare være forberedt på et betale en hulens masse efterskat, så hvis I bare lader være med at bruge (ret mange) af pengene, I får ind på firmakontoen, så løser det sig nok.
Og efter det første år vil SKAT så sætte jer til en forventet indtjening og sende jer ti indbetalingskort for det kommende år.

Fra VInderup
Tilmeldt 14. May 11
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 16:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Birte. Tak for hurtigt svar.

Vi regner ikke med at bruge af kontoen indenfor de første 1-2 år. Vi vil blot optjene en sjat og have indtjent det shoppen koster. Vi kører dropshipping, så omkostningerne er ikke enorme.

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 17:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis det første års indtjening hovedsageligt går til det, som shoppen har kostet, så har I jo ingen særligt overskud det første års tid, og så er der jo slet ingen grund til at gøre en hel masse.

Held og lykke med det

Fra VInderup
Tilmeldt 14. May 11
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 17:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for hjælpen.

Mvh

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 17:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ken,
Det afhænger i vid udstrækning af hvordan jeres setup er omkring virksomheden.
Jeg antager i har et i/s.
Som tidligere nævnt vent med at høre noget, bare husk hvis i venter og ser til jeres selvangivelse er klar til sommer (faktisk allerede er dette gældende fra 1. Januar!) skal i betale renter af jeres skatte betaling. Det man som oftest gør er at lave et kvalificeret estimat i november/ december baseret på jeres evt. Overskud på dette tidspunkt.

Så derfor, vent til ca. Midt december, lav et udskrift af jeres bogføring og se om i har overskud. Hvis i har kan i jo indbetale et beløb svarende til hvad i tror i vil ramme i skat (der er en simpel beregner på skats hjemmeside). Derved får i renter (skattefordele) hvis i har indbetalt for meget :)

Statsautoriseret revisor - København

Fra VInderup
Tilmeldt 14. May 11
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 17:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 17:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Bemærk at ovenstående ikke er relevant hvis man anvender vso, men det er en kompleks ordning hvor jeg vil anbefale revisor assistance og i såfald kan denne også klare forskudsberegning for jer :)

Statsautoriseret revisor - København

Fra VInderup
Tilmeldt 14. May 11
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 00:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Cef.

Det vil jeg tage et kig på. 

-Ken

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)