Hej Jonas og Jacob
Fed fed idé! Helt overordnet skal I naturligvis have på plads, hvad I præcist ønsker at opnå med bloggen, og hvem den intenderede målgruppe er.
Er det potentielle kunder, der skal få en oplevelse af, at I kan jeres kram? Er det ment som en guide til nogen, der ikke ved ret meget om faserne i et designprojekt? Er det en måde at komme i dialog med fagfæller?
Med mål og målgruppe på plads, vil I langt lettere kunne lægge jer fast på format, linje i indholdet (hvor meget af jeres proces skal censureres?), sprog mv.
Censuren bliver selvfølgelig et springende punkt. For hvor meget kan I dele med hele verden, når I er i gang med at løse en opgave for en kunde? Her må I få lavet nogle helt klare aftaler, så I ikke kommer i klemme. Omvendt må I gøre jer selv klart, hvor meget I har lyst til, at verden (ikke mindst konkurrenter) skal vide om jeres måde at arbejde på.
Et lidt mere konkret råd vil være at lægge jer fast på, hvor meget tid I vil bruge på bloggen og fx skrive et fast indlæg om ugen e.lign. Det kunne skrives ind som en del af jeres projektbeskrivelse under kommunikationsstyring (hvad og hvornår der kommunikeres til interessenter i projektforløbet).
Men altså, mål og målgruppe er stedet I skal starte. Send gerne en PM, hvis I har brug for mere hjælp.
Mvh. Julie