Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan sikrer jeg at ingen stjæler min idé?

Side 1 ud af 3 (26 indlæg)
Tilmeldt 4. Sep 12
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 23:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej amino-brugere.

Jeg ligger inde med en hamrende god idé, dog ligger landet sådan at den iflg. patentstyrelsen ikke er patentbar. Når jeg skal fremlægge min idé for investorer hvordan sikrer jeg mig så at der er ingen der tager den? Har hørt om hemmeligholdelseserklæring, NDC-aftale osv. - , men hvis sådan en aftale skal underskrives før jeg kan begynde at konkretisere idéen kan det jo udskyde processen en helt del. Ydermere er der mange investorer der gerne vil høre om idéen inden de begynder at underskrive noget som helst - hvad gør jeg med dem?

Fx står jeg i en situation hvor flere investorer har kontaktet mig angående min idé. De siger allesammen at de gerne vil høre mere, men jeg kan jo ikke bare fortælle dem hele konceptet, da jeg er ung og uerfaren. Det der gør mig særlig, er at det er mig med idéen - uden idéen er jeg ingenting.

Nogen der har idéer til hvad man kan gøre?

Mvh. Andreas

Fra Århus
Tilmeldt 17. May 11
Indlæg ialt: 42
Skrevet kl. 23:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Hej Andreas

Nu ved jeg jo ikke hvad din ide er og jeg ved heller ikke hvilken retning eller hvad genre det har med at gøre.

Hvis det var mig ville jeg prøve at bruge rigtig god tid på at beskrive din ide på skrift i pc og overfører det en PDF fil, med din underskrift. Så kan virksomheder og investorer du finder meget interessante få et kig på det og de kan ikke ændre på det men self, kan de jo kopier det og printe det..

Men jeg tror det eneste man kan gøre er at få det på skrift via PDF fil og så få en advokat til at tage et kig på det og forklar advokaten hvad det er præcist du vil fx. At du er bange for investorer eller virksomheder bruger din ide.

Du er velkommen til at kontakte mig for yderligere hvis du har spørgsmål.

MVH David

Tilmeldt 14. Jan 12
Indlæg ialt: 116
Skrevet kl. 23:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Desværre er det ikke muligt, for at sige det kort. Hvis nogen virkelig vil stjæle din idé kan de også finde et hul og gøre det. Der er mange mange måder og gøre det på.

Fra Thisted
Tilmeldt 29. Mar 07
Indlæg ialt: 58
Fra  Gymnashop.dk Skrevet kl. 23:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

Hej Andreas

Min erfaring siger mig at din ide (om du så havde en ide til at løse verdens miljøproblemer)  intet er værd i sig selv. 

Med mindre du har noget at få patent på så lad være med fokusere på at holde det hemmeligt.

Du finder INGEN investorer der skyde penge i en ide alligevel. Du kan derimod være heldig at være en de ganske få iværksættere der få investorer fordi de tror på at du kan sammensætte et hold der føre ideen ud i livet, til et konkret salgbart projekt...Et smart ord for det er Seed capital

Pointen er at lige nu har du en masse varm luft, ideer kommer og går - jeg får 10 nye hver uge..Ideer repræsenterer ingen værdi - hvis ikke de er patentbeskyttede..... 

Hvor mange penge drejer det sig om for at du kan gennemføre ideen? 

Af samme grund som du ikke behøver være så hemmelighedsfuld, så behøver du ikke være bekymret for at andre stjæler ideen: Ideer kommer går og har ingen værdi i sig selv - det er dig der skal være motoren i at få den ført ud i livet, det er det der er penge værd....

Fra Esbjerg
Tilmeldt 16. Apr 07
Indlæg ialt: 282
Fra  J. Møller Skrevet kl. 00:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Kære Andreas,

Den slags investor du søger, vil ikke være en investor, der vil stjæle din idé, men udvikle dine kompetencer med sine egne! Ved seedventure er det gerne den enkelte idémands drivkraft, der driver et investorhold ind i projektet, såfremt der er potentiale! Investorer er "dovne" og investerer deres penge i et team, de tror på! Kun de færreste har andre hensigter i form af det, du hentyder! 

Såfremt din idé ikke har væsentlig nyhedsværdi, da får du ligeledes aldrig en investor til at underskrive en NDA, da det muligvis kan stoppe eller afgrænse ham i andre investeringer. 

Så ud af hulen og fortæl idéen,hvis du søger kapital. Du skal nødvendigvis ikke gøre det i åben forum, men tal gennem en forretningsplan til den enkelte investor. 

Tilmeldt 23. Jan 12
Indlæg ialt: 70
Fra  Vaxol Øredråber Skrevet kl. 08:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Brug en NDA. 

Seriøse investorer skriver under på NDA'er en milliard gange om dagen. Hvis ideen er lort, så har de intet tabt ved at skrive under på din NDA - Hvis ideen er god, så har du dig en investor... 

Hurra hurra og ikke et øje er tørt Wink

Arbejder for Nonbye A/S med markedsføring af facadeskilte

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Andreas

Som Davis skriver bør du udarbejde en præcis beskrivelse af din ide - og sørge for at få den underskrevet hos notaren, som findes ved din lokale byret.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 16. Apr 07
Indlæg ialt: 282
Fra  J. Møller Skrevet kl. 10:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Advokat Jacob Berner Rue:
Som Davis skriver bør du udarbejde en præcis beskrivelse af din ide - og sørge for at få den underskrevet hos notaren, som findes ved din lokale byret.

Nogle gange har advokater en lidt for firkantet og akademisk tanke, som er svær i relation til den faktiske verden! En nota, dette er spild af penge og tid! Hvis nogle virkelig vil kopiere en idé, så er det fuldstændig ligemeget med en nota eller underskrift på et udsendt dokument! 

Såfremt idéen ikke har væsentlig nyhedsværdi, som evt. kunne være i form af en positiv patentansøgning, og dette skriver trådstarter jo idéen ikke er, så findes idéen på markedet allerede og vil altid kunne udvikles på 117 forskellige måder! Så det vil omvendt blive svær at køre en sag mod en, der har kopieret idéen! - uanset om man har sat en lille krusedulle på et styk PDF-papir! 

Omvendt, så er en NDA MEGET afgrænset, og selvom en idé måske ikke har potientiale, så hænger investoren alligevel på den! Derfor underskriver investorer kun disse ved meget høj nyhedsværdi! 

Jeg anbefaler derfor, at man i sin investorsøgning analysere sine investorer. BA'er, venturefonde og investorgrupper er på INGEN måde ude efter at stjæle idéer, men investere i teams, der kan udvikle deres penge! Så disse er sikre kort! 

 

Tilmeldt 23. Jan 12
Indlæg ialt: 70
Fra  Vaxol Øredråber Skrevet kl. 13:00
Hvor mange stjerner giver du? :

JesperMoeller:
Omvendt, så er en NDA MEGET afgrænset, og selvom en idé måske ikke har potientiale, så hænger investoren alligevel på den! Derfor underskriver investorer kun disse ved meget høj nyhedsværdi! 

Du bliver nødt til lige at forklare den sætning... 

Hvis en ide ikke har potentiale, hvordan i alverden skulle investorer hænge på den?? De har kun skrevet under på at de ikke vil fortælle om en (ikke potentiel) ide - Igen, nothing lost. 

Arbejder for Nonbye A/S med markedsføring af facadeskilte

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 13:12
Hvor mange stjerner giver du? :

parship:

JesperMoeller:
Omvendt, så er en NDA MEGET afgrænset, og selvom en idé måske ikke har potientiale, så hænger investoren alligevel på den! Derfor underskriver investorer kun disse ved meget høj nyhedsværdi! 

Du bliver nødt til lige at forklare den sætning... 

Hvis en ide ikke har potentiale, hvordan i alverden skulle investorer hænge på den?? De har kun skrevet under på at de ikke vil fortælle om en (ikke potentiel) ide - Igen, nothing lost. 

vis han mangler energi , ham der har ideen , flest kroner betyder ikke det hele , men driv kræften person ,den der er udføre  ideen og vis han ikke har det afgrænser det ham frem over i en anden person der er dygtigere , men både ideen og driv kræften og måske småtilføjelse bedre ideen , men kan ikke gå , da skrevet under må ikke gå ind i samme ide igen .

huske han kan ikke få patent på ideen , derved har den ikke højeste nyheds værdi ideen

vi ser meget tit , person bag er vigtigere end selve ideen , så noget som opfundet for flere 100 år siden kan en person blive mange millionær på fordi det er personen bag der er også er vigtigt

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Side 1 ud af 3 (26 indlæg)