Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

God ide at lave HTML ændringer i Wordpress

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Mar 12
Indlæg ialt: 85
Skrevet kl. 16:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er godt i gang med at øve mig i Wordpress, men nogen gange savner jeg funktioner, som f.eks. den anden dag da jeg ville fjerne en header fra det pågældende theme.

Ved at højreklikke når man har musen over logoet (headeren) kan man få vist HTML kílden. Ved at fjerne et par linjer her fik jeg fjernet headeren. Jeg blev dog lidt i tvivl om det er en god ide at rode manuelt med, når man ikke har den store erfaring i HTML. Hvad er jeres mening om dette?

mvh Jaks

Fra Lyngå, Hadsten
Tilmeldt 5. Nov 06
Indlæg ialt: 1693
Fra  Helbo Media Skrevet kl. 19:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jaks

Hvis man har en lille smule forstand på HTML, så burde man godt kunne fjerne uønskede elementer uden problemer. Dog kan fjernelse af header i filerne, gøre sådan at nogle funktioner i Wordpress ikke virker - men siden ville sagtens kunne blive vist.

KontorGruppen.dk - Danmarks bedste udvalg i kontorartikler.

Fra København
Tilmeldt 25. Feb 09
Indlæg ialt: 175
Fra  BitMasch Skrevet kl. 13:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvis du redigerer i et standard tema (et medfølgende eller et installeret) forsvinder dine ændringer nok når du opdaterer temaet. Hvis du kan leve med det er det fint. Alternativt kan du jo lave dit eget WP tema. Det er ikke så svært og en god måde at lære WP koden at kende på.

Softwareudvikler med speciale indenfor skalerbare webløsninger. PHP, MySQL, Puppet, Python, Apache, nginx, HTML5, m.m.
http://bitmasch.com/

Fra Dianalund
Tilmeldt 11. Apr 09
Indlæg ialt: 888
Fra  Ringhus.dk Skrevet kl. 14:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis man ikke kender til HTML, ville jeg ikke kaste mig ud i at lave mit eget template til wordpress. gør istedet det at du hente en backup af dit site, og så kan du ellers "lege" alt det du vil med html koden, ødelægger du så noget, så er det ikke større problem end at uploade denne backup igen.

Hvis der er nogle html tags du er i tvivl om hvad gør, så tag et kig på w3schools.com/html 

 

Fra Aarhus
Tilmeldt 1. Dec 09
Indlæg ialt: 481
Fra  GamerMus.dk Skrevet kl. 14:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jaks.

Da jeg var en rookie til Wordpress og jeg kun kendte til HTML og slet intet PHP så sad jeg også og rodede meget med det. Jeg vidste ikke meget til widgets funktionen så istedet for at afkrydse nogle af sub-menuerne som f.eks. "categories" eller "recent posts" sad jeg og kiggede alle filerne igennem indtil jeg fandt det lille stykke kode der tilhørte den enkelte sub-menu.
Det var bare med at prøve at slette lidt af gangen eller tilføje lidt af gangen og så kopiere det gamle kode så du altid kan sætte det tilbage til det gamle. :-) Jeg har lært meget af det og givet mig en større forståelse for PHP og HTML og hvordan mange Wordpress themes er opbygget.

Så jeg syntes du skal go for it, leg med det så lærer du det stille og roligt, men husk altid en backup eller skriv det kode ned du slettede i notepad eller hvad du foretrækker. ;-)

God vind!

Mvh,
Daniel.

Find den gamer mus der passer til dine behov.

Fra Harndrup
Tilmeldt 6. Jun 12
Indlæg ialt: 5
Fra  Webpresence Skrevet kl. 14:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Blot en sidekommentar. HVIS man gier sig i kast med tilretninger i kode, så er det god stil at notere det i en lille log eller lignende. Som en er inde på, så risikerer du at dine tilretninger forsvinder ved en opdatering eller fucker op i noget. Og så er det godt, at kunne finde tilbage til i loggen.

Et andet argument er at du så - i al fald hvis sitet vokser og der skal andre ind over - nemt kan give loggen videre til den næste der skal udvikle dit site.

Tilmeldt 29. May 07
Indlæg ialt: 245
Skrevet kl. 15:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Eller endnu bedre, kommenterer det stykke kode ud du ikke bruger. Paa den maade kan du altid gaa tilbage til det der virkede hvis noget gaar i stykker.

/Nicolaj

Tilmeldt 29. Mar 12
Indlæg ialt: 85
Skrevet kl. 18:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar.

 

Jeg synes også at jeg lærer meget ved at rode med koden og det er spændende. Så det vil jeg bare fortsætte med og så huske backup.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)