Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Aktiehandel - Hvor?

Side 3 ud af 4 (34 indlæg)
Fra Aarhus
Tilmeldt 7. Dec 11
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 18:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu snakker jeg om anbefaling af hjemmesider og relevant litteratur til en nybegynder.

"Mange tak for de gode svar!

I og med at jeg starter fra scratch, er jeg på udkig efter litteratur, hjemmesider o.lign. for at få skabt et stabilt grundlag for mine fremtidige investeringer. Har I nogle forslag? Har hørt om bogen "Tjen en million på aktier" dog intet videre. "

Tilmeldt 6. Nov 08
Indlæg ialt: 61
Fra  Valutaskolen Skrevet kl. 21:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg googlede lige den omtalte bog, den er altså til at købe i en boghandel, men det er jo netop som jeg advarede dig om tidligere, folks mening om den bog er så forskellig, at det er umuligt at drage en konklusion på dens værd.

Lige som med aktie analytikere, find to og du har to forskellige meninger, derfor er der ikke andet for end at gøre tingene selv.

Med hensyn til omtalte bog, så er der kun et at sige om det, hvis du er i tvivl, så køb den dog, læs den, og drag dine egne meninger. Hvis den forhindrer dig i at lave bare en fejl i markedet, så har den været sine penge værd.

Det er så lige omvendt af det at tage en position i markedet, der vil rådet nemlig lyde; Hvis du er i tvivl, så hold dig væk! :-)

Tilmeldt 11. Jul 12
Indlæg ialt: 202
Skrevet kl. 00:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mine anbefalinger er hold dig fra det, det er ikke noget du bliver rig af, mange har lejet med forskellige ideer specielt min fars venner. De har satset i Schwezier franck og en masse andet og har tabt det hele. Når det først går godt, trækker mange sig ikke ud mens legen er god, alle vil bare have mere. Derudover har du et ustabilt marked, der kan komme endnu en nedtur igen(personligt tror jeg kun 10 %) på dette. Men økonomien i Europa er ikke helt sikret endnu, der er stadig usikkerheder som kan få markedet til at vende.

Min ven lavede samme ting som dig troede også at han kunne vinde over markedet og mistede ½ delen af sin formue.

Hvis du skulle være så "dum" og ikke følge folks anbefalinger så gør følgende for din egen skyld:
Køb aktier for en længere periode(3 år mindst)

Spred dine investeringer(nedsætter din risiko)

Overvej om du ikke skulle lægge 50% i obligationer og 50% i aktier. Har selv købt Irske statsobligationer med 5% rente, de ligger til kurs 99 pt. som løber til 2020.

Der er en masse andre råd, men har squ glemt dem :P Men ville ikke anbefale dig at investere for at "leve" af det eller for en "fed" gevinst, så burde du måske hellere starte noget op :)

Tilmeldt 9. May 12
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 02:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis man kan bruge en demo-konto til avanceret backtesting så er der vel ikke noget galt idet. Kan man det vil jeg meget gerne høre om dem.

Ellers kan jeg ikke se nogle ide med en demo-konto. Det vil være lidt det samme som at være med i aktiespillet. Det er ikke dine penge - du kan ikke tabe noget og derfor er det naturligt at du ikke vil handle på samme måde.

Du kan jo sagtens starte med at handle med rigtige penge - det er jo ikke sådan at du risikere at tabe hele din formue fra det ene til det andet minut mm. du er gearet x50 (derfor skal man ikke starte med gearing).

Hvis man har en lang investeringshorisont på flere år så giver det igen ingen mening med testkonto. Som jeg sagde tidligere så giver testkonto kun mening for at teste platformen (altså softwaren). Og det er noget man er interesseret i som daytrader - ja, så giver det mening.

Tilmeldt 9. May 12
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 02:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Det var rettet til Marcell Petersen :)

Tilmeldt 9. May 12
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 02:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Nå ja nu vi er igang. En god bog ville være en der behandler teorier objektivt (og kritisk) og IKKE bøger der starter med "Tjen penge..." eller "Bliv millionær". Har aldrig læst nogle af de sidstnævnte af den overbevisning at det er spild af tid.

En god bog er Børshandelens Psykologi af Lars Tvede - emnet er Teknisk Analyse og Behavioural Finance. Både for den korte- og langsigtede investor.

Tilmeldt 6. Nov 08
Indlæg ialt: 61
Fra  Valutaskolen Skrevet kl. 12:48
Hvor mange stjerner giver du? :

jvk;

Jeg får altså ondt i øjnene, når jeg ser et udsagn som dette "De har satset i Schweizer franc og en masse andet og tabt det hele"

For det første er er det jo ikke din egen erfaring, og for det andet aner du ikke hvad de omtalte venner har begået af fejl, for at kunne tabe det hele.

Hvis man opfører sig fornuftigt, så er det hverken mere eller mindre farligt at handle med valuta, end med aktier, det kræver heller mere indsigt. I den virkelige verden er det på flere områder både nemmere og mindre kapital krævende at handle valuta igennem er god forex broker end at handle aktier.

Når det så er sagt, så er dine andre råd, både gode og fornuftige for en lang placering :-)

Jeg prøver IKKE at overtale nogen til at handle valuta eller aktier, jeg reflekterer bare på de indlæg der er at finde her.

Tilmeldt 6. Nov 08
Indlæg ialt: 61
Fra  Valutaskolen Skrevet kl. 12:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Hvad angår brug af en test/demo konto inden man går i gang med at handle rigtigt, så er det udelukkende den erfaring jeg har fra de mange kontakter jeg har med folk der starter med at handle, jeg giver udtryk for.

En absolut nybegynder har alle fordele af en test konto, du kan afprøve platformen, du kan se hvordan en positions bevægelser påvirker din  likviditet på kontoen, du kan se hvad der sker når du bruger større eller mindre dele af kontoen, du kan se hvad en for høj gearing gør ved din konto osv.

Hvis man ved hvad man har med at gøre, ville man sikkert ikke spørge til råds her, og som følge deraf, så kunne du da have ret i, at så er en demo konto ikke det første man tænker på, medmindre man bruger den  til at teste strategier og money management.

Til dit spørgsmål om man kan backteste strategier, så er svaret ja, på den demo konto jeg hentyder til. Det er godt nok valuta handel og ikke aktie handel - så måske er det slet ikke aktuelt for dig.

Du er velkommen til at spørge hvis det har din interesse, om ikke andet af nysgerrighed ;-) 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46511
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:58
Hvor mange stjerner giver du? :

du kan teste dig gratis i TV2 aktiespil http://aktiespil.tv2.dk/   det virker som om man stadigt kan tilmelde sig - det er jo en type demo og koster intet

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 28. Sep 12
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 19:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Hvis du er interesseret i et forum på nettet, så kan jeg anbefale Elite Trader (bruger det selv).

www.elitetrader.com er et rigtig godt forum for alt hvad der har at gøre med "Trading".
Der er også en bog sektion, hvor medlemmer har givet deres mening til kende.

Angående litteratur findes der jo rigtig meget derude.
Skal jeg nævne en bog, som jeg tror du kunne få noget ud af som ny, vil det være "How to Make Money in Stocks" af William O'neil. Han er en kendt investor/forfatter og medvirker f.eks. i Jack D. Schwagers "Market Wizards".
Den er skrevet et et klart og let forståeligt sprog. Den runder både fundamental -og teknisk analyse uden at blive for avanceret. Desuden er der masser af gode huskeregler/guidelines når det kommer til det at købe og sælge aktier. Der henvises meget til hans eget firma "Investor's Business Daily" som bl.a. leverer hjælpeværktøjer til investering. Men det kan du altid se bort fra.

Side 3 ud af 4 (34 indlæg)