Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ny webshop hvad platform kan anbefales?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 21. Nov 11
Indlæg ialt: 131
Skrevet kl. 18:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Er sportsfotograf og skal have en hjemmeside/webshop hvor mine billeder skal kunne sælges og downloades (kun nogle brugere)

Har nu hjemmesiden www.arnason.dk som jeg selv har programmeret og den er i alm. klassisk asp og en MySQL database som er ret belastet.

Derfor så kigger jeg efter en ny.

Den skal kunne vise over 100-200.000 billeder og man skal kunne søge i billedinformationerne.

Det skal være meget meget let at tilføje en masse billeder til forskellige gallerier f.eks. ud fra IPTC- billeddataerne i selve billedfilerne.

Men hvad skal det laves i? Jeg har kigget på forskellige CMS f.eks. Wordpress men hvad kan det kan det bruges til noget seriøst eller er det kun til en simpel hjemmeside.

Jeg skal bare have noget som er stabilt, sikkert og virker 100% og som er let at vedligeholde.

Men det er også meget meget vigtigt at jeg kan få et design og opbygning som jeg vil. Jeg syntes mange af de Wordpress og lignende CSM'er der ligner siderne alt for meget hinanden og jeg vil have min webshop til et være unik.

Mine evner rækker til ASP, PHP og MySQL men jeg vil ikke bruge tiden på selv at lave siden men jeg vil godt kunne modificere på den i fremtiden.

Hvad vil være et rigtigt godt bud på et CMS, webhotel m.m. til sådan en opgave.

Som sagt skal jeg have nogle til at lave den for mig men lad være med at tilbyde at I vil gøre det for før jeg ved om jeg vil have burger eller salat først da kan jeg begynde at lede efter den restaurant der kan servere det.

Mvh. Magnus

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 18:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Magnus

Jeg tillader mig lige at række dig en tallerken :)

Der findes mange forskellige webshop systemer du kan bruge men jeg vil slå et slag for Umbraco med uCommerce. Jeg kan ikke lige huske prisen på uCommerce men jeg arbejder en del med den og kender den derfor fra en kunde. Den er nem at tilrette da intet er lagt fast. Det betyder at du får din side 100% unikt.

Det bruger ASP.NET og en Microsoft SQL Server og det er noget du tit kan få til gode penge hos webhoteller.

Med hensyn til at lave gallerier med iPTC data så skal der noget custom kode til det er til at løse.

Fra Næstved
Tilmeldt 6. Apr 12
Indlæg ialt: 403
Skrevet kl. 18:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Prestashop er en mulighed den er nem og du kan oploade via den et sted som www.ditwebhotel.dk vil kunne være en mulighed de har 1 klik opsæting og deres store pakke skulle kunne klare alt det du ønsker, men eller prøv at kontakt dem.

Prisen vil jeg mene er den billigste jeg har set, du får alt dette.

Guld 99 kr. pr. måned
Serverplads: 1TB
Web trafik: Ubegrænset
FTP adgange: Ubegrænset
Webmail & POP3 email: Ubegrænset
MySQL & PostgreSQL: Ubegrænset
Subdomæner: Ubegrænset
Antal domæner: Ubegrænset

 men eller prøv at kontakt dem.

Fra Stoke
Tilmeldt 16. Nov 11
Indlæg ialt: 866
Skrevet kl. 18:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Shopify er en forholdsvis billig og brugervenlig løsning som producerer virkelig lækre webshops.

Fra Denmark
Tilmeldt 16. May 06
Indlæg ialt: 148
Fra  Primux Media Skrevet kl. 20:12
Hvor mange stjerner giver du? :

WordPress er bestemt også til seriøse hjemmeside som din. Det er bare et spørgsmål om hvor godt system er gearet og hvad server det kører på. I dit tilfælde skal der naturligvis en mere seriøs løsning til som f.eks. http://wpengine.com/

Inden at folk begynder at sige at WordPress ikke er hurtigt nok, så tjek lige de her stats: http://en.wordpress.com/stats/

Jeg tror dog at mange vil prøve at få dig væk fra WordPress, da mange mener det blot er til blogging, men det er jo op til dig om hvad du vil bruge. Hvis det var mig ville jeg bruge WordPress og så bruge https://easydigitaldownloads.com til selve salgs delen.

Til at hoste alle dine billede ville jeg foreslå Amazon S3 og så en form for noget CDN, f.eks. Amazon Cloudfront eller MaxCDN eller nogle af de mange andre.

Tilmeldt 26. Jun 12
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 20:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg vil helt klart anbefale prestashop.

Jeg har selv en af slagsen og den er utrolig nem at finde rundt i. Samt findes den på dansk.

Mht. webhotel kan jeg KUN anbefale www.meebox.net  - de drenge der har simpelthen fat i noget som mange i branche kunne lære noget af. De er super effektive og har nok noget af den bedste service jeg har oplevet længe. Og så er de til at betale.

Du kan starte ud med et billighotel til du har færdig testet din shop til små 10,- om måneden og derefter flytte det over på en pro server til 100,- om måneden.

Håber du kunne bruge til det noget.

Fra Odense
Tilmeldt 8. Nov 07
Indlæg ialt: 174
Fra  LAIT Skrevet kl. 08:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Magnus

Først skal jeg lige sige: Mit indlæg vil muligvis bliver taget som værende "ikke-objektivt", da min virksomhed lever af at levere .NET baserede webløsninger. Men skal du have en webshop-løsning baseret på ASP.NET og MS SQL, ja så vil jeg, som Niels, henlede opmærksomheden på kombinationen af Umbraco og uCommerce.

Det er to stærke platforme til at bygge et CMS baseret website til e-handel. Meget fleksibelt og meget solidt. Platformene definerer ikke noget omkring præsentation og funktion i frontenden, og integrationsmulighederne er store gennem de åbne API'er. Det hele er grundlæggende bygget på Microsofts primære teknologier til web (ASP.NET og MS SQL), og det kan håndtere meget store sites.

Men husk som altid: Fleksibilitet avler kompleksitet. Så når meldingen er "alt kan lade sig gøre", er en af de største (og sværeste) opgaver ofte at begrænse sig og fokusere på "need-to-haves". Hav den i baghovedet uanset hvad du vælger af platform.

Mht. driften, så findes findes snesevis af gode hosting-leverandører som kan håndtere en Umbraco/uCommerce løsning.

Mvh. Anders

Anders Lund
Lund & Andresen IT = Umbraco udvikling og ASP.NET

Fra Værløse
Tilmeldt 5. Nov 07
Indlæg ialt: 686
Fra  Kammalou.com Skrevet kl. 09:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Indy:
Den skal kunne vise over 100-200.000 billeder og man skal kunne søge i billedinformationerne.

Hvad er dit forventede budget ?

SAFe SPC, Magento Expert, Jira Guru, Kammalou.com

Tilmeldt 21. Nov 11
Indlæg ialt: 131
Skrevet kl. 10:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg overvejer også kraftigt en Umbraco løsning da jeg kender flere som bruger det. Men jeg kender ikke til ASP.NET koder og den slags.

Det jeg gerne vil have er en færdig løsning som jeg kan udvikle på i gennem tiden enten selv eller få nogle til at gøre det.

Hvad vil det ca. ca. koste at få lavet min nuværende site i Umbraco og de galleri og webshop funktioner som der er?

Mit nuværende site er som funktions og design-mæssigt fint nok problemet er blot at siden med jævne mellemrum bliver lukket grundet at den bruger for mange resurser i mine databasekald som er ret omfattende og jeg har ikke kunne forenkle det mere end jeg har gjort.

Derfor så vil jeg have lavet en nu og ordentlig professionel løsning som kan klare de udfordringer der er på nettet såsom angreb fra f.eks. pludselige mange besøgende fra Rusland og den slags lande.

Det vigtigste for mig er at det bliver noget der bare spiller. Mit budget (næste år) til projektet er vel op mod 70-80.000 men så vil jeg også være helt sikker på jeg får noget som jeg vil kan bruge og vil lette mit tidsforbrug på arbejdet med hjemmesiden.

Så det er ikke en hurtig webshop det skal være noget som er bedre og sikrere end det jeg har i forvejen.

/MAgnus

Fra Værløse
Tilmeldt 5. Nov 07
Indlæg ialt: 686
Fra  Kammalou.com Skrevet kl. 10:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Indy:
Derfor så vil jeg have lavet en nu og ordentlig professionel løsning som kan klare de udfordringer der er på nettet såsom angreb fra f.eks. pludselige mange besøgende fra Rusland og den slags lande.

Vi levere magento cluster løsninger fra 250.000 / Året og op. til at drive Magento løsninger. 

De kan klare de pludselige peaks der kommer (>500 samtidige brugere, 1. ordre hvert 8 sekund.) i forbindelse med eksempelvis at udsende nyhedsbrev.

Grunden til jeg spørger om dit budget er netop lidt projektet du skitsere og forventningen til omkostningerne.

200.000 images (antager 2.5 MB / Billede ~ 0.5TB)

Der er også forskel på angreb og peak traffic.

Spørgsmålet er vel om du har behov for at kunne klare peak traffic. - og så lade datacentret / hosting provider tage sig af at mitigere DDOS Angreb.

DDOS angreb af større skala lægger Datacentre ned som ikke har strategier, økonomi og viden til at håndtere dette.

- Selv om de alligevel har dette på plads bliver de lagt ned alligevel. Men disse faktorer bringer dem dog tættere på at have kontrol over angrebene.

Et DDOS angreb bliver du som kunde påvirket af selv om du har en bid af en server, din egen server, eller dit eget cluster. Der kommer så meget trafik imod datacentret at de fylder flere 10GB peers. - Så der dit eget isenkram en lille brik i store angreb.

En platform som Magento har Virtuelle produkter & downloadable products. Det er nok præcist det du har brug for.

- Det der kan "spise" dit budget er infrastrukturen.

SAFe SPC, Magento Expert, Jira Guru, Kammalou.com

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)