Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

.biz eller .dk eller .com

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Mar 09
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 22:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa, er der nogen der har erfaring med om hvordan .com .dk .biz hitter forskelligt ved søgning på fx. google?

Vil de alle hitte lige godt eller er der forskel.

Spørger da jeg ikke har erfaring med sådanne valg i forbindelse med domænenavne og der ikke er så mange valgmuligheder og nogen er optaget med det navn jeg gerne vil bruge.

Fra Randers
Tilmeldt 25. Jan 09
Indlæg ialt: 114
Skrevet kl. 22:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,0 stjerner givet af 1 person

Jeg ved at dk og com søger lige godt. Men jeg er et sikker på det ikke afhænger af domainet, men afhænger at den SEO der er lavet på dine site.

Bliver der brugt Header, bliver der brugt meta tag. Er der beskrivelse på billederne alt=.

Og meget mere, det var bare en hurtig intro.

Håber det gav en smule mere afklaring.

Nikolaj Sørensen, Saxia I/S

Fra København
Tilmeldt 25. Nov 11
Indlæg ialt: 99
Fra  diCEPT ApS Skrevet kl. 23:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Der er mange andre herinde der er eksperter indenfor SEO, så det vil jeg ikke bevæge mig ind på.

Det jeg dog gerne vil gøre opmærksom på er, at man efterhånden har stirret sig blind på Google og andre søgetjenester. Det har desværre bl.a. betydet, at fokus er fjernet fra det, der burde være ens nummer et prioritet, nemlig ens målgruppe og hvordan man får dem til at foretage det ultimative handling - købe noget fra ens hjemmeside.

I stedet for at tænke "Hvad vil Google mv. synes om det her?" så tænk på "Hvad vil målgruppen synes om det her?" for i sidste ende er det målgruppens bedømmelse af din hjemmeside, der vil betyde noget og ikke Google eller de andre søgetjenesters.

Det du skal tænke på, er om din målgruppe vil tage en virksomhed, der baserer sig på andre endelser end .com og f.eks. .dk seriøst. Jeg har selv den holdning, at jeg ikke handler hos andre endelser end .com, .dk (hvis det er dansk virksomhed) og co.uk (hvis det er engelsk virksomhed) osv., for jeg tænker "hvis de ikke har råd til at sikre sig .com eller deres eget lands domæne-endelse, så tør jeg ikke at handle hos dem".

Når det kommer til online handel, er det vigtigt at ens målgruppe opfatter hjemmesiden som sikker og føler sig tryg nok til at handle på ens hjemmeside. Selv de mindste faktorer såsom ens domænenavn, domæne-endelser, stavefejl, manglende kontaktoplysninger osv. kan betyde at målgruppen klikker væk.  

For at sige det klart og tydelig, drop .biz og hold dig til .com og de(t) landeendelser din målgruppe befinder sig i.

- hvis din målgruppe er international så få fat i et .com-domæne.

- hvis det udelukkende er lokalt f.eks. i Danmark så nøjes med et .dk-domæne.

- hvis du på et tidspunkt har tænkt dig at udvide internationalt, så få også fat i .com-domænet allerede fra start og hvis budgettet er til det, så få også fat i domænerne i hvert af de enkelte landeendelser du overvejer at udvide til. I det hele sidste afhænger det af dit budget.

Jeg vil lige som det sidste nævne, før alle SEO-eksperterne påpeger hvor vigtigt SEO er. Ja, selvfølgelig er SEO meget vigtigt og man skal allerede fra starten af gøre sig bevidst om SEO og undgå fejl som DC osv. Det er livsvigtig for en hjemmeside ingen tvivl om det. MEN mens man selvfølgelig skal være bevidst om dette, skal man ikke gøre sig den fejltagelse at glemme ens målgruppe.

Som Google selv siger i deres SEO-starter-guide: "Even though this guide's title contains the words "search engine", we'd like to say that you should base your optimization decisions first and foremost on what's best for the visitors of your site. They're the main consumers of your content and are using search engines to find your work. Focusing too hard on specific tweaks to gain ranking in the organic results of search engines may not deliver the desired results. Search engine optimization is about putting your site's best foot forward when it comes to visibility in search engines, but your ultimate consumers are your users, not search engines."

Held og lykke med det.

Kommer snart...

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1721
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 00:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Et .dk hostet på en Dansk server, giver fordele. (bl.a. i geografisk orienterede søgninger f.eks køleskab Århus)

Men som det er meget flot og godt skrevet - hvad er bedst for din målgruppe.

Et .biz virker på mig forkert til Danske kunder - et .com virker også forkert.

17 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Tilmeldt 6. Mar 09
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 23:18
Hvor mange stjerner giver du? :

takker for svar nu har jeg en god fornemmelse at arbejde videre med !

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)