Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Leje af varebil privat til min virksomhed

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Oct 12
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 14:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg ejer en mindre enkeltmandsfirma, uden ansatte. Jeg står overfor at odrebogen er ved at sprænges og nok er nødt til at ansætte endnu en mand.

Problemet er jeg ikke har lyst til at købe endnu en bil med værktøj da dette er stor sum der skal ligges for det skal kunne lade sig gøre.

Jeg er blevet tilbudt af mine forældre at de køber endnu en varebil som jeg kan leje af dem. Så jeg kun betaler for den i den periode jeg bruger bilen.

Nu er spørgsmålet om dette er lovligt eller jeg skal finde en anden løsning.

Hilsen

Jørgensen

Fra Aalborg
Tilmeldt 6. Oct 12
Indlæg ialt: 1221
Fra  ZenzIOT ApS Skrevet kl. 14:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg er overbevist om at dine forældre sagtens må udleje bilen til dig. Bare husk at hvis dine forældre får en erhvervsindtægt på over 50.000 om året, så skal de momsregistreres

mvh

Simon Jakobsen

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 09:02
Hvor mange stjerner giver du? :

jørgensen85:

Nu er spørgsmålet om dette er lovligt eller jeg skal finde en anden løsning.

Det er lovligt, men det er ikke sikkert, at det er det økonomisk mest fordelagtige for dig og dine forældre at gøre.

Husk på (som det også nævnes i indlægget ovenfor), at det ikke er af dine forældre privat, du vil komme til at leje bilen, men af dine forældres firma (som så enten kan være momsregistreret eller ej, afhængig af omsætningen i deres firma).

Derudover, hvis dine forældre driver biludlejningen med underskud, så vil de ikke have fradrag for underskuddet, da der i så fald vil være tale om en hobbyforretning. Endvidere vil du miste muligheden for at fradrage kørselsgodtgørelse jf. kørt kilometer.

Det er højst sandsynligt, at I vil få meget mere økonomi ud af, at du køber bilen, evt. med lån/gave fra dine forældre.

 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)