Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal der moms på mandetimer, udført for udenlandsk firma?

Side 2 ud af 4 (40 indlæg)
Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 11:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46520
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Claus Møller:

et er da lige meget hvor maskinen er og hvem der ejer den. Du kan hyre hvemsomheltst til at servicere maskinen.

Det er jo netop derfor man indførte listesystemet som nu hedder EU moms.

Nej da. Leveringssted Danmark giver Dansk moms - også selv om du fakturerer timbuktu. Det er ikke faktureringssted der bestemmer men både levering OG anvendelse.

Sælger du ex et norsk eller Polsk firma ret til reklame på din hjemmeside i danmark hvor de også har salg - så skal der fuld dansk moms på fakturaen til nNrge.

Serviserer du en maskine der står i Danmark og dermed laver dansk momspligtigt arbejde så skal der dansk moms på helt uanset fakturaen går til Polen

Den med at man skal sikre sig virksomheden man fakturerer har momsnummer er helt korrekt for det fald at varen og/eller ydelsen leveres til det land, ellers er det at betragte som privatperson og der skal moms på i alle fald, men det er helt uden betydning hvis varen eller ydelsen anvende i DK, for så er der dansk moms på uanset firma med CVR nummer i udlandet får fakturaen - (nå nu ser jeg at Henrik Koudahl og Martin Jensen også har bekræftet det er sådan)

Venligst 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 1. Feb 10
Indlæg ialt: 524
Skrevet kl. 12:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er desværre ikke enig med dig Cookie.

Der er andre der har samme mening som jeg selv, se fx her:

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=2064447&vId=0&search=ydelser*

og

De nye regler betyder, at serviceydelser udført over landegrænser, fremover vil blive momsbelagt på det sted, hvor ydelsens modtager bor. Tidligere blev der momset i det land, hvor leverandøren havde sit domicil.

Det vil sige, hvis et tysk firma køber en ydelse af en leverandør i Danmark, så har det indtil nu været den danske leverandør, der skulle lægge moms (25 porcent) på sin regning, mens det tyske firma så måtte ansøge om at få momsen tilbage fra den danske myndighed. Nu skal leverandøren ikke lægge moms på - i stedet skal den tyske køber lægge sin moms (19 procent) på regningen, som så ved indrapporteringen til den tyske myndighed trækkes fra igen.

Dermed kommer reglerne for ydelser til at følge de regler, der altid har været gældende for varer.

Sakset fra http://www.business.dk/oekonomi/nye-eu-momsregler-giver-hovedbrud

God økonom/regnskabsmand. Stor erfaring fra mange brancher og lande. Kontakt mig ved behov for regnskab  / økonomistyring til rimelig pris. Også god sparringspartner.

Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 1103
Skrevet kl. 14:58
Hvor mange stjerner giver du? :

7587.Whitepaper_Momsloven2010.pdf

Du kan prøve at læse side 5 på vedhæftet fil angående salg af ydelser.

Den danske moms bliver jo afregnet af dig og levenradøren.

Hvis det er et engangstilfælde og beløbet er lille kan du så ikke bare bede det polske firma om at overføre pengene til jer.

Fra København
Tilmeldt 1. Feb 10
Indlæg ialt: 524
Skrevet kl. 17:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Det hænger da også godt sammen med det jeg foreslog.

Hvis det var min forretning så ville jeg bede det polske firma om en kredit nota. Regnskabs teknisk er det jo den korrekte måde at gøre det på da det jo er en slags reduktion af omkostnignerne ved at man udfører arbejdet selv i stedet for at de gør det.

God økonom/regnskabsmand. Stor erfaring fra mange brancher og lande. Kontakt mig ved behov for regnskab  / økonomistyring til rimelig pris. Også god sparringspartner.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46520
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Claus Møller:

Jeg er desværre ikke enig med dig Cookie.

Der er andre der har samme mening som jeg selv, se fx her:

Så må folk tro på den din vil. Dit link taler efter min mening ikke om den situation der er her og der er slet ikke tale om serviceydelser udført over landegrænser. Ydelsen gøres i form af reperation af en dansk maskine stående fast i Danmark - det eneste der ikke er danmark, er at faktura skal gå til et firma i Polen.

Hvis leverancen er til noget der giver momspligtig omsætning i DK og tilmed udføres i Dk - er det helt ligemeget om man fakturerer Polen. Jeg har klart svar fra skat i en helt synkron sag - men det bliver din opfattelse mod Koudahls, Martins og min som jeg læser det. -

Rådet må være til trådstarter - HVIS han vil være sikker - spørg skat konkret - og er der beløb i det til bindende svar - så tag det og lad os høre hvem af os der har ret

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Ja, der skal moms paa da arbejdet er lavet i DK.

mvh

Thomas

Fra København
Tilmeldt 1. Feb 10
Indlæg ialt: 524
Skrevet kl. 10:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie:
Så må folk tro på den din vil.

Hvis vi kigger tilbage på spørgtmålet så burde leverandøren jo have sendt en person op til DK for at gøre arbejdet. Dermed ville der ikke have været nogen faktura overhovedet.

Kunden i DK foreslår så at gøre arbejdet for at spare penge for leverandøren og derfor ville det rigtige være at leverandøren sender en kreditnota til kunden som så bliver bogført mod de omkostnigner som kunden har haft. 

Kunden vil så fakturere leverandøren i stedet for. Den transaktion bør da på ingen måde skabe omsætning og derfor heller ikke nogen moms.

Men hvis man vil være helt sikker så er jeg enig is a man bør spørge SKAT.

God økonom/regnskabsmand. Stor erfaring fra mange brancher og lande. Kontakt mig ved behov for regnskab  / økonomistyring til rimelig pris. Også god sparringspartner.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46520
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan som ikke lige overskue det forslag - det eneste jeg kan overskue klart er, at hvis en DK virksomhed udfører arbejde på en maskine i DK som udfører arbejde der skaber DK omsætning af det den udfører, så skal der moms på fakturaen uanset den sendes til Polen.

Om vor danske trådstarters firma kan lave arbejdet og med en krølle som du foreslår få arbejdet betalt af polen og polen så fakturerer DK virksomheden med maskine, kan jeg ikke overskud, men jeg kan tvivle lidt - for vor DK trådstarter skal jo ha sit arbejde med at reparere maskinen som står i DK betalt one way or the other - og jeg tror det skal udløse moms desværre - uanset transaktionen har hans CVR udført arbejde på en dansk maskine i DK - men det var sjovt hvis trådstarter hørte skat og fik et svar.

 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 13. Aug 08
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 11:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kontakter SKAT og får svar på det - der er jo delte meninger, og begge sider giver jo mening på sin egen facon. Jeg skal nok komme tilbage med svaret fra SKAT.

Side 2 ud af 4 (40 indlæg)