Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor skal man starte når man går med drømmen om at starte som sælstændig?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Oct 12
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 14:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle.

Er ny herinde og på alle måder bambi på glat is... Men jeg har i længere tid gået med tanker om at starte op for mig selv, uden at komme videre med det, for jeg ved kort sagt ikke hvor jeg skal starte.

Jeg er på dagpenge og overvejer at starte min virksomhed som bi-erhverv. Jeg er dekoratør og vil have brug for at købe staffage, maling osv. men hvis jeg vil kunne trække momsen fra skal man være momsregistreret og hvordan bliver man det og hvad er ulemperne ved det?

Hvordan er mulighederne for at få dagpenge hvis jeg får mulighed for at leve af det i en periode, men senere ikke kan?

Skal jeg kontakte SKAT selvom jeg ikke momsregistrerer mig?

Findes der en to-do liste med hvad man gør trin for trin når man starter op?

Håber der er nogle der kan komme med bud på hvordan det skal gribes an.

På forhånd tak smj

Fra Kolding
Tilmeldt 17. Aug 10
Indlæg ialt: 1012
Skrevet kl. 15:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Du kan prøve at kigge inde på Startvæksts hjemmeside. Der kan du finde svar på mange spørgsmål.

Link: Startvækst.

Held og lykke.

Med venlig hilsen

Simon Mark Nielsen

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 15:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Smj,

Startvækst som simon henviser til er et rigtigt godt sted og starte.

Herudover synes jeg du skulle kigge her: http://www.bdo.dk/Private%20Virksomheder/raadgivning/Fra-ide-til-virksomhed/Pages/default.aspx

7 simple skridt som du bør overveje inden opstart. Når du er helt grøn, kan jeg også varmt anbefale vores iværksætter manual, som du finder link til på siden. Manualen er på ca. 45 sider incl. bilag og opridser de grundlæggende forhold du bør være bekendt med i forbindelse med opstart, samt hvordan du registrerer virksomhed.

God vind i dit projekt,

Mvh. Christian

Statsautoriseret revisor - København

Fra Haderslev
Tilmeldt 1. Dec 09
Indlæg ialt: 153
Fra  LivingWeb Skrevet kl. 16:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan også kigge på http://www.100svar.dk/

En god ide er at skrive en forretningsplan. Den skal du bruge, hvis du skal i banken for at låne penge, men selvom du ikke skal det, kan den hjælpe dig til at få et overblik over hvilke spørgsmål, du skal finde svar på. Tit kan det at skrive en forretningsplan skærpe din idé og give dig ideer til hvordan du kan udvikle din forretning og din markedsføring.

 

Tilmeldt 7. Jan 11
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 17:42
Hvor mange stjerner giver du? :

smj:

Hvordan er mulighederne for at få dagpenge hvis jeg får mulighed for at leve af det i en periode, men senere ikke kan?

 

Hej smj

Det kommer selvfoelgelig an paa hvilken A-kasse du faar dagpenge fra.. Men da jeg foerste gang startede selv, var jeg tilknyttet ASE og fik lov til at vaere paa dagpenge mens. Og saa var min virksomhed min bibeskaeftigelse.. Saa laenge du kan passe en evt. fuldtidsjob (naar du er paa dagpenge kan de sende dig i aktivering) ved siden af, er det lovligt nok..

 

Kan du leve af din bibeskaeftigelse i en periode, og vil udbetale loen til dig selv

-skal du blot melde det til dem naar du udfylder dit ydelseskort..

 

Saa muligheden er der, saa laenge man goer det paa den rigtige maade, men ta' da en snak med din a-kasse, og find ud af hvad dine muligheder er der :)

 

Haaber det hjalp lidt..

mvh Kim

Fra VInderup
Tilmeldt 14. May 11
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 17:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Få læst op på så meget som muligt. Nu har jeg selv lige stiftet en webshop og der er nok at lave og se til. Jeg kan kun anbefale, at man sætter sig ind i så meget som muligt, før man begynder.

Det er ikke for at skræmme dig væk, bare fordi det lyder som om, at der er meget man skal læse op på. Det er der, men så uoverskueligt er det ikke, når lysten og interessen er der!

Tilmeldt 10. Oct 12
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 12:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for jeres svar og bud på steder hvor jeg kan læse mig lidt klogere:).

Jeg håber jeg når frem til samme konklusion som du er nået frem til "Ken Fiskbæk" -at det ikke er så uoverskueligt når jeg først får læst alt det der skal læses;)

Fra VInderup
Tilmeldt 14. May 11
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 17:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg krydser fingre for dig! 

Er der noget, kan du altid skrive en pb. Så kan det være jeg kan hjælpe dig.

Mvh

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)