Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad med Amino mikro kapital

Side 3 ud af 4 (37 indlæg)
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 16:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kære venner

Der er meget få mennesker i denne verden, der bare springer ud i en investering, uden at have gjort et seriøst forarbejde.
Folk der har penge, er jo sjældent dumme mennesker og årsagen til de har penge, er som regel at de ser sig godt for.

Fra det øjeblik de får øje på jer, til en deal er lukket, går der som nævnt snildt 3-4 måneder.
De skal vurdere jeres visioner, virksomheden, hvem er i er, hvordan et samarbejde kan forløbe og meget andet.
Dertil skal der laves en due diligence, hvor kunder og leverandører skal kontaktes, en masse papirer skal fremskaffes og vurderes m.m.

Dertil har de sikkert flere virksomheder de snakker med parallelt og det er sjældent at en investering bliver dyrere af at man forhaler tingene lidt.

Bevares, jeg har hørt om folk der fik penge på 1-2 måneder, men det hører bare til sjældenheder.

Så jeg er ked af at sige det, hvis forventningen er, at man går ind på Amino Kapital og 14 dage efter sidder med pengene i hånden, så har man ikke en realistisk tilgang til tingene.

De bedste hilsner

Martin



Tilmeldt 7. Mar 11
Indlæg ialt: 110
Skrevet kl. 17:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej.
Opstarten af amino kapital er uden tvivl et godt initiativ grundet behovet for alternativ mellemfinansiering hvor investor går ind sammen med ide personen og placerer penge i forretningen. Udgangspunktet for den investering vil til enhver tid være tro på personen og forretningsbeskrivelsen.
3 til 4 måneder syntes jeg virker hurtigt. Sad jeg som mulig investor og modtog forretningsbeskrivelser med lovning om mange gange pengene igen på meget kort tid ville tiltroen til personens realitetssans allerede være meget lav fra start. At pengene samtidig skal bruges nu og her uden respekt for den proces der går forud for en investering som partner gør det ikke lettere for dig. Giv det tid og sæt dig ind i hvordan du præsenterer dig selv og dit projekt 100 pct optimalt. 90 pct er ikke nok. Held & lykke

Fra bergen, norge
Tilmeldt 18. Jul 10
Indlæg ialt: 237
Skrevet kl. 18:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Carl.

Du må huske på at du ikke er den eneste der hanvener deeg til disse investorer. De bliver sannsynligvis nedlæssed av mennesker der søger kapital og med mange gode prosjekter. De skal tage stilling til alle disse henvendelser og tenke dem rigtig godt gjennom. Så jeg synes ikke at en uge er særlig meget. Har du selv mangel på tid til at gjøre alle ting der skal rekkes over? Det bør du ha derso ditt prosjekt er bra. Jeg tror heller ikke at de er ude for at stjæle ideer. Det skal være en ganske revoluionerende ide for at det skal skje. De flese er nok intressered i at investere i mannen lige så meget som ideen. Og det virker som at du virkelig trenger disse penge nu. En invesor vil enke hvorfor har han ikke forutsett dette tidligere istedenfor når han trenger de penge. Enhver der skal drive et firma bør kunne forutse sin likviditets situasjon. Når du siger at firmaet kan 15 dobles på et par måneder har du så priset det derefter? har du kalkyler og budsjetter samt en forretningsmodell som siger hvordan dette skal foregå? har du lavet en strategiplan? har du posisjonered firmaet og segmenteret kunderne/målgruppen? Alt dette og meget mere til vil en investor spørge deg grundig om. Kan du svare?

Fra bergen, norge
Tilmeldt 18. Jul 10
Indlæg ialt: 237
Skrevet kl. 18:33
Hvor mange stjerner giver du? :

det blev desverre en del skrivefejl her. Lidt for hurtig på tasterne.

Fra Vejle
Tilmeldt 9. Apr 07
Indlæg ialt: 113
Skrevet kl. 19:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Carl Lorberg:

Så har jeg været på Amino kapital omkring en uge.

Jeg har fået 1 telefonisk henvendelse, men det førte ikke til en samtale. Jeg har skrevet ud til 7 investorer, hvor jeg har været ude og præsentere mit koncept. Det gav desværre så heller ikke noget.

Det virker på mig som om at Amino Kapital bruges til at skimme markedet for nye ideer og måske - groft sagt - stjæle ideerne

Hej Carl

Med al respekt for at jeg dog ikke kender din idé, så skal du ikke forvente at Amino Kapital kan sammenlignes med f.eks. "Kvik lån".

Investorer vil typisk arbejde ud fra devisen om at "det kloge træk altid er planlagt", og derfor vil de som regel screene både projektet og folkene bag grundigt, inden de begynder at overveje om deres penge kan yngle bedre igennem investeringen, end der hvor de ellers pt. står og skaber indtægter for investoren.

Et kapital søgnings forløb kan f.eks. inddeles i 3 indledende faser som først ønskes afklaret.

Fase 1:  - Lær hinanden /investorsøger at kende - Er der kemi / grundlæggende tillid, og ikke mindst tillid til modpartens kompetencer i forhold til det pågældende koncept ? 
Fase 2:  - Lær organisationen / firmaet at kende - Er du enig i den grundlæggende filosofi bagved forretnings modellen, samt måden som projektet køres på ? 
Fase 3:  - Gå projektet / produktet efter i sømmene - Tror du på, at projektet vil kunne lykkes ?

Først herefter vil beløbs størrelser og betingelser komme til forhandling.

En lys idé er sjældent nok til at få en investor op af stolen, der skal oftest foreligge et veldokumteret stykke arbejde bagved.

Tilmeldt 18. Apr 12
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 14:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Den går begge veje Martin. Amino kapital er et godt tiltag og der er helt sikkert brug for det, men efter min mening skal der kalibreres bedre i entreprenørens favør(tænk AngelList) hvis det skal leve op til sin pris. Har personligt gennemgået alle annoncer, og den information jeg får er meget basal og overfladisk.

Der er ganske enkelt ikke grundlag for at kunne træffe en kvalificeret beslutning, på hvem der er værd at kontakte. Mange af annoncerne virker direkte useriøse og utroværdige.

Nogen der kan anbefale et godt alternativ til amino kapital, for et firma i sen seed fase? Er på udkig efter en angel investor i København.

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 14:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu er Danmark et meget mindre marked end det amerikanske og derfor tror jeg ikke at en service som AngelList kan svare sig at lave.
Alting kan blive bedre og det bliver Amino Kapital også. Servicen er kun lige over 3 måneder gammel, så det er stadigvæk en "Baby".
Men jeg har da hørt fra indtil flere at de har succes med servicen.
Seneste fik jeg denne besked i min gæstebog:

Casper skrev: Amino kapital ... lidt feednack
fr, 19 okt 2012 17:23

Jeg vil blot dele min oplevelse med Amino Kapital.

Jeg oprettede annonce en sen aftentime. Nok ikke den mest velpolerede, men den kom fra hjertet og var faktuelt i orden, uden der blev glorificeret for meget.

Fik i løbet af få dage en del henvendelser, nogle fornuftige, nogle mindre seriøse, og 2 super interessante.

På mindre end 3 uger fik vi investor og partner til vores projekt og den nødvendige kapital.

Vi har sat skruen i vandet og skylder dig en stor tak for dit initiativ!!!Big Smile 

 

Så det ser ud til at virke.

De bedste hilsner

Martin

 

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 15:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Carl Lorberg:
Nu er det ikke Martins skyld at folk holder på pengene. Men hvis jeg skal vente i 3-4 måneder på at en investor skal tage stilling, så kan jeg næste forstille mig, hvordan samarbejdet bliver.

Er det fordi du regner med at folk der sidder med millioner at investere ikke laver en skid til hverdag eller hvad? :-)

Altså du tror at når du kommer med en ansøgning om samarbejde de skal bruge rigtigt mange timer på at vurdere, så smider de alt hvad de har i hænderne, og kun bruger tid på din ansøgning og det samarbejde du foreslår?

Hvis jeg personligt skulle investere mine sparepenge i et projekt, så ville jeg dælme bruge lang tid på at sikre mig det var det rigtige projekt og den rigtige person at smide pengene efter. Derudover er der alt det juridiske der skal på plads.

Ting tager tid, og fordi forarbejdet tager tid for mange investorer, så behøver det ikke betyde at dårligt samarbejde bagefter.

Se positivt på tingene i stedet for. Hvis din forretning går så godt som du siger, så kan du sagtens vente nogle måneder og arbejde målrettet efter at finde en investor. I mellemtiden kan du styrke din forretning endnu mere.

Husk også at alting ikke altid er andres skyld. Er du vant til at tale med investorer? Hvis ikke har du fået nogle der er til at se alt dit materiale igennem?

Som jeg så ofte har sagt så drejer det sig ikke om ideen. Ideer er der masser af og ideer og koncepter er som oftest nul værd. Man investerer sine penge hos den person der har de bedste kompetencer til at give projektet værdi. Jeg tror måske du lægger alt for lidt vægt på dine egne kompetencer og alt for meget vægt på "ideen" når du skal sælge konceptet til investor.

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 15:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg vil forslå at gå ind på YCombinator.com og oprette en ansøgning der. 

Grunden er at du virkeligt får en god idé om hvad der kan være relevant at fremlægge.

Jeg kan godt afsløre at personlighed, vilje og "track record" er noget, der bliver lagt stor vægt på. Nu har de endda oprettet et program for folk uden en idé, hvilket jeg virkeligt synes sætter spot på hvor "vigtig" idéen behøver at være:
http://ycombinator.com/noidea.html 

Og jeg er en af dem, der synes at idéen kan være supervigtig, men er også alt for klar over at det er langt fra nok. 

Sparetips på Sparefeber.dk

Tilmeldt 18. Apr 12
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 16:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er godt at høre, og naturligvis skal det optimeres løbende. For mig personligt er den afgørende faktor her, at jeg ikke får den nødvendige information, til at træffe en kvalificeret beslutning, på hvorvidt den enkelte investor er værd at pitche.

Funding er kun en lille brik i et stort spil, men det er essentielt at finde den rette person, når man er på udkig efter en investor, specielt når der er tale om kloge penge. Derfor er det også ekstremt vigtigt for den seriøse entreprenør, at have så meget information som muligt på de personer man retter henvendelse til.

Jeg vil ikke udelukke at jeg giver tjenesten et skud i fremtiden når den er blevet forbedret(skulle behovet være der til den tid), men lige nu er opstillingen bare for usikker til min smag.

Hvis jeg skal være mere konkret et øjeblik, kan vi se på den første annonce jeg lige klikkede ind på.

Jeg vil:

Investere penge

Udlåne penge

Jeg er interesseret i følgende brancher:

  • Biotek, Medico & Sundhed
  • Bygge og anlæg
  • Energi & Cleantech
  • Handel
  • Industri & Produktion
  • IT, Teknologi, WWW
  • Servicevirksomhed
  • Transport & Logistik

Jeg investerer/udlåner:

Minimum

50.000 kr.

Maksimum

1 million kr.

Jeg er interesseret i:

Vi hører gerne fra dig, hvis du mener du ligger inde med en unik idé/koncept.

Start-ups, som allerede har dokumenteret omsætning foretrækkes.

Jeg kan bidrage med:

er et konsortie af investorer, som udover kapital kan bidrage med generel erfaring i opstart og markedsføring (online og offline), programmering og design, økonomi/drift samt jura.

 Vi har her en gruppe her som er klar til at investere op til 1 million, og det eneste vi får er 4 linjer? Det hænger ikke sammen. Hvem er i? Hvilke stadier investere i typisk i? Hvad er jeres track record?

Det er alle sammen valide spørgsmål fra en kapital søgendes side, men selve opstillingen fjerner en hver form for leverage en entreprenør skal bruge til at komme godt fra start, og i sidste ende få en acceptabel aftale i hus.

Yderligere gør opsætningen efter mit mening, at det kommer ned til mere held end forstand, hvem man lander hos. Personligt kunne jeg aldrig finde på at overlade min fremtid til tilfældighedernes spil, på så vigtigt et punkt.

1000kr fra en person som er på udkig efter kapital er at presse citronen. Jeg mener det ville være pengene værd hvis man fik de nødvendige informationer, og det ikke forgik anonymt fra begge parter. Kan ikke se hvordan det gavner nogen? Fremtiden handler om gennemskuelighed, træk forhænget fra og lad os se det hele, så skal vi nok vurdere om det er vores penge værd. Anonymitet kan i sidste ende kun betragtes som en fordel for personer med skjult dagsorden.

Modellen som den ser ud lige nu, appellere primært til desperate personer, som ikke er villige til at lave den nødvendige research. Eller som Carl, er direkte tidspresset. Som jeg sagde tidligere i henhold til din kommentar omkring investorere, kan jeg kun gentage mig selv her, og sige at det går begge veje.

Dog mener jeg modellen først og fremmest burde tilgodese den kapital søgendes interesse, derfra ville den automatisk gavne alle andre parter. Hvis modellen grundlæggende tiltrækker desperate personer, vil det automatisk manifestere langsigtet gennem dårlige investeringer, hvilket ikke gavner nogen.

Amino handler om at hjælpe selvstændige, og derfor burde Amino Kapital også reflektere dette fuldt ud. Jeg forstår godt tjenesten kun er 3 mdr. gammel, og min kritik kommer udelukkende fra et konstruktivt sted. Var der en tjeneste som gjorde processen nem og overskuelige på 100% troværdig vis, ville jeg bruge den.

Anonymitet er i denne sammenhæng et tveægget sværd. Langsigtet vil det utvivlsomt være kontraproduktivt for alle involveret parter, i min optik.

Håber kritikken kan bruges.

Side 3 ud af 4 (37 indlæg)