Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Prestashop 1.5 theme installation

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Jomtien / Pattaya
Tilmeldt 3. Aug 10
Indlæg ialt: 147
Fra  juicekuren.dk Skrevet kl. 22:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Er lige gået i gang med min første Prestashop (vers. 1.5)

Jeg har købt et theme hos Themeforest, men kan simpelhen ikke finde ud af at installere temaet.
Jeg er vant til at arbejde i Joomla og Wordpress, og er faktisk ret frustreret over hvor bøvlet det tilsyneladende er at lave en simpel ting som at installere et theme til shoppen i Prestashop.
Jeg har læst mig frem til at man skal installere et installer-program til at installere themet med (det lyder i mine øjne helt godnat at det ikke er en funktion der er indbygget i Prestashop fra starten)
Eller tager jeg helt fejl her ?

Er der en Prestashop 1.5 ekspert der lige kan hjælpe mig lidt på vej her, så vil jeg blive meget glad Big Smile

Mvh. Jan

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej.

Der skulle meget gerne være en "theme import" funktion, jeg har version 1.4, men går ud fra der ikke er de store ændringer.

Jeg anbefaler dog at themet bliver installeret via. FTP. Dette kan gøres vha. Filezilla.

Hvis det går helt galt, er jeg sikker på theme udvikleren gerne vil hjælpe med installationen :-)

Mvh.
Nico

Fra Jomtien / Pattaya
Tilmeldt 3. Aug 10
Indlæg ialt: 147
Fra  juicekuren.dk Skrevet kl. 22:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Nico

Tak for dit hurtige svar.
Dog anbefaler udvikleren en 1.4 installation selvom det er en 1.5 version jeg kører med.
Dette kan dog ikke lade sig gøre.
Jeg har set en backend til Prestashop 1.4 og den er MEGET anderledes end til 1.5 versionen. Desværre findes der ikke særligt meget materiale til 1.5 versionen endnu på nettet.

Er der nogen der har en Prestashop 1.5 som kan fortælle mig hvordan jeg installerer et 1.5 themne ?

Mvh. Jan

Tilmeldt 11. Nov 09
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 22:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Prøv at se den her tutorial om den ikke kan bruges: 

Tilmeldt 11. Nov 09
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 22:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Inde under backend skal du finde:

"Moduler" og under Kategorier er "Administration" der ligger den som 5. øverst :D

Import/export a theme

Tilmeldt 9. Apr 08
Indlæg ialt: 315
Skrevet kl. 08:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er altså ikke helt så enkelt, som de kære mennesker påstår. Det er rigtigt at der er et tool der hedder Prestashop ThemeInstallation som du skal aktivere, men har du allerede designet din shop og lavet layout, så skrider det hele altså når du lægger et nyt tema op.

Af en eller anden grund er Prestashop ikke særlig venlig så den tilbyder fx ikke at tilpasse et købt themes moduler osv.

Forresten skal du regne med selv at skulle oversætte temaet også.

Overvej at hyre én til det, hvis du ikke har begreb om Prestashop. :)

Live Cam Chat - danske og europæiske piger chatter online - Dansk LiveCam

 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)