Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er det SPAM?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 19:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg producerer en række video, infografer, billeder m.m., som omhandler brandsikkerhed. Jeg mailer herefter diverse brandvæsner, leverandører m.m., for at de skal bruge mine ting på deres website. Gratis!. Dette bliver starten på længere varende samarbejde hvor jeg leverer materiale til dem.

Følgende gør sig gældende:

- Jeg kontakter dem fra min private mail
- Jeg har INTET tilsalg og samarbejdet går udelukkende på at de publicerer og bruger mit arbejde på deres sider
- På det materiale de modtager vil mit navn stå (som Made by), ingen website, ingen salg.


Hvad for jeg ud af det?

Jeg for lavet samarbejder som bliver afgørende for mig på en 5 års plan. Det handler om at jeg skal have mit navn ud i et professionelt miljø, så jeg på et tidspunkt kan få mit drømme job. Så det handler altså om personlig branding på langsigt, så heller ikke ude i fremtiden er der salg fra min side.

Er det SPAM?

Fra Næstved
Tilmeldt 19. Apr 10
Indlæg ialt: 165
Fra  http://kjmedia.dk/ Skrevet kl. 20:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ikke jurist, så jeg er ikke 100% sikker i min sag. Men da det ikke er med salg for øje, mener jeg bestemt ikke det kan betegnes som spam.

Kom til tops i Google med effektiv søgemaskineoptimering fra KJMedia.dk

Fra KBH
Tilmeldt 9. Apr 12
Indlæg ialt: 1592
Skrevet kl. 20:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Er heller ikke jurist, så kan ikke svare dig. Men hvis det ikke er så mange det drejer sig om, så ville jeg nok personligt vælge at ringe ud til virksomheden, og så spørge om en mail adresse på den person i den stilling der er relevant, og spørge efter mail samt om det er ok at sende en mail til ham.

Så sender du en personlig mail, og du har et navn + den kommer til den helt rigtige modtager.  

Dog TROR Jeg ikke det er noget problem, i dit tilfælde. Men der er -for mig- en stor grå-zone, som vidst er rimelig "flydende" så det er svært for lægmand at vurdere det. 

Fra Grindsted
Tilmeldt 4. Mar 11
Indlæg ialt: 95
Skrevet kl. 20:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det er spam, mener overhovedet ikke det er lovligt at sende mail uopfordret rundt.

Og hvis det var lovligt ville ens mail jo blive bombarderet dagen lang.

Jeg er sådan ca 99% sikker på det ikke er lovligt.

Men der er sikkert nogle aminoer der kender svaret.

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 20:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,5 stjerner givet af 2 person

Hej Boysen

Ja, det er det.

http://www.forbrugerombudsmanden.dk/Love-og-regulering/Retningslinjer-og-vejledninger/Markedsfoeringsloven/Spamvejledning

Hvilke henvendelser er omfattet af markedsføringslovens § 6

Markedsføringslovens § 6 omfatter henvendelser ”...med henblik på afsætning af varer, fast ejendom og andre formuegoder mv.” Det betyder, at det er forbudt at sende konkrete tilbud på varer eller ydelser.

Henvendelser, der ikke nævner konkrete produkter eller tilbud, er imidlertid også omfattet § 6, hvis de har til formål før eller siden at afsætte den erhvervsdrivendes produkter. Se fx U.2007.2905H, hvor en e-handelsbutik blev dømt for pr. e-mail at udsende invitationer til en computermesse, hvortil der var gratis adgang. Mailen indeholdt ikke oplysning om konkrete produkter eller om den erhvervsdrivendes virksomhed – bortset fra virksomhedens navn - men det var oplyst, hvilke producenter der udstillede. Højesteret begrundede sit resultat således: ”[Den erhvervsdrivende], der sælger edb-udstyr, var arrangør af computermessen, hvor en række virksomheder udstillede produkter, som i et vist om fang blev forhandlet af [den erhvervsdrivende]. I hvert fald under disse omstændigheder tiltræder Højesteret, at afsendelsen af e-mailen til de pågældende kunder skete med henblik på afsætning af varer mv.”.

Det er Forbrugerombudsmandens opfattelse, at også ren ”branding” af den erhvervsdrivendes navn er omfattet af forbuddet, da det sker med henblik på efterfølgende afsætning. Forbrugerombudsmanden har fx udtalt, at en virksomheds udsendelse af elektroniske julekort til virksomhedens kunder var udtryk for generel promovering i strid med markedsføringslovens § 6 (j.nr. 08/06749). Der kan måske være tilfælde, hvor udsendelse af et elektronisk julekort ikke vil indebære en overtrædelse af markedsføringslovens § 6, fx hvor en erhvervsdrivende som led i løbende kundeforhold med en anden erhvervsdrivende – som en høflighedsgestus - tidligere har sendt et fysisk julekort til kunden, men hvor julekortet som led i den teknologiske udvikling er blevet elektronisk. Det forudsætter dog, at julekortet ikke indeholder nogen form for reklame.

Venlig hilsen,

Christian

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 20:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak for jeres mange gode og spændende svar, og fedt med noget konkret Christian.

Jeg syntes dog ikke at noget af ovenstående rammer min situation, da jeg

1 ikke kontakter dem som erhversdrivende
2 ikke har salg for øje, heller ikke i fremtiden.

Men ja, jeg kan godt se at det bliver "tæt" på og at det er en stor gråzone
Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 20:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Boysen

Som jeg ser det er det helt sort/hvidt.

Du henvender dig for på sigt at tjene mere.

Hvis ikke du bruger en masse tid og energi som en investering i en bedre indtjening i fremtiden, hvorfor skulle du så gøre det?

Tag du og skriv en direct mail i stedet Wink

Venlig hilsen,

Christian

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 20:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Christian iMARKETING:

Hej Boysen


Som jeg ser det er det helt sort/hvidt.


Du henvender dig for på sigt at tjene mere.


Hvis ikke du bruger en masse tid og energi som en investering i en bedre indtjening i fremtiden, hvorfor skulle du så gøre det?


Tag du og skriv en direct mail i stedet Wink


Venlig hilsen,


Christian



Ikke alle er motiveret af penge Christian... Jeg er glad for at du gider hjælpe, men læs nu hvad jeg skriver. Jeg gør dette for at få mit drømmejob, en gang ude i fremtiden... Og nej det giver ikke flere penge end det jeg tjener som selvstændig så det passer ganske enkelt ikke det du skriver.

Nu ender det nok med at jeg ringer først, men der er det stadig interessant om det er lovligt eller ej.
Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 21:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er en interessant problemstilling som man skal være forsigtig med at sige om er spam eller ej. Men kigger man på § 6 så ser den sådan ud.

§ 6. En erhvervsdrivende må ikke rette henvendelse til nogen ved brug af elektronisk post, et automatisk opkaldssystem eller telefax med henblik på afsætning af varer, fast ejendom og andre formuegoder samt arbejds- og tjenesteydelser, medmindre den pågældende forudgående har anmodet om det.

Jeg har fremhævet noget med fed som kan passe ind i dit mål. Men hvad nu hvis man sender en ansøgning til er firma på mail med et CV. Er det så også spam fordi man forsøger at afsætte sin arbejdsydelse?

Men jeg tror som du er inde på at du skal ringe til dem. På den måde får du også en personlig reference du vil have en relation til.

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2667
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 21:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Brug 10 min ekstra på hver - og brug de 10 min  på at ringe til dem og få en aftale om hvilken mail du skal sende materialet til. Det er så lovligt og du vil få 112% mere ud af din aktivitet -

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)