Er der nogle af jer, som har gode/dårlige erfaringer med en live-chat funktion på virksomhedens hjemmeside med det formål at give bedre kundeservice og komme "tættere" på kunden? Ved I, om der er lavet analyser af effekten af et sådan tiltag?
Jeg benytter mig af livechat på min webshop med det formål at skabe en bedre service til mine kunder. Jeg er selv stor fan af livechat hvis jeg skal handle hos en virksomhed, og har hurtigt spørgsmål jeg gerne vil have afklaret inden jeg vælger at ligge en ordre ved virksomheden.
Tror der er mange i den nyere generation der ikke gider at gribe telefonen og sidde i kø, eller sende en mail og vente på svar i flere timer / dage.
For mit vedkommende kan jeg helt klart se at det har en værdi for min samlede konvertering, samt at det er med til at skabe en bedre købsoplevelse for mine kunder.
Brug for hjælp til WordPress? eller mangler du en professionel hjemmeside? - https://prestawise.dk
Kan kun give dig mine egne erfaringer med on-line chat.
Det er fint når det er der - hvis der er nogen i den anden ende! Det er ikke altid tilfældet, og så er man hurtigt smuttet igen, hvis man ikke kan få de svar man sidder og søger.
Chatten skal i øvrigt bruges med forsigtighed. Der er visse steder hvor man straks man kommer ind på siden, bliver hilst velkommen og "kan jeg hjælpe med noget?"
Høflighed er fint nok, men der er en god grund til at folk (jeg) går på nettet fremfor en fysisk butik - det er for i fred og ro at kunne se mig omkring. Og har jeg spørgsmål, henvender jeg mig selv til "sælger" enten via chat, eller mail.
gode/dårlige erfaringer med en live-chat funktion på virksomhedens hjemmeside
Hej Elisabeth
Jeg har rigtig god erfaring, med chat funktion på mit firmasite. Jeg bruger nogle der hedder olark.com sammen med et program der ligger lokalt på min pc, der hedder pidgin. Du kan se det og afprøve chat funktionen på min side, om du vil her, bare tryk løs og skriv løs, så kan du se hvordan den arter sig. Yderligere er det ret let at opsætte.
De kunder jeg får henvendelser fra, gennem chatten, er som regel nogle der måske ikke lige finder det de søger, og der får man så muligheden for at spørge ind til hvad de søger, gennem chatten fremfor de "smutter" hen til din konkollega
Mine erfaringer med chat-funktion har været blandede, men overvejende gode.
- Det er vigtigt at du enten selv, eller har en medarbejder til at side og være online x-antal timer hver dag :) Ellers er det ikke rigtig noget værd..
Vh. Mehmet
E-Cigaret - Prøv med en ecigaret fra eCig-Online.dk hvis du overvejer et Rygestop - Se mere her.
Det lyder som om, at der kunne ligge en rigtig god mulighed i det, hvis man sørger for at overveje tidsaspektet ordentligt, så kunden ikke skriver forgæves. Jeg vil gå i yderligere tænkeboks for at være helt sikker på, at det er det rette at gøre.
Chatten skal i øvrigt bruges med forsigtighed. Der er visse steder hvor man straks man kommer ind på siden, bliver hilst velkommen og "kan jeg hjælpe med noget?"
Høflighed er fint nok, men der er en god grund til at folk (jeg) går på nettet fremfor en fysisk butik - det er for i fred og ro at kunne se mig omkring. Og har jeg spørgsmål, henvender jeg mig selv til "sælger" enten via chat, eller mail.
Den holdning har jeg hørt fra to af mine kunder. Men det samtidig med at jeg fra hundrede har hørt at det modsatte!!
Jeg er også selv af den 'gammeldags' opfattelse, at jeg forventer der kommer en og betjener mig når jeg kommer ind i en butik.
Ja jeg kan godt se problemstillingen i det. Det er helt sikkert, at det skal med i overvejelserne i forhold til, hvornår man mener, at kunderne mest har behov for hjælp - om de skal have lov til at kigge lidt rundt i "butikken" inden man spørger dem, eller om man skal være der til at starte med...
Kan se du har haft en del tanker om hvor vidt dette at have en live chat på din virksomheds hjemmeside, ville være en investering! Men tro mig dette er en gavnrig investering for dig, og din virksomhed. Dine kunder vil via. en livechat få hurtig respons på spørgsmål, og de vil ikke forsvinde til anden side, men istedet føle en vigtighed i dem selv, og dermed en fantastisk kundeservice!
Jeg arbejder blandt andet selv i virksomheden www.kundedialog.dk, som snart er i luften hvor vi blandt andet udbyder livechat til virksomheder, så ved en del om hvor betydningsfuld det kan være for en virksomhed :) Håber du har fået en livechat op på din hjemmeside, og hvis ikke så tag et kig forbi min virksomhed www.kundedialog.dk ;)
Jeg har erfaringer med Chat på to forskellige typer hjemmeside.
Den første var et eksklusivt online galleri www.eyestorm.com, hvor vi har haft meget stor glæde af funktionen, da der er langt flere personer der nu tør kontakte os, som ikke havde lyst til at ringe op.
Jeg har også haft afprøvet det på en hjemmeside for samtaleterapi, www.lajlaboe.dk, men her var det noget sværere, nok til dels fordi terapi er så personlig en ting at det kan være svært at tale herom via chat.