Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Debitor har indbetalt for meget...

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)
Tilmeldt 24. Jan 11
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 22:37
Hvor mange stjerner giver du? :

I foråret har en kunde indbetalt 23kr for meget. Hvilken konto kan disse bogføres på i e-conomic?

Har søgt lidt rundt på nettet uden held, så jeg er nok den eneste der kan finde på at beholde pengene selv...

Håber nogen kan hjælpe, uden det koster 23kr :-)

Tilmeldt 29. Sep 09
Indlæg ialt: 1199
Skrevet kl. 22:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis kunden handler det tit ville jeg lade dem stå som en Service. Så får han noget rabat næste gang :).

Du kan vælge at smide dem på omsætningen eller kassedifferencer. Sker det tit så opret en ny konto under andre driftsindtægter.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46496
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ikke helt forstået - du skal da bare tilbageføre de 23 kr?  Du kan naturligvis bogføre dem på en fejl konto - men hvad så hvis han har problemer i sit bogholderi om 3 mdr og vil ha de 23 kr - send dem som helt korrekt er tilbage, bogfør dem som tilbagebetaling når du returnerer dem på samme konto som du bogfører dem ind på - FELJ .  så banken stemmer når du returnerer. Du kan ikke i alvor mene, at de 23 kr betyder en forskel for dig.

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 24. Jan 11
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 23:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Tak for hurtige svar.

Syntes ikke umiddelbart jeg vil kontakte kunden ½ år senere for at få et kontonummer til dette, så det er nok mest korrekt at smide dem på omsætningen eller kassediff. som Next.man skriver og komme videre...

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46496
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Helt OK, men som udgangpunkt hvis du vil drive seriøs virksomhed, så opdager du både for lidt betalt og for meget betalt meget hurtigt og kræver ny indbetaling eller returnerer, Det andet er OK her, men jo ikke voldsomt professionel som virksomhed, om end i småpengeklassen

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København Ø
Tilmeldt 30. Aug 08
Indlæg ialt: 1601
Skrevet kl. 23:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

Brug de 23 kr. som en undskyldning for at komme i kontakt med din kunde, så du kan få en ordre mere i hus. Han vil garanteret blive meget positivt overrasket over, at du gør dig den umage :-)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46496
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Next.man:
Sker det tit så opret en ny konto under andre driftsindtægter.
fint nok  og betaler de for lidt kan han jo lave en konto under andre driftsudgifter - lyder som en nem løsning  hvis han er glad for det-

Nej helt ærligt - som enkelt tilfælde er den vel ok, men ikke som generelt råd - kræv din ret og få betalt det du skal - og betalt iøvrigt for meget betalt tilbage til rette ejermand

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 29. Sep 09
Indlæg ialt: 1199
Skrevet kl. 23:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Cookie.

Selvfølgelig skal man ikke bare beholde indbetalinger hovedløst, men har du nogensinde været i et bogholderi ?

Det sker super tit man får indbetalinger som man ej heller kan spore, hvorfor man ryder op i det.

Og hvis du læser mit indlæg igen skriver jeg også jeg bare ville lade dem stå. Det er altid en god måde at komme i kontakt med en kunde som en anden bruger også skriver.

Men husk nu lige tid er penge, det er 6 måneder efter og 23 kr. Det koster et bogholderi 500 kr at gøre noget ved det :)

Tilmeldt 24. Jan 11
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 23:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Syntes ikke jeg vil bruge de næste 4-5 indlæg til at diskutere hvorfor denne afgørelse er truffet og moralen i de 23kr...

Er blot ved at rydde op i småsager og holde bogholderi up-to-date nu, da tiden er knap resten af året...

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46496
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Next.man:

Hej Cookie.

Selvfølgelig skal man ikke bare beholde indbetalinger hovedløst, men har du nogensinde været i et bogholderi ?

Det sker super tit man får indbetalinger som man ej heller kan spore, hvorfor man ryder op i det.

Og hvis du læser mit indlæg igen skriver jeg også jeg bare ville lade dem stå. Det er altid en god måde at komme i kontakt med en kunde som en anden bruger også skriver.

Men husk nu lige tid er penge, det er 6 måneder efter og 23 kr. Det koster et bogholderi 500 kr at gøre noget ved det :)

Det er jo derfor jeg siger man skal ha check på tingene løbende- Intet seriøst selskab opdager en overbetaling efter 6 mdr. Det viser rod i bogføringen. Her er det jo slet ikke tale om at man ikke kan spore den som du forsvarere dit svar med. Den er jo 100% sporet som en der har betalt for meget????

Hvad pokker er der i vejen for at gøre ting korrekt, ved at føre det for meget betalte tilbage, helt som man vil indkræve for lidt betalt - Som princip at ha et bogholderi der betaler for meget betalt tilbage automatisk og kræver for lidt betalt ind. Herregud her 23 kroner er jo ikke noget der vælter nogen . men princippet er vigtigt - betale det der betale for meget tilbage - helt som man kræver betalt for det er måtte være for lidt

Det koster ikke nok ikke bogholderiet som er ham selv en rød øre at betale de penge som er betalt  for meget tilbage . Det er ikke en tudetår værd E(eller en tro om at det vil tage ha en eftermiddag og koste 500 kr at lige gå ind og betale tilbage - herregod dog) OG ja jeg er i et bogholderi de sidste 2 år efter mange år som CEO i langt større selskab så JA jeg kender godt livet og virkeligheden nu du spørger

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)